Jelentősen szigorodhat a műszaki vizsgáztatás az Európai Unióban: a tíz évnél idősebb autókra évente kötelező vizsga várhat.

Emelkedett a nagy autógyártók járműeladása az Egyesült Államokban márciusban, többen kétszámjegyű növekedésről jelentettek az áprilisban bevezetni tervezett autóimport vámok előtt.
Az autógyártók közel 1,6 millió járművet értékesítettek márciusban az Egyesült Államokban, ami 13,6 százalékos éves szintű növekedés, és az első negyedévben több mint 3,9 millió autót adtak el. Gyakorlatilag az összes autógyártó arról jelentett, hogy erőteljesen nőtt az elektromos járműveinek az értékesítése.
Donald Trump amerikai elnök korábban azt mondta, hogy április 3-án 25 százalékos vámot vezetnek be az autóimportra. Az emelés azt jelenti, hogy az autógyártók magasabb költségekkel és alacsonyabb eladásokkal szembesülhetnek, bár Donald Trump szerint a vámok több gyár megnyitásához vezetnek az Egyesült Államokban.
A General Motors eladásai 17 százalékkal nőttek az első negyedévben az Egyesült Államokban, ezen belül a Chevrolet értékesítése 14 százalékkal bővült, ami a legjobb eredmény 2019 óta. A GMC eladásai 18 százalékkal nőttek, míg az elektromos járművek eladásai közel megháromszorozódtak.
A Ford Motor márciusi értékesítése 10 százalékkal nőtt, az F-150 pickupok és az elektromos járművek erőteljes eladásnövekedése ellensúlyozta a SUV-ok eladásainak csökkenését. A cég negyedéves eladása 1 százalékkal esett vissza, miután kevesebb járművet értékesített az autókölcsönző cégeknek és leállt két modell gyártása. A Ford teljesen elektromos és hibrid járműveinek értékesítése nőtt, arányuk a teljes értékesítésen belül mintegy 15 százalék volt az első negyedévben.
A Toyota Motor North America amerikai eladásai 7,7 százalékkal nőttek márciusban. Az elektromos járművek értékesítése 44,1 százalékkal megugrott márciusban, és az ilyen autók a havi összeladás közel felét tették ki. Az első negyedévben a Toyota Motor North America összértékesítése 0,9 százalékkal nőtt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az amerikai Honda értékesítése 13,2 százalékkal nőtt márciusban, különösen a cég könnyű teherautóinak az értékesítése emelkedett. Márciusban 89,1 százalékkal nőtt az elektromos járművek értékesítése, ezek az összes járműeladás közel harmadát adták. Az első negyedévben az összes eladás 5,3 százalékkal bővült, mivel a teherautó-eladások felfutása ellensúlyozta az autóeladások visszaesését.
A Nissan negyedéves eladásai 5,7 százalékkal nőttek, részben a Sentra szedán és a Kicks kompakt crossover értékesítése növekedésének a hatására. A cég Leaf elektromos járművének az értékesítése megduplázódott a negyedévben.
A Hyundai Motor America összértékesítése 13 százalékkal nőtt márciusban, elsősorban a Tucson és a Santa FE SUV-k, valamint az Elantra szedán eladásainak a bővülésére. Az első negyedévben a teljes értékesítés 10 százalékkal emelkedett. A cég hibrid-elektromos járműveinek eladása 68 százalékkal nőtt az első negyedévben. A Kia America szerint az eladásai márciusban 13,1 százalékkal, az első negyedévben pedig 10,7 százalékkal nőttek.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


