
Hiába április elsején mutatták be, nem tréfának szánták azt az Instert, amit alaposan felmérgesítettek. A Hyundai őrült mérnökei brutális pályagépet építettek a funky stílusú elektromos városi autóból.
Nem minden előzmény nélküli ez a prototípus, hiszen a Hyundai múlt ősszel már felvillantotta, hogy milyen őrültségen dolgozik, de az akkor még RN24 néven emlegetett prototípus karosszéria nélkül füstölte a gumikat. Mostanra teljesen elkészültek a pályagéppel, és a neve is kiderült: mivel a Hyundai városi elektromos autója, az Inster adta az alapokat, ezért adta magát, hogy a szteroidon nevelkedett gépnek Insteroid legyen a neve.
Csak rá kell nézni, hogy megmondd, az Insteroid tervezőit nem kötötték holmi szabályok, de még a józan ész sem,
korlátok nélkül valóra válthatták az álmaikat. Mintha csak egy videójátékból jött volna, túlzásba vitt kerékjárat-szélesítések, 21 colos kerekek, hatalmas diffúzor és versenyautókról vett légterelő szárny teszi felejthetetlenné a kinézetét. A belseje pedig valóban olyan lecsupaszított, mint egy versenyautóé, de mivel koncepció, mélynyomó azért van benne.
Michelisz Norbi óta tudjuk, hogy a Hyundainál értenek a versenyautókhoz, és ezt a szakértelmüket be is vetették
az Insteroid fejlesztésénél. Az apró karosszériába az Ioniq 5 N hajtáslánca került, két elektromotorja együtt 650 lóerőre képes, és mivel az Insteroid legalább 400 kilogrammal kevesebbet nyom nála, ezért 3,4 másodperc alatt rajtol százra, és 240 km/órával száguldhat. Persze nem csak egyenesben tud gyors lenni az Insteroid.
Megépítéséhez a Hyundai motorsportrészlegének alkatrészraktárából válogattak, a futómű és a kézifék például az i20 N WRC raliautóból származik, de a prototípus felnijét és szárnyát végül egy még elképesztőbb darabra cserélték. Bár a gyártása szinte kizárt, az Insteroid jól mutatja, hogy a Hyundainál az elektromos autók korában sem felejtettek el élménygépeket építeni. Szöulban lehet megnézni április elején, de ősszel talán Európába is elhozzák majd.
Ez is érdekelhet: