A bevezetésétől kezdve idén március végéig több mint 2 millió darab napi autópálya-matricát vásároltak a közlekedők, akik elsősorban a heti (10 napos) úthasználati jogosultságot cserélték...

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. új figyelmeztető táblákat helyez ki a fizetős útszakaszok kamerás kapuihoz, amelyek az e-matrica és e-útdíj fizetési kötelezettségre hívják fel a figyelmet.
A NÚSZ Zrt. megkezdte a fix kamerás ellenőrző kapuk jelölését figyelmeztető táblákkal a díjköteles útszakaszokon. A táblák egyértelműen jelzik, hogy az adott útszakaszon e-matrica, e-útdíj, vagy mindkét díjfizetési kötelezettség érvényes, a közlekedő jármű típusától függően.
A gyorsforgalmi úthálózat jelentős részén mindkét díjfizetési rendszer működik, így ezeken a helyszíneken mindkét ellenőrzési formára figyelmeztetnek a táblák. Ezzel szemben a főúthálózat csak bizonyos szakaszain van díjfizetési kötelezettség, amely kizárólag a 3,5 tonnát meghaladó járművekre vonatkozó e-útdíjat jelenti - ennek megfelelően itt csak erre vonatkozó figyelmeztetések találhatók.
A rendszer különösen hasznos lehet a feledékeny autósok számára, hiszen az e-matrica esetében a felhajtástól számított 60 perces türelmi időn belül még lehetőség van a matrica utólagos megvásárlására, így elkerülhető a bírság. A nehézgépjárművek vezetői számára pedig emlékeztetőül szolgál az e-útdíj rendezésére, amit egyenlegfeltöltéssel vagy viszonylati jegy vásárlásával tehetnek meg.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


