Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) társadalmi vitára bocsátott rendelettervezete szerint vélhetően májustól fizetősek lesznek az idén elkészülő gyorsforgalmi utak

A dokumentum, amely elérhető a kormány honlapján, és amelyet április 8-ig lehet véleményezni, azokat az gyorsforgalmi utakat sorolja fel, amelyek használatáért a rendelet megjelenése utáni 31. naptól fizetni kell.

A tervezet indoklásában a minisztérium azt írja, hogy idén

közel 81 kilométer közút díjfizetési rendszerbe vonása vált aktuálissá.

A rendelet melléklete 2633 pontban sorolja fel azokat a gyorsforgalmi és főutakat, amelyekért a teherforgalomnak kell a megtett úttal arányos díjat (e-útdíjat) fizetnie, valamint 46 pontban azokat az autópályákat és autóutakat, amelyek a jogszabály hatályba lépése után matricakötelesek lesznek (például a személyautóknak).

  • A matricaköteles úthálózat kibővül az idén tavaszra Kecskemét és Békéscsaba között teljes szakaszán elkészülő M44-essel,
  • valamint az M85-ös utolsó, Sopronnál az országhatárig vezető szakaszával.
  • A teherforgalom számára emellett fizetőssé válnak az 5-ös, 53-as, 54-es főutak egyes eddigi ingyenes szakaszai, illetve többek között a Zsámbéki-medencében vezető 103-as út.

A rendelettervezethez tartozó hatásvizsgálati lap szerint a fizetős úthálózat bővítéséből

ebben az évben 1,95 milliárd forintnyi pluszbevétele lehet az államnak

- szúrta ki a 444.hu.