Tovább nőtt a nettó átlagkereset 2024-ben, de az országon belüli bérkülönbségek is látványosabbá váltak – derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Jelenleg a hazai munkavállalók fele keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére, de az egy évvel korábbihoz képest elhúzódik döntésük meghozatala, és jóval több időt is vesz igénybe egy üres pozíció betöltése. A mérlegelési szempontjaik közül a magasabb fizetés, a munkavégzés helye és az ideális munkarend szerepelnek az első három helyen.
Immár közel minden második, 18-65 év közötti magyar munkavállaló keres új munkahelyet, vagy nyitott új állás lehetőségére egyebek közt ez is kiderül a Profession.hu által rendszeresen elkészített, az álláskeresési attitűdöket vizsgáló országos, reprezentatív felmérés 2025 első negyedévi adatfelvételének eredményeiből. A megkérdezettek 12%-a aktívan pályázik, míg 34%-uk ugyan nem kezdeményezi a munkahelyváltást, de nyitott lenne rá, ha új pozíciót ajánlanának neki.
Mikor keresünk új munkahelyet és mi alapján döntünk?
Az aktívan munkát keresők körében jelentősen, 25%-ra nőtt azok aránya, akik jelenleg alkalmazásban állnak valahol – egy évvel korábban még 16%-on, tavalyelőtt pedig 14%-on állt ez a mutató.
A legfőbb mérlegelési szempontok változatlanok tavaly óta: egyértelműen a fizetés és juttatási csomag szerepel az álláskeresők fontossági sorrendjének élén, ezt követi a munkahely elhelyezkedése, a munkarend és munkaidő, majd a munkakörülmények. Továbbra is meghatározó döntési tényező egy váltáskor, hogy milyenek a leendő munkatársak (minden harmadik munkavállaló számára ez fontos szempont).

„A jelenleg máshol foglalkoztatott potenciális jelöltek nincsenek rákényszerülve egy új állás minél gyorsabb megtalálására, így az ő bevonzásukhoz elengedhetetlen a folyamatos tájékozódás az egyes szektorokra jellemző, aktuális munkaerőpiaci trendekről, hogy a konkurenciához viszonyítva versenyképes alternatívát tudjanak kínálni a cégek. Ennek egyik kulcseleme a transzparencia, ezért is javasoljuk a bérezés feltüntetését az álláshirdetésekben, ami nemcsak a megfelelő célcsoport megszólítását segíti elő, hanem hozzájárul a toborzási folyamat hatékonyságához, csökkentve az idő- és költségráfordítást is” – emelte ki Dencső Blanka, a Profession.hu piackutatási és üzletfejlesztési szakértője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Mennyi időbe telik a munkahelyváltás?
Egyre tovább fontolgatjuk a munkahelyváltást és a következő pozíció megtalálása is több időbe telik, mint egy évvel korábban. Az új lehetőségre nyitott válaszadók átlagosan két hónappal hosszabb ideig gondolkodnak a váltáson a döntésük meghozatala előtt (13 hónap), mint tavaly ugyanebben az időszakban (11 hónap). Hasonlóan lassuló folyamat figyelhető meg az álláskeresés második, aktív szakaszában is: azok körében, akik munkahelyet váltottak az elmúlt egy évben, az arra fordított idő az első lépéstől a munkába állásig számottevően nőtt, a 2024 év elején mért 3-4 hónapról 5-6 hónapra. „A meghosszabbodott váltási idő legfőbb oka az, hogy a munkaerő toborzása lassult, míg a munkavállalói aktivitás továbbra is élénk, ezáltal egyre fokozódik a verseny az üres pozíciókért” – világított rá Dencső Blanka.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


