Sarokba szorult az orosz légierő: igazi nagyágyú gyártását porolják le, jöhet a MiG-35
Globál

Sarokba szorult az orosz légierő: igazi nagyágyú gyártását porolják le, jöhet a MiG-35

Portfolio
A MiG-35 vadászrepülőgép, amely korábban kevés jövőt ígért, most újra reflektorfénybe került. Az orosz légierő 2025-től nagyszabású gyártást tervez, amit elsősorban az ukrajnai háború következtében fellépő igények indokolnak - írta meg a Breaking Defense.

Az eredeti MiG-29 legfejlettebb változataként számon tartott MiG-35 sokáig olyan fegyverplatformnak tűnt, amely iránt nincs érdeklődés. Az Orosz Légierő (VKSz) 2017-ben rendelt először 24 darabot a típusból 2027-es szállítási határidővel, ám eddig mindössze néhány példány készült el, egyes becslések szerint kevesebb mint tíz. Jurij Szljuszar, az orosz Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat (OAK) korábbi vezetője nemrég megerősítette, hogy

a „4+++ generációs vadászgépként” kategorizált MiG-35 legújabb változatának sorozatgyártása 2025-ben kezdődik.

A döntés hátterében a VKSz flottájának modernizációs igénye áll, amit az ukrajnai háború tett sürgetővé. A hírek szerint az új MiG-35 variáns jelentősen különbözik elődeitől. A gép az orosz légierő flottájában található legmodernebb avionikával és új generációs, moduláris felépítésű hajtóművel rendelkezik. Ugyanakkor költségcsökkentési megfontolásokból nem szerelték fel Zsuk Fazotron-A AESA radarral, ami szakértők szerint elhibázott döntésnek bizonyulhat.

A repülőgép előnyei közé tartozik az alacsonyabb karbantartási és üzemeltetési költség a nehezebb Szuhoj típusokhoz képest. Képes rövidebb kifutópályákról és akár nem előkészített terepről is üzemelni. Az új központi szárnyszekció kialakítása már nem tartalmazza a korábbi orosz gépekre jellemző szellőzőnyílásokat. Az ígéretek szerint MiG-35 hatótávolsága külső üzemanyagtartályok nélkül eléri az 2000 kilométert, ami 50 százalékos növekedés a MiG-29-hez képest. A gép légi utántöltésre is alkalmas, ami sok korábbi MiG változatnál nem volt elérhető. Megnövelt szárnyfelülete a gyártó szerint jobb manőverezőképességet és nagyobb fegyverzeti terhelhetőséget biztosít majd a pilótának.

A katonai szakértők azonban kétségeiket fejezik ki a sorozatgyártás megvalósíthatóságával kapcsolatban.

Az újraindított gyártósorok évtizedek óta nem állítottak elő nagy mennyiségben MiG repülőgépeket, és az üzemek súlyos munkaerőhiánnyal küzdenek. A beszállítói láncok egy része nem létezik, más részük pedig évek óta nem gyártott alkatrészeket MiG repülőgépekhez. Ezek mellett az elektronikai rendszerek gyártása jelenti a legnagyobb kihívást. A hajtóművek előállítása megoldott, az új gyártású egységekbe tervezett Zsuk Fazotron-MA AESA radar gyártásával kapcsolatban bizonytalanságok merülnek fel. Egy korábbi Mikojan tervező szerint ez veszélyeztetheti a gépek időben történő leszállítását.

Címlapkép forrása: Sefa Karacan/Anadolu Agency/Getty Images

Kiszámoló

Itt a 4,75%-os kamatú lakáshitel

Hitelügyintézős Gáborunk írt egy új cikket, a CIB 4,75%-os lakáshiteléről. Ez nem olyan kamu, mint a fiatalok 5%-os lakáshitele, ehhez tényleg hozzá lehet jutni, igaz, CSOK hitelt is kell vele

PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Formálódik Donald Trump nagy terve – Ravasz húzással kényszerítené térdre Oroszországot
Portfolio Gen Z Fest 2025
2025. május 9.
Portfolio AgroFood 2025
2025. május 20.
Portfolio AgroFuture 2025
2025. május 21.
Digital Compliance 2025
2025. május 6.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Díjmentes online előadás

Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?

Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.

Ez is érdekelhet
Kedves Olvasónk!

A Portfolio híreinek, elemzéseinek többségét előfizetés nélkül olvashatod. Ez azért van így, mert a hirdetések jelentik szerkesztőségünk legfontosabb bevételi forrását. A célunk az, hogy ez hosszú távon is így maradjon.

Kérünk, ne használj adblockert, és olvasd tovább a Portfolio-t!