Nagyon pórul járhat a Stellantis
- A Stellantis nem tartozik azok közé az autógyártók közé, amelyek stabilan állnak a lábukon, ezért a trumpi büntetővámok nagyon nem hiányoznak a vállalatnak.
- Most készült egy matek arról, hogy mennyire nem.
A Stellantist, hasonlóan a többi hagyományos autógyártóhoz, erősen megviselik az elektromos átállás nehézségei, a Teslával és a kínai versenytársakkal folytatott küzdelem. Ráadásul most megkapta Donald Trumptól, az Egyesült Államok elnökétől a büntetővámbombát, amit ezt a céget különösen kegyetlenül érinti – derült ki azInsideEVs hírportál cikkéből.
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
A Jeffries befektetési bank számításai szerint a Stellantis nyeresége 75 százalékkal zuhanhat, ha a garabonciás elnök nem gondolja meg magát, és nem enyhít az autók és az autóalkatrészek importját terhelő büntetővámokon.
A céget jelenleg vezérigazgatóként is John Elkann elnök vezeti, miután akorábbi vezér, Carlos Tavares decemberben lemondásra kényszerült. A Jeffries megjegyzi, hogy a vállalat jelenleg az amerikai piacra szánt autói 61 százalékát gyártja helyben. Ez nagyjából megegyezik azzal az aránnyal, ami a General Motorsra is jellemző, miközben jóval elmarad a Ford 80 százalékos arányától. A Stellantis Egyesült Államokban lévő üzemeinek alacsony a kapacitáskihasználtsága. Nevezetesen átlagosan csak termelési képességük 52 százalékát kötik le jelenlegi feladataik ellátása, miután a vállalat eladásai évről évre csökkennek. Így 1,3 millió autót tudnának gyártani helyben, ha az új tarifák elkerülése érdekében visszatelepítenék azt Kanadából és Mexikóból.
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
Más kérdés, hogy vélhetően a kedvezőbb költségek miatt vitték ki korábban termelést az USA-ból. A Stellantis, amely egyebek mellett a Jeep, a Ram és a Dodge típusokat értékesíti széles termékportfóliójában, 2024-ben 300 ezer autót adott el az Egyesült Államokban. Ha az új tarifákat tavaly vezették volna be, az 4,3 milliárd dollárral dobta volna meg az autógyártó költségeit. Csak az alkatrészek beszerzése 2,8 milliárd dollárral drágult volna – derül ki a Jeffries jelentéséből.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Belsőség
340 milliárd forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Kipróbálnák a távvezérelt közlekedési lámpákat és megemelnék a sebességhatárokat Floridában
Gyorsabban mehetnének az amerikai államban az autósok.
- Tesztek
Elém forró aszfaltot öntsetek!Teszt: Kia EV6 e228 RWD GT-Line - 2025.
Ha tetszik az EV6 új arca, és a megnövelt akkukapacitással is elégedett vagy, már csak egyvalamire fogsz vágyni: tükörsima utakra.
- Hírek
Majdnem tömegszerencsétlenségbe torkollott egy idős ember rosszulléte
Csoda, hogy senki sem sérült meg.
- Hírek
Ez már az új Hyundai Ioniq modell lehet
Lehet, hogy az Ioniq 4, de lehet, hogy nem.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
A BYD lényegében megoldotta a villanyautózás utolsó problémáját
Öt perc alatt 400 kilométer elég lesz?
- Hírek
Egy férfi fűnyíróval, a másik pedig lovaskocsival ment az autópályára
A szomszédban is vannak furcsa sofőrök.
- Hírek
Kihajítják a négyhengerest a C 63 AMG-ből
Egészen más hajtáslánc várható, de nem biztos, hogy olyan, amire a vevők vágynak.
- Hírek
Öt új helyszínre telepítenek traffiboxokat Budapesten
Az önkormányzat célja, hogy 2030-rafelére csökkentse a halálos közlekedési balesetek számát
- Hírek
Menőbb külsővel és sok apró finomítással támad a 2025-ös Toyota GR Yaris
A mérnökök elsősorban az aerodinamikán és a vezethetőségen dolgoztak, de a váltót is finomhangolták.
- Hírek
Három jármű ütközött az Üllői úton, az utat lezárták
A fővárosi hivatásos tűzoltók áramtalanítják a járműveket, aki teheti, kerüljön.
- Hírek
Fontos mérföldkövet ért el a Tesla akkumulátorgyártásban
Sikerült olcsóbbá tenniük az előállítást.
