Nagyon pórul járhat a Stellantis
- A Stellantis nem tartozik azok közé az autógyártók közé, amelyek stabilan állnak a lábukon, ezért a trumpi büntetővámok nagyon nem hiányoznak a vállalatnak.
- Most készült egy matek arról, hogy mennyire nem.
A Stellantist, hasonlóan a többi hagyományos autógyártóhoz, erősen megviselik az elektromos átállás nehézségei, a Teslával és a kínai versenytársakkal folytatott küzdelem. Ráadásul most megkapta Donald Trumptól, az Egyesült Államok elnökétől a büntetővámbombát, amit ezt a céget különösen kegyetlenül érinti – derült ki azInsideEVs hírportál cikkéből.
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
A Jeffries befektetési bank számításai szerint a Stellantis nyeresége 75 százalékkal zuhanhat, ha a garabonciás elnök nem gondolja meg magát, és nem enyhít az autók és az autóalkatrészek importját terhelő büntetővámokon.
A céget jelenleg vezérigazgatóként is John Elkann elnök vezeti, miután akorábbi vezér, Carlos Tavares decemberben lemondásra kényszerült. A Jeffries megjegyzi, hogy a vállalat jelenleg az amerikai piacra szánt autói 61 százalékát gyártja helyben. Ez nagyjából megegyezik azzal az aránnyal, ami a General Motorsra is jellemző, miközben jóval elmarad a Ford 80 százalékos arányától. A Stellantis Egyesült Államokban lévő üzemeinek alacsony a kapacitáskihasználtsága. Nevezetesen átlagosan csak termelési képességük 52 százalékát kötik le jelenlegi feladataik ellátása, miután a vállalat eladásai évről évre csökkennek. Így 1,3 millió autót tudnának gyártani helyben, ha az új tarifák elkerülése érdekében visszatelepítenék azt Kanadából és Mexikóból.
Carlos Tavares NAGYON sokat keresett a Stellantisnál
Nem kell szűkölködnie egy darabig.
Más kérdés, hogy vélhetően a kedvezőbb költségek miatt vitték ki korábban termelést az USA-ból. A Stellantis, amely egyebek mellett a Jeep, a Ram és a Dodge típusokat értékesíti széles termékportfóliójában, 2024-ben 300 ezer autót adott el az Egyesült Államokban. Ha az új tarifákat tavaly vezették volna be, az 4,3 milliárd dollárral dobta volna meg az autógyártó költségeit. Csak az alkatrészek beszerzése 2,8 milliárd dollárral drágult volna – derül ki a Jeffries jelentéséből.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
