Az Airbnb globálisan bevezeti a teljes árakat megjelenítő rendszert, hogy egyszerűbb legyen a foglalás.

Nem elég az élelmiszer-infláció: mit kezd a kormány a szolgáltatások folyamatos drágulásával?
A hazai infláció fő hajtóerejét jelenleg nem az élelmiszerek, hanem a szolgáltatások áremelkedése jelenti, ami februárban átlagosan 9,2 százalékos volt. A drágulás hátterében elsősorban a bérköltségek növekedése és azok fogyasztókra történő áthárítása áll- írja a 24.hu.
Miközben a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az élelmiszerárak emelkedése ellen küzd és március 17-től árrésstopot vezetett be 30 termékkategóriára, a statisztikák azt mutatják, hogy a szolgáltatási szektor áremelkedése jelenti a legnagyobb kihívást az infláció elleni küzdelemben.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint 2023 novembere óta folyamatosan a szolgáltatások szektorában mérhető a legnagyobb mértékű drágulás. Januárban az élelmiszerek 6 százalékos áremelkedésével szemben a szolgáltatások 8,5 százalékkal drágultak, februárban pedig ez az olló tovább nyílt: az élelmiszerek 7,1 százalékos drágulásával szemben a szolgáltatások átlagosan 9,2 százalékkal kerültek többe.
A KSH részletes statisztikái szerint 24 szolgáltatási kategória mutatott az átlagosnál magasabb áremelkedést. A legnagyobb drágulás a 'máshova nem sorolt egyéb szolgáltatásoknál' volt megfigyelhető (19,2 százalék), ezt követték a személyszállító járművekkel kapcsolatos egyéb szolgáltatások (16,3 százalék) és a telefonálási és telefaxszolgáltatások díjai (16 százalék).
A jelentős áremelkedés hátterében elsősorban a szolgáltatószektor sajátosságai állnak: ebben a szektorban a bérköltségek emelkedése sokkal erőteljesebben befolyásolja a teljes költségszerkezetet, mint a kereskedelem vagy az ipar esetében. A vállalkozások pedig ezeket a növekvő költségeket jellemzően beépítik áraikba, ami végső soron magasabb árszinthez vezet.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


