A Budai Vár után most Hollókőn sokkolja az árérzékeny látogatót a húsvéti gasztrovalóság.

Rengeteg magyar bolt kerülhet a tönk szélére az árréstop miatt: hamarosan lehúzhatják a rolót?
Az árrésstop bevezetése rávilágított a kiskereskedelmi szektor árazási különbségeire: a nagy üzletláncok és a kisboltok közötti árrés olyan jelentős, hogy utóbbiak még nulla haszonkulcs mellett sem tudnának versenyképes árakat kínálni - közölte a G7.
A kormány által bevezetett árrésstop két fontos következménnyel járt: egyrészt nyilvánossá vált a magyar vásárlások gerincét adó 30 termékkör, másrészt betekintést nyerhettünk az eddig üzleti titoknak számító árrésekbe, amelyek most maximum 10 százalékban vannak korlátozva.
Egy konkrét példa jól szemlélteti a helyzetet: míg március 24-én egy kisboltos a Metroban nettó 613,39 forintért vásárolhatott napraforgó-étolajat, amit 10 százalékos árrés és áfa után 857 forintért tudott volna értékesíteni, addig ugyanez a termék a nagy üzletláncokban bruttó 599 forintért volt kapható.
A vizsgált 30 árrésstoppos termékből mindössze kettő esetében (2,8-as UHT tej és sertésoldalas) tudtak volna a kisboltok versenyképes árat kínálni. A nagy láncok átlagos árelőnye 36 százalék, ami azt jelenti, hogy még ha egy kisboltos nulla százalékos haszonkulccsal dolgozna, akkor is átlagosan 23,7 százalékkal magasabb áron tudná csak értékesíteni ezeket a termékeket.
A helyzetre reagálva több nagy üzletlánc, köztük a Lidl, a Tesco és a Spar már korlátozta vagy megszüntette a közületi vevők kiszolgálását. Az adatok azt mutatják, hogy a nagy boltláncok jelentős beszerzési előnnyel rendelkeznek, mivel közvetlenül a feldolgozóipari cégektől vásárolnak, kiiktatva a nagykereskedői szintet.

Akár több tízezer forintot is költenek a szülők Húsvétkor: a kreatív játékok, LEGO készletek az élen
A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


