Itt a kínai válasz az amerikai vámokra

2025.04.01. 07:35

  • Irány a világpiac! Leegyszerűsítve ezt az ukázt kapták a kínai autógyártók, miután Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke meghozta a vámemelésről szóló döntését. 
  • Az amerikai terv ugyanis ronthatja az ottani gyártók versenyképességét. 
Fotó: Costfoto / NurPhoto via Getty Images
Fotó: Costfoto / NurPhoto via Getty Images

A kínai villanyautó-gyártóknak fel kell gyorsítaniuk világszintű terjeszkedésüket mit sem törődve azokkal az importvámokkal, amelyekkel meg kell küzdeniük külföldi eladásaik növelése érdekében. Ezt az ukázt adta Szu Po, a pekingi kormány korábbi ipari és informatikai minisztere a cégeknek egy iparági fórumon a hongkongi hírportál, az SMCP beszámolója szerint. 

A rendezvény március 28-án kezdődött, két nappal azt követően, hogy Donald Trump, az Egyesült Államok elnöke bejelentette, hogy érvénybe léptetik azt a 25 százalékos vámot az USA-ba importált külföldi autókra, amit megálmodott. Emellett jönnek az autóalkatrész-vámok is, amelyek már az USA-ból exportált autók költségeit is növelik, rontva ezzel globális piaci versenyképességüket.

Kapcsolódó
Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd

Trumpot nem érdekli, ha a vámok miatt drágábbak lesznek az autók, szerinte úgyis mindenki amerikai kocsit akar majd

A döntést szerinte az indokolja, hogy a világ az elmúlt 40 évben átverte Amerikát.

Szu megállapította, hogy a kínai autógyártók még igencsak korai szakaszában tartanak világpiaci expanziójuknak. A márkákat kevéssé ismerik a külföldi autósok. A cégek még tanulják, hogyan alkalmazkodjanak a nemzetközi üzleti környezet változásaihoz. A legfontosabb feladat talán az, hogy a vállalatok kiegyensúlyozottan folytassák exporttevékenységüket, illetve a helyi piacokon létesített gyáraikban készült autóik értékesítését.Az utóbbi része, hogy meg kell találni azokat a megoldásokat, ami a kínai beruházóknak és helyi partnereiknek is hasznos, azaz win-win helyzetet eredményez. Szu úgy látja, hogy a kínai cégek esélyei jók, ám ezek kiaknázásához fel kell pörgetniük saját globalizációjukat. Tanulmányozniuk kell azokat a szabályozási kihívásokat, amelyekkel a kínai villanyautó-gyártóknak külföldön meg kell küzdeniük.Része a nagy „hadjáratnak”, hogy a kínai autógyártóknak részt kell venniük, azokon a fórumokon,amelyek a világszintű technológiai standardok kialakításával foglalkoznak. Ez értendő az akkumulátorokra, az autóipari félvezetőkre és az autonóm vezetés egységes feltételeinek kialakítására is.