A Honest John autós szaklap évről évre összeállítja azt a vevőelégedettségi indexet (Honest John Satisfaction Index), amely az olvasóik által megosztott információk alapján rangsorolja az egyes márkákat, illetve típusokat. A feltételek között szerepel a takarékosság, a megbízhatóság, a praktikum, a biztonság, a menetdinamika, a kényelem, és számos egyéb paraméter.
Idén több mint 6000 olvasó vett részt a felmérésben, ahol nemcsak a vevőelégedettséget, hanem a megbízhatóságot is rangsorolták. Az így felállított lista teteje is tartogat meglepetéseket, igazán azonban az alján lepődtünk meg. Mint minden ilyen közönségfelmérésből, ebből a listából sem szűrhető ki a szubjektivitás, ugyanakkor érdekes látni, hogy mely autók okozták a legtöbb bosszúságot tulajdonosaiknak.





A tizedik helyen a Ford Focus (85,86%) végzett, a megbízhatóság mellett az ügyfél-elégedettség sem volt kiemelkedő, amit elsősorban a magas alkatrész- és szervizárakkal indokoltak az olvasók. A kilencedik helyre az előző generációs (2015 és 2022 között gyártott) BMW X1 (85,57%) került. Érdekes kontraszt, hogy a vele műszakilag szoros rokonságban álló BMW 2 Active Tourer a tíz legmegbízhatóbb autó közé került. A Vauxhall (Opel) Astra 2015 és 2022 között gyártott előző generációja 84,83%-os rátával a nyolcadik legkevésbé megbízható autó. Ahogy a BMW X1 és a Ford Focus, itt is súlyosbították a gyakori szervizigényt a magas költségek.
A lista hetedik legrosszabbul teljesítő típusa a Mercedes-Benz A-osztály (84,23%), amely ráadásul csak két hellyel előzi meg az előző szériás (2014-2021) Mercedes-Benz C-osztályt (83,66%). A két német prémiummodell között, hatodikként végzett az előző (2014-2021) Peugeot 308 (83,81%), amely különösen az akadozó infotainment-érintőképernyővel szerzett haragosokat magának.
A legkevésbé megbízható négy típus között a 2017 és 2024 között gyártott, azaz tavaly nyugdíjazott MG ZS (83,64%) indít – ez a pontszám az elektromos és a benzines modellváltozat eredményeinek az átlaga, márpedig a villanymotoros ZS 90%-ot ért el, azaz a belső égésű motorral szerelt variáns önmagában még lejjebb került volna a listán. A harmadik helyen a Land Rover Discovery Sport családi terepjáró áll 82,22% eredménnyel, a szégyenlista ezüstérmét pedig a 2017 és 2024 között gyártott Peugeot 3008 nyerte el. A 81,00%-os teljesítmény kiábrándító, és ahogy az összes többi panaszolt modellnél, itt is súlyosbítják a helyzetet a javítás magas költségei.
Az első – pontosabban utolsó – helyen egy kisautó: az aktuális Vauxhall (Opel) Corsa áll 80,93 százalékkal. Lehet ennél rosszabb? Nos, igen: a Corsa a felmérés vevőelégedettségi ágán is a lista legaljára került.
Az alábbi listán a legrosszabb húsz autó szerepel, azaz kiderül belőle, hogy mely típusok voltak marginálisan jobb minőségűek ezeknél.
Rangsor (1 = legkevésbé megbízható) |
Márka, modell | Megbízhatósági index |
20 | Ford Fiesta | 87,88% |
19 | Audi Q3 | 87,83% |
18 | Nissan Micra | 87,39% |
17 | Audi A4 | 87,33% |
16 | Dacia Duster | 87,27% |
15 | Range Rover Evoque | 87,14% |
14 | Škoda Fabia | 87,06% |
13 | BMW 5 | 86,89% |
12 | Ford Kuga | 86,86% |
11 | Audi A6 | 86,67% |
10 | Ford Focus | 85,86% |
9 | BMW X1 | 85,75% |
8 | Vauxhall (Opel) Astra | 84,83% |
7 | Mercedes A-osztály | 84,23% |
6 | Peugeot 308 | 83,81% |
5 | Mercedes C- osztály | 83,66% |
4 | MG ZS | 83,64% |
3 | Land Rover Discovery Sport | 82,22% |
2 | Peugeot 3008 | 81,00% |
1 | Vauxhall (Opel) Corsa | 80,93% |