Tovább nőtt a nettó átlagkereset 2024-ben, de az országon belüli bérkülönbségek is látványosabbá váltak – derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Az ipari termelői árak 2025. februárban az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 8,2%-kal emelkedtek, míg az előző haviaktól 0,4%-kal elmaradtak - olvasható a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) mai közleményében.
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2%-kal meghaladták az egy évvel korábbiakat. A belföldi értékesítés árai 5,4, az exportértékesítésé 9,6%-kal felülmúlták az előző év februári értékeit. Az áremelkedést elsősorban a forint árfolyamának euróval szembeni éves szintű gyengülése, valamint az előállítási költségek növekedése okozta. Az előző hónaphoz viszonyítva a belföldi értékesítési árak nem változtak, az exportértékesítési árak 0,6, így az ipari termelői árak összességében 0,4%-kal mérséklődtek.
2025. februárban a 2024. februárihoz képest:
- A belföldi értékesítés árai átlagosan 5,4%-kal nőttek, ezen belül a 62,7%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 5,0, a 35,4%-os súlyú energiaiparban (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) pedig 5,8%-kal. Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1%-kal emelkedtek.
- Az ágazatok rendeltetés szerinti csoportjai közül belföldön az energia- és továbbfelhasználásra termelő ágazatokban együttesen 5,5, a beruházási javakat gyártókban 5,2, a fogyasztási cikkeket gyártókban pedig szintén 5,2%-kal nőttek az árak.
- Az ipari exportértékesítési árak 9,6%-kal magasabbak voltak, ezen belül a 91,8%-os súlyt képviselő feldolgozóiparban 4,7, a 8,0%-os súlyú energiaiparban 36,3%-kal emelkedtek az árak.
2025. január–februárban a 2024. január–februárihoz képest:
A belföldi értékesítés árai 5,8, az exportértékesítéséi 10,1%-kal magasabbak voltak, így az ipari termelői árak összességében 8,7%-kal emelkedtek.

Ezt kevesen tudják a saját megtakarításairól: nagyon sok pénzük elúszhat, ha erre most nem figyelnek
A hagyományos 60/40-es befektetési stratégia, amely 60% részvényt és 40% kötvényt tartalmaz, az elmúlt időszakban nem működött a megszokott módon.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


