Európában is terjeszkedik a TikTok Shop
A TikTok amerikai sorsa várhatóan a hét folyamán dől el, de még ezt megelőzően a platform e-kereskedelmi részlege, a TikTok Shop bejelentette európai terjeszkédését. Első körben Franciaország, Németország és Olaszország kereskedőivel dolgozik együtt azon a cég, hogy termékeik elérhetővé váljanak a platformon, ami hétfőtől kezdve már látható az említett országok felhasználói számára. A TikTok Shopon keresztül a felhasználók élő közvetítések során értékesíthetnek termékeket, amiből jutalékot kaphatnak, és elsősorban a kedvezmények miatt lehet vonzó opció a felhasználók számára.
A cél láthatóan az, hogy a TikTok Shop egyre több európai eladót csábítson a platformra, ahol sok kereskedő közvetlenül Kínából értékesít termékeket. A francia piacon a Carrefour, míg Németországban az AboutYou, és a Cosnova kozmetikai márka kezdi meg az értékesítést a platformon. A közösségi alkalmazás kifejezetten vásárlásra fejlesztett felülete már 2021 óta működik az Egyesült Királyságban, 2023. szeptember óta pedig az Egyesült Államokban. A tavalyi ünnepi szezonban már jelentős bevételt generált, de az amerikai piac sorsa bizonytalannak tűnik, ha a kínai ByteDance nem talál amerikai vevőt.
Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.
Április 4-ig legkésőbb el kell dőlnie, hogy a TikTok miként üzemel tovább az Egyesült Államokban, ekkor telik le ugyanis az a 75 napos határidő, melyet Donald Trump amerikai elnök biztosított a szolgáltatás további működésére a beiktatásának napján. A tulajdonost, a kínai ByteDance-t egy tavaly tavasszal, kétpárti többséggel megszavazott jogszabály kötelezte arra, hogy az amerikai működését átstrukturálja, illetve teljesen leválassza magáról az amerikai operációt, beleértve a felhasználói adatbázist, illetve az algoritmus kezelését.
Via Reuters.