Japán egyik legnagyobb gyorsétteremlánca, a Sukiya, március 31. és április 4. között ideiglenesen bezárja éttermeinek nagy részét, hogy elvégezze az üzletek teljes körű fertőtlenítését. A döntésre azt követően került sor, hogy két alkalommal is kártevőket találtak az ételekben – adta hírül a BBC, amit a hirado.hu szemlézett.
A botrány januárban kezdődött, amikor egy vendég egy tál misolevesben patkányt fedezett fel. Az esetet sokáig csak pletykák övezték, mígnem a vállalat elismerte a történteket. A Sukiya közölte, hogy a Tottori városában található éttermüket azonnal bezárták, és intézkedtek az épületben lévő repedések javításáról, amelyek lehetővé tették a rágcsálók bejutását.
A helyzet azonban nem javult, ugyanis pénteken egy tokiói vásárló ismét kellemetlen felfedezést tett: az ételében egy rovart talált, amely a közösségi médiában terjedő fotók és beszámolók szerint egy csótány lehetett. A vásárlónak az üzletvezető visszatérítette a pénzét és bocsánatot kért az incidensért.
A Sukiya közleményben kért elnézést, és hangsúlyozta, hogy céljuk a kártevők teljes kizárása. Ennek érdekében nemcsak mélytisztítást végeznek, hanem megerősítik az ellenőrzéseket, lezárják az épületeken található réseket, és a hulladékkezelési rendszerüket is továbbfejlesztik.