promotions.hu
Keresés
Menü megnyitás
Óriási monstrumot láttak Budapesten, Magyarországon ez volt az első

Óriási monstrumot láttak Budapesten, Magyarországon ez volt az első

Borítókép:  Profimédia/Illusztráció
Autó & Motor
Kategória fejléc

Nem hittek a szemüknek az emberek, ilyet eddig csak a tévében lehetett látni.

Elonk Musk és a Tesla

Az elektromos autózás bár nem új találmány, az utóbbi pár évben óriásit fejlődött - sokan környezetbarát alternatívának tartják a hagyományos, belső égésű motorokkal szemben, sok helyen pedig kormányzati támogatást is kap a használtuk, például adókedvezmény és ingyenes töltési lehetőség formájában.

Ennek az iparágnak az egyik legismertebb és legfontosabb szereplője Elon Musk, akinek Tesla nevű cége egy ideig szinte egyeduralkodónak számított, egészen addig, amíg nyíltan be nem állt Donald Trump mögé - bár Trump megnyerte a választásokat, a Tesláról az utóbbi időben nem éppen derűlátó hírek láttak napvilágot.

Csökkenő árak

A használt Teslák értéke és az újak iránti kereslet is meredek csökkenést mutat az Egyesült Államokban, a globális piac viszont továbbra is jól érzi magát, nagyrészt természetesen Ázsiának köszönhetően - a hazánkban is jelen lévő kínai BYD például a múlt évben szolid 107 milliárd dolláros árbevételt ér el, ami körülbelül megfelel az éves magyar GDP felének (totalcar.hu).

Az első Cybertruck Budapesten

Persze azért a Teslát sem kell még temetni - bár a BYD-hoz képest ők azért 100 milliárd dollár alatt zárták a tavalyi évet, az még mindig elég csinos összegnek mondható, .s például Európában közel sem érinti annyira érzékenyen a márka vásárlóit Elon Musk politikai irányultsága, mint a tengerentúlon.

Talán a legérdekesebb Tesla modellből, a Cybertruckból pedig már Budapesten is láttak egy példányt - igaz, egyelőre csak a Tesla szalon parkolójában, lévén, hogy az autó a formája és súlya miatt Európában nem legális.. A Tesla könnyű teherautója igazi futurisztikus autó, Elon Muskot saját bevallása szerint a Szárnyas Fejvadász ihlette meg a formatervezéskor.

Problémák Európában

Akármilyen futurisztikus is Musk víziója, az biztos, hogy nem felel meg az európai autókra vonatkozó tervezési irányelveknek - ami Muskot annyira nem érdekli, lévén, hogy leginkább a pickup piacra szánta a autót, ami Európában eleve jóval kisebb piac, mint Amerikában.