Tizenegy évvel ezelőtt készült egy emlékezetes Volvo Trucks reklámfilm, amiben látványosan demonstrálták egy teherautó vonószemének a teherbírását.

Ezt a filmet alighanem a Honda amerikai kreatív ügynöksége is látta (ki nem?), mert amikor felmerült, hogy szemléltetni kellene az új generációs Passport TrailSport vonószemének a terhelhetőségét, ugyanez merült fel bennük.

Speciális öntöttvas szerelvényekről van szó, amelyeket a SUV tömegének a kétszeresére hitelesítettek – ez meglehetősen fontos, ha elakadt járművet próbálnánk menteni terepen, és hát a TrailSport elvileg kifejezetten offroad használatra készült.

A reklámszakemberek tehát leforgatták a reklámfilmet, ahol a Honda egy másik Hondát tart meg úgy, hogy egymás mögött lógnak egy daruról. Számolni viszont valahogy elfelejtettek a hondások, mert a dupla kettőt jelent, itt pedig három autó van, a felső kocsi vonószemét tehát nem a jármű tömegének kétszerese terheli, hanem annál jóval több – a szervezők 6230 kilogrammot mértek, amiben nyilván a masszív kötelek tömege is jócskán benne van.

Autókból építettek szélcsengettyűt 19

Rendben, nyilván pont ezt volt a lényeg, hiszen más a dinamikus és a statikus terhelés, és ha itt kibír 6 tonnát, akkor nem fog gondot okozni, hogy kihúzzák a sárból, vagy hogy hazavontassák, miután a tulaj elfelejtette megtankolni.

A vonószemeknek egyébként nem ez az egyetlen szuperképessége, hanem az is, hogy miközben rendkívüli a teherbírásuk, ütésre eltörnek, tehát balesetben nem korlátozzák a gyűrődőzóna hatékonyságát.

Alább videón nézheted meg a promóciós eseményt:

 

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 1 minute, 6 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:06
01:06