Tizenegy évvel ezelőtt készült egy emlékezetes Volvo Trucks reklámfilm, amiben látványosan demonstrálták egy teherautó vonószemének a teherbírását.
Ezt a filmet alighanem a Honda amerikai kreatív ügynöksége is látta (ki nem?), mert amikor felmerült, hogy szemléltetni kellene az új generációs Passport TrailSport vonószemének a terhelhetőségét, ugyanez merült fel bennük.
Speciális öntöttvas szerelvényekről van szó, amelyeket a SUV tömegének a kétszeresére hitelesítettek – ez meglehetősen fontos, ha elakadt járművet próbálnánk menteni terepen, és hát a TrailSport elvileg kifejezetten offroad használatra készült.
A reklámszakemberek tehát leforgatták a reklámfilmet, ahol a Honda egy másik Hondát tart meg úgy, hogy egymás mögött lógnak egy daruról. Számolni viszont valahogy elfelejtettek a hondások, mert a dupla kettőt jelent, itt pedig három autó van, a felső kocsi vonószemét tehát nem a jármű tömegének kétszerese terheli, hanem annál jóval több – a szervezők 6230 kilogrammot mértek, amiben nyilván a masszív kötelek tömege is jócskán benne van.
Rendben, nyilván pont ezt volt a lényeg, hiszen más a dinamikus és a statikus terhelés, és ha itt kibír 6 tonnát, akkor nem fog gondot okozni, hogy kihúzzák a sárból, vagy hogy hazavontassák, miután a tulaj elfelejtette megtankolni.
A vonószemeknek egyébként nem ez az egyetlen szuperképessége, hanem az is, hogy miközben rendkívüli a teherbírásuk, ütésre eltörnek, tehát balesetben nem korlátozzák a gyűrődőzóna hatékonyságát.
Alább videón nézheted meg a promóciós eseményt: