Június óta 1,3 milliárdért hirdettek a pártok a Facebookon
2025. március 28. – 06:17
A magyar pártok, élükön a Fidesszel, 1,3 milliárd forintot költöttek a Meta platformjain az elmúlt kilenc hónapban – írja a Népszava Lévai Richárd, a Közösségi kalandozások nevű blog marketingspecialista tulajdonosa alapján. Ennek nagy része a Facebook-posztokra ment.
A szakértő szerint ez egyébként békeidőnek számít, ugyanis tavaly az önkormányzati választást megelőző öt hónapban 3,4 milliárd forintot fizettek hirdetésekért. A mostani napi 33-40 millió forint meg sem közelíti a kampányhajrá napi 100-200 millióját, de még így is jóval magasabb, mint a környező országok pártjainak facebookos reklámköltése.
A legtöbbet a Fidesz költötte, nagyjából 1,1 milliárd forintot, amiből a szakértő szerint saját médiumaik hirdetéseire közel 500 millió ment el, a politikusaikra pedig 252 millió. Eközben az ellenzék összesen 210 millióért hirdetett, ebből legkevesebbet, – 5,4 millió forintot – a Magyar Kétfarkú Kutyapárt.
Orbán Viktor miniszterelnök az elmúlt időszakban leginkább a külpolitikai témájú posztjait hirdette, ősszel az árvíz volt a téma, amire a legtöbb pénz ment el, nyáron pedig a békemissziója és a találkozója Putyinnal. A Megafon 155 millió forintért hirdetett ugyanebben az időszakban, és szintén a külpolitikai témájú posztjaikat reklámozták.
A Tisza Párt 28 milliója a párt oldalára ment el, Magyar Péter utoljára tavaly márciusban fizetett hirdetésért, akkor nagyjából 35 ezer forintot.
(A cikk korábbi verziójában azt írtuk, hogy a Tisza költötte a legkevesebbet, de megjelenés után az MKKP jelezte, hogy a párt csak 5,4 millióért hirdetett a Metánál.)