auto

Megérkezett Európába a Changan, Kína egyik legnagyobb autógyártója

Tegnap ünnepélyes keretek között bemutatkozott a Changan autógyártó vállalat Európában. A németországi Mainzban tartott sajtóbemutatón a kínai óriás számos modelljét felvonultatta, és azt is elárulta, mely európai országokban lesznek elsőként elérhetők az autói.

A Changan Automobile Kína egyik legnagyobb és legrégebbi autógyártója: 1862-ben alapították, és míg kezdetben katonai járműveket gyártására összpontosított, az idők során átváltott a polgári járművek, köztük személygépkocsik, teherautók és elektromos járművek gyártására. A Changan első saját márkás civil termékei 1984-ben gurultak le a futószalagról, napjainkban pedig évente több mint 2 millió járművet értékesít, és jelentős kutatás-fejlesztési központokkal rendelkezik a világ számos pontján.

Az európai megjelenést már évek óta tervezgetik, de mint a német bemutatón is elhangzott, nem sietnek sehova – stabil kereskedői hálózatot akarnak kiépíteni, és felkészülni minden nehézségre, tanulva más kínai márkák hibájából, melyek gyorsan akarták meghódítani a kontinenst, és nagyot is buktak vele.

A németországi eseményre meghívott helyi sajtóorgánumok beszámolói szerint a Changan már a második negyedévben megkezdi Deepal S07 típusú modelljének értékesítését Németországban, amely leghamarabb szeptemberben érkezhet meg az utakra. Ez a közepes méretű SUV kizárólag tisztán elektromos hajtással kerül piacra, míg a nála kicsivel kisebb S05 teljesen elektromos és hatótávnövelt változatokban is megjelenik.

A 4,75 méter hosszú 1,93 méter széles, és 1,63 méter magas Deepal S07 villanymotorja 160 kW és 320 Nm leadására képes, a villanyautó ezzel elérheti a 180 km/h-s végsebességet és 7,9 másodperc alatt gyorsul fel 100-as tempóra. A 80 kilowattórás NMC akkumulátor mintegy 475 km hatótávolságra lesz elég a WLTP szabvány szerint. Egyenáramú töltésben sajnos meglehetősen gyenge az autó, csupán 93 kW-ot képes fogadni, így egy 30%-80%-os töltés is legalább 35 percet vesz igénybe.

Az autó vételára 45.000 euró környékén kezdődik majd.

2027-ig összesen nyolc különböző modell bevezetését tervezi a vállalat, melyek között tisztán elektromos, plug-in hibrid, és hatótávnövelt elektromos típusok is lesznek. A Changan és Deepal márkákon kívül az Avatr prémium márka modelljei is részt vettek az eseményen, a jövőben várhatóan ezeket is meg tudják vásárolni az európai vevők.

Ez már nem csak fantázia: piacon a kínaiak alakváltó szabadidő-autója

Németország mellett 2025 végéig Norvégiában, Dániában, az Egyesült Királyságban és Hollandiában vetné meg a lábát a Changan.

A vállalat „Európában Európáért” elnevezésű stratégiájának célkitűzése a helyi termelés megalapítása, amit már 2030 előtt szeretnének megvalósítani. Addig viszont a Changan nankingi gyárából érkeznek a járművek Európába.

A Changan márkáinak modelljeivel a szeptemberi IAA Mobility rendezvényen, Münchenben lehet majd találkozni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.