F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
- A Forma 1-es új hibrid motorszabályok hivatalosan 2026-tól 2030-ig lennének érvényben, de a legújabb hírek szerint nem biztos, hogy ez valóban így lesz.
- A sportág vezetőségében mérlegelik a V6-os hibrid motorok nyugdíjazását, és a közönség kedvenc üvöltő V10-esek visszahozatalát.
- Utóbbinak a bajnokságba jövőre érkező Audi nagyon nem örülne.
Izgalmas pletyka rázta fel az elmúlt hetekben a Forma-1 világát. A hírek szerint a sportág vezetőségében mérlegelik a V6-os hibrid motorok nyugdíjazását, és a közönség kedvenc üvöltő V10-esek visszahozatalát. Bár úgy tűnik, a háttérben valóban indultak ezzel kapcsolatos egyeztetések, nem mindenki örülne a változásnak.
Ahogy korábban írtunk róla, a V10-es motorok visszahozása potenciálisan megoldaná a modern F1 égető problémáinak nagy részét. Kisebb, könnyebb autók megépítését tenné lehetővé, csökkentené a költségeket, ráadásul visszaadná a sportág ikonikus, de a hibrid motorok bevezetése óta elveszett hangját.

A hírek szerint jelenleg két lehetséges utat mérlegelnek az F1 vezetői. Az első, drasztikusabb megoldás szerint egy az egyben törölnék az új, 2026-os hibrid motorszabályokat. Ebben az esetben a mezőny egészen 2027-ig a jelenlegi hajtásláncokkal versenyezne tovább, a V10-es motorok pedig a 2028-as szezonban debütálnának. A konzervatívabb elgondolás szerint 2026-ban megérkeznének a frissített V6-os motorok, de ezek a tervezett öt helyett csak három évig maradnának használatban, 2029-ben pedig a V10-esek vennék át a helyüket.
Függetlenül attól, melyik terv valósulna meg, az Audi egyértelműen nem kér a V10-es motorokból. "A soron következő hajtásláncokra vonatkozó szabályok - beleértve a 2026-os új hibrid motorszabályokat is - kulcsszerepet játszottak az Audi Forma 1-es szerepvállalásával kapcsolatos döntésekben. Ezek a motorszabályok ugyanazt a technológiai fejlődést reflektálják, ami az Audi utcai autóinak innovációját is mozgatja." - írja a gyártó közleménye.
Bár az idézett szöveg diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz. Eszerint az Audi valószínűleg nem szállt volna be a Forma 1-be, ha a V10-esek visszahozatala már előbb terítékre kerül. Sőt, végső soron az sem kizárható, hogy az új 2026-os hibrid motorszabályok eltörlése akár a márka F1-es szerepvállalását is kétségbe vonhatja.
Ez az ügy egyértelműen rámutat a V10-es motorokkal kapcsolatos egyik nagy problémára: ezek az elektromos és hibrid hajtás terjedésével egyszerűen egyre kevésbé relevánsak az utcai autók tekintetében. Márpedig a különböző autógyártók - a reklámérték mellett - azért hajlandóak sokmillió dollárt a Forma 1-es csapataik üzemeltetésére és motorfejlesztésekre fordítani, mert a versenypályán szerzett tapasztalataikat potenciálisan az utcai autóik tervezése és gyártása során is kamatoztatni tudják. Amennyiben ez a párhuzamosság elveszik, úgy a gyártók egy része potenciálisan elfordulhat az F1-től.
Forrás: crash.net

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
