- Az Audi RS3 frissített változata erősebb nem lett, de gyorsabb, drágább és sportosabb igen.
- Új lökhárítók, nagyobb légbeömlők, RS-specifikus diffúzorok és antracit Audi-embléma teszik agresszívebbé a megjelenését, miközben új 19 colos felnik és friss fényezések is érkeztek.
- A felfüggesztést és az RS Torque Splittert továbbfejlesztették, így az autó mozgékonyabb, kevésbé alulkormányzott.
- A 400 lóerős, öthengeres turbómotor változatlan, de az autó 7:33,123-as Nürburgring-köridőt futott, ami több mint hét másodperces javulás a korábbi változathoz képest.
Már egy ideje tudni, hogy érkezik az Audi RS3 frissítése, aminek előgyártott változatával rekordot döntöttek a Norsdschleifén. Végre megérkezett a végleges verzió, ami ha erősebb nem is, de gyorsabb, drágább és sportosabb lett.
A szupersportautó-gyilkos
A gyári RS3-as alapmotor teljesítményét több mint másfélszeresére növelték az MTM-nél. Így már megfutja a háromszázat.

Az új lökhárítók markánsabbak, a hátsó RS-specifikus diffúzort kapott, a nagyobb első légbeömlő és az antracit Audi-embléma pedig még agresszívabb megjelenést kölcsönöz az RS3-nak. Új, 19 colos felnik és színek is érkeztek (kék, piros és fehér fényezés). A Matrix LED-es fényszórók is megújultak, aminek erősebb a fénye elődjénél, valamint a nappali menetény mintázata is személyre szabható - ilyesmi fényszóró van többek között az Audi SQ6-on is.
Az utastérben újítottak kormány formáján, RS módválasztó gombokkal bővült, valamint alumínium váltófüleket kerültek mögé. A hangulatvilágítás több színt kínál, és a korábbi ezüst dekorbetét helyét Vanadium Grey színű díszítés vette át.
Ami viszont igazán számít, azok a műszaki újítások. Az Audi finomhangolta a felfüggesztést, illetve az autót az RS Torque Splitter továbbfejlesztett vezérlése miatt mozgékonyabbnak mondják. Ez lehetővé teszi a hátsó kerekek közötti aktív és teljesen változó nyomatékvektorozást. Ez a rendszer elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolókat használ mindkét hajtástengelyen, és minden egyes tengelykapcsoló saját elektronikus vezérlőegységgel rendelkezik. Kanyarodáskor az RS Torque Splitter növeli a külső kerékre ható meghajtónyomatékot, jelentősen csökkentve az alulkormányzottságot.
A turbós öthengeres motor teljesítménye továbbra is 400 lóerő, nyomatéka pedig 500 Nm. A gyorsulása is változatlan, 4 másodperc alatt van 100-on, végsebessége alapból 250 km/h, ami a Dynamic Plus csomaggal 289 km/h-ra növelhető. Ennyi fejlesztés elég volt, hogy a Norsdschleifén több mint hét másodperccel jobb időt fusson az előző generációhoz képest: az új idő 7:33.123 - ezzel egyébként gyorsabb is, mint a BMW M2.
Az új Audi RS3 rekordot döntött és lealázta a BMW M2-t
Öt másodperc nagyon sokat számít egy köridőben.
A modell már itthon is rendelhető: az ára 28,7 millió forintról indul.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
