- Mesés standot rakott össze a Toyota a GR-részlegnek a Kenshiki Fórumon.
- Kiállították két versenyautójukat és két sportmodelljüket.
- Bemutatták a Toyota Yaris Aero Package Concept-et, ami durva toldatokkal és álló kézifékkel fokozza a látványt és a versenyautós képességeket.
- Már fejlesztik a következő GR Yarist kétliteres turbómotorral és középmotoros elrendezéssel.
- Bemutatták a GR Supra A90 Final Editiont durva aero elemekkel és toldatokkal.
A Toyota GR részlege nagyon pörög. Állítólag Akio Toyoda, a japán vállalat korábbi elnökének szerelemprojektje, így tolnak bele pénzt, időt és energiát rendesen. Ez látszik az autókon is: a GR Yaris unikális jószág, amit nem csak az egyébként unalmas palettával operáló Toyotától, de más gyártótól sem vártam volna. Szerencsére nem egy egyszer elsütött jó poén volt, hanem kitartó humorforrás: most frissítették az első generációt, időközben pedig mellészegődött a GR Supra és a GR86 is – igazi kánaán.
Az egyik Yaris széttép, a másik meg ritkább, mint egy Bugatti
Bő 20 évvel ezelőtt is volt turbós Toyota Yaris, de az nem volt annyira brutális, mint napjainkban.

Átragadt rám a Toyota GR-részleg iránti lelkesedése, így számomra ez volt a Kenshiki Fórum legizgalmasabb standja. Nem csak az extrém módon felpimpelt GR Supra és GR Yaris volt letaglózó látvány, de a mai napig versenyző Celica GT és a Hiluxra nyomokban emlékeztető Dakar Rally autójuk is elképesztő. Utóbbiba beülni sajnos nem lehetett, de egy ilyen versenyautó minden négyzetcentimétere impozáns elemeket rejt. Főleg a hátuljánál állva csorgattam a nyálam: ahogy a bő méter hosszú gátlók támasztják azokat a súlyos lengőkarokat, vagy ahogy mindenféle hűtőcsövek kanyarognak a súlyos acélváz alatt – ízekre tudnám szedni.
GR a négyzeten
Visszatérve a konvencionális őrülethez: volt kint egy GR Yaris, amin éreztem, hogy valami nem stimmel. Nagyon hasonlított arra, ami éppen két-három hete volt nálam teszten, közben mégsem ugyan azt láttam, hiszen ez egy koncepcióautó – azok közül is egy elég visszafogott. A GR Yarisban még mindig bőven van lehetőség, így megdobták egy súlyos dizájncsomaggal: megszületett az Aero Package Concept.
Nem normális aki ezt az utcára engedte (köszi, Toyota)
Frissítették az egyik legkisebb, egyben legdurvább autót a Toyota kínálatában.
Az autó orrán lévő bődületes szellőzőket még nagyobbra nyitották és az első sárvédőkőn is megjelentek az extra légterelők. A hátsó lökhárítót szellősebbre szabták, a csomagtérfedél tetejére pedig felkerült egy látványos, állítható hátsó szárny. Az átalakítás legizgalmasabb része szerintem mégis a beltérben van, ahol az eddig vízszintesen fekvő kézifékkart álló helyzetbe hozták. Így a GR Yaris egy kicsit még jobban hasonlít egy versenyautóra.
Amikor azt gondoltam, hogy ennél már nincs feljebb, akkor megemlítették, hogy a GR Yaris még csak most kezd el kibontakozni. Japánban már tesztelik a típus egy különleges kivitelét, ami az eddigi felépítéssel szemben középmotoros lesz. Az elrendezés megváltoztatásával egyetemben az 1,6 literes, háromhengeres turbómotort is kiszórják, helyette kétliteres, négyhengeres dolgozik a GR Yaris M Conceptben. Hogy ez a következő generáció lesz-e vagy csak valami őrült, alacsony darabszámos kivitel, azt egyelőre nem árulták el.
Ezzel a Suprával kellett volna kezdeni
Hiába érzem minden porcikájában egy elképesztően szexi dolognak a GR Yarist, az idei Kenshiki Fórumon a GR Supra A90 Final Edition ellopta a showt. Itt sem spóroltak a toldatokkal és mindent megfejeltek egy kis szénszállal. A karbon toldatok és extra elemek borzasztó komoly versenyautós feelinget kölcsönöztek a Suprának, amiről egyre kevésbé tudom elhinni, hogy egy utcára szánt eszköz. Eleve ott a hatalmas hátsó szárny, az ordas nagy Karapovič kipufogóvégek és az impozáns felnik – alattuk komoly fékrendszerrel –, de akkor még nem láttad a belteret.
Ebbe megengedték, hogy beüljek, de kár volt: úgy kellett kiparancsolni, szívem szerint lábon hoztam volna haza a GR Suprát, pedig nem kényelmes. A kagylósított versenyülés olyat fogott a habtestemen, hogy még mindig érzem a nyomát. A szivacsozás csak azért kerülhetett rá, hogy ne karcold össze az olcsó nadrágoddal azt a gyönyörű szénszálas vázat – ami csak előre-hátra állítható karral, a billentéséhez már csavarhúzó kell. Ez önmagában versenyautót csinálna a legunalmasabb telepi Astrából is, de a Toyota itt nem állt meg: a háttámlák mögött vaskos, fekete csövezés van, ami valószínűleg brutál merevséget ad az autó hátsó traktusának.
A GR Supra A90 dizájnja lenyűgöző és ehhez hűen a hajtásláncot is morcosabbra hangolták. Az eddigi 340 lóerő helyett már 441 áll rendelkezésre – ami elég nagy ugrás teljesítményben – és a nyomatékot is megemelték 500-ről 571 Nm-re. A hathengeres BMW motor egy hatgangos kézi váltónak adja a hajtást, ami egy önzáró differenciálművön keresztül csak a hátsó kerekekre továbbítja.Éppen ezért gondolom, hogy a GR Supra még vezetéstámogató rendszerek hadával is egy alattomos dög lehet.
Ez a vég?
A Toyota GR Supra A90 Final Edition neve előrevetíti, hogy a típus hamarosan elköszön a kínálatból. De ha már búcsú, legyen kemény: technikában, dizájnban és végül is árban is. Nemrég ugyanis kiderült, hogy a GR Supra csúcsát jelentő kivitel 142 800 euró (57 millió forint) lesz Németországban, míg ott egy sima, hathengeres csupán 73 250 euró (29,2 millió forint). A típus pénzes rajongói valószínűleg amint lehet ugranak, hiszen az A90 Final Editionből mindössze 300 darabot gyártanak majd Európának és Japánnak – így egyelőre azt sem tudni, hogy mennyi lesz jobb és mennyi lesz bal kormányos.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
