Az elmúlt hónapokban a Tesla európai Supercharger csapata a teljes német hálózatukat felfejlesztette.
Átutazóban sem rossz ezt tudni.
Frissítés
Tegnap adta hírül a Tesla európai töltőcsapatának egyik vezetője, hogy a vállalat befejezte a német töltőhálózat fejlesztését, nyugdíjazta a régebbi V2-es oszlopokat és most már csak V3-as és V4-es Superchargerek üzemelnek az országban.
Legalább ennyire fontos változás, hogy mindegyik helyszínen mindegyik oszlop egységesen 250 kilowattos teljesítményre képes már. A vállalat bejelentése szerint az elmúlt hónapokban 69 helyszínen 640 oszlopot cseréltek ki.
A cégtől független Supercharge.info adatai szerint a Tesla Németországban 251 helyszínen 3209 villámtöltő oszlopot üzemeltet. Ezek között elvétve találunk 3-7 oszlopos töltőállomást, a nagy többség 8, 12, vagy 16 töltőcsatlakozóval rendelkezik, de van 30 darab 20-as és 14 ennél nagyobb állomás is. A legnagyobb 40 oszlopos helyszínekből négy van az országban.
Bár tavaly év elején nagy port kavart, amikor állítólag az egész Supercharger csapatot elküldték, később azonban több embert is visszahoztak. A vállalat 2024-ben közel ötödével, több mint 1000 oszloppal és 10.000 csatlakozóval növelte globális töltőhálózatát és az év végén 7000 helyszínen 65.000 villámtöltőt üzemeltettek.
Malte Kendel most azt is megosztotta, hogy a német Bayreuthban található villámtöltőjük versenyben van a világ legjobb villámtöltő állomása címért az Insight Research versenyén.
As of today, @TeslaCharging operates all 250 Supercharger sites in Germany exclusively with 250kW V3 and V4 chargers – a major milestone in our commitment to fast, reliable, and future-proof EV charging.
🔧 Over the past months, we retrofitted 69 sites and upgraded 640… pic.twitter.com/SYgWuVabke
— Malte Kendel (@MalteKendel) March 19, 2025
Itt, az A9-es autópálya mellett 20 darab V4-es, 250 kilowattos oszlop található, amely nyitva van minden autós előtt. A töltők fölé napelemes tetőt építettek, de partnerükkel üzemeltetnek egy lounge-t is, ahol mosdók, videójátékok, fotelek, kávé és egyéb snack automaták mellett egy pizza-automata is van.
R.I.P. V2
Az autógyártó a Model S megjelenés idején kezdett saját töltőhálózat építésébe, de itt Európában sem kellett sokat várnunk, Németországban például 2013 decemberében nyíltak meg az első helyszínek.

Tesla V1 Supercharger. forrás: Jeff Cooper, Flickr
Kezdetben a 90 kW teljesítményű első generáció oszlopokat használták, de viszonylag hamar megérkezett a V2, ami először 120, majd később oszloponként 150 kW leadására volt képes.
Utóbbiból van még bőven Európában is, elsősorban talán azért, mert ezeken ma már a kontinensünkön két külön kábel van. Az egyik a régi Model S és X saját töltőcsatlakozó szabványát használja, a másik szabványos CCS2 csatlakozó, ami az európai szabvány. Ha máshonnan nem, innen könnyen azonosíthatóak Európában a V2-es töltők.
A legtöbb európai Tesla töltő bizonyosan a 2019-ben bemutatott V3-as generáció, ami a helyszín adottságától függően, akár 250 kilowatt teljesítményt is le tud adni. Időközben elérhetővé vált egy hardveres frissítés a régebbi Model S és X példányokhoz, amelynek segítségével CCS csatlakozót kapnak az autók, így a V3 már csak egyetlen, folyadékhűtéses kábellel rendelkezik.
Két éve, 2023 márciusában debütált a V4-es oszlop, ami arról ismerhető fel leginkább, hogy nem lyukas a belseje, kicsit nagyobb, és némelyiken már van bankkártya olvasó is. Ezek hosszabb töltőkábelt kaptak, így más márkák tulajdonosai sokkal kényelmesebben használhatják őket.
Egy tavaly novemberi bejelentés nyomán tudjuk, hogy a V4-es generáció hamarosan megkapja a nagyobb teljesítményű kiszolgáló szekrényeket is, így ezek az oszlopok 500 kW teljesítmény leadására is alkalmasak lesznek és támogatják majd a 800-1000 voltos autókat is.
Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást.