500 milliárd jennel csökkenti villanyautó fejlesztési költségeit a Mazda, a rugalmasságra törekednek
- A rugalmasságra törekszik a Mazda a hajtáslánc-fejlesztés terén.
- Dolgoznak a Skyactive-Z motorcsaládon, amiben négy és hathengeres egységek is lesznek.
- Fejlesztik a hibrid rendszereiket és a Wankel-motorokat is.
- A Mazda 6e-n túl egy elektromos SUV is tervben van, amit házon belül fejlesztenek.
Jelenleg nehéz következtetni arra, hogy milyen autók lesznek a piacon 2030-ban. Míg - főleg Európában és Kínában - a politika inkább az elektromos autózás felé hajlik, a vásárlók az Egyesült Államokban és Európában egyelőre inkább a belső égésű motoros és hibrid autókat preferálják. Ilyen környezetben nem meglepő, hogy számos márka kezdett újra belső égésű motorok fejlesztésbe, annak ellenére is, hogy az elmúlt néhány évben elkötelezték magukat a teljes elektromos átállás mellett. A Mazda azonban nem esett ebbe a hibába, sőt, nemrég új sorhatos dízel és benzinmotorokat is fejlesztettek.
Ezt tudja a Mazda, amit a BMW és a Mercedes sem
A Mazda új hathengeres dízelmotorja leiskolázza még a BMW és a Mercedes dízeleit is. Ahogy a bűvészek, ők is sokat dolgoztak a trükkön.
A Mazda a 2030-ig tartó időszakot az elektrifikáció hajnalának nevezte, ettől függetlenül ragaszkodnak a multi-solution elnevezésű stratégiájukhoz. Ez azt jelenti, hogy mind a kínálatuk, mind a gyártástechnológiájuk felkészült arra, hogy az igényeknek megfelelő hajtáslánccal szerelt autókat áruljanak a vásárlóiknak. Jelenleg ők is úgy látják, hogy az elektromos autók terjedése lelassult, így az eddigi 2 ezer milliárd jen értékű villanyautók fejlesztésére szánt összeget 1,5 milliárd jenre, átszámítva 3,7 milliárd forintra csökkentik.
További pénzt spórolnak azzal, hogy lazítják a szoros együttműködésüket az olyan óriásvállalatokkal, mint a Changan, a Toyota, a Denso és a BluE Nexus. Ezen kívül nem építenek külön gyárat az elektromos autóiknak, hanem egy szalagon építik majd őket a belső égésű motoros és hibrid modellekkel, ezzel 85 százalékkal csökkentve az ide vonatkozó költségeiket. A már meglévő gyárakban automata rendszerekkel, mesterséges intelligenciával és over-the-air frissítésekkel szintén milliárdokat spórolnak, így még többet fordíthatnak például az új hibrid rendszereikre.
A Mazda ugyanis nagy erőkkel dolgozik a Skyactive-Z technológián, aminek több új belső égésű motor is része lesz. Ezeket önállóan és hibrid rendszerrel párosítva is használhatják. Az új motorcsalád állítólag négy és hathengeres blokkokat is tartalmaz, és teljesíti minden ország szigorú kibocsátási normáját, így az Euro 7-et is. Szintén dolgoznak az új hibrid hajtáslánc elektromos oldalán is, illetve továbbra sem engedik el a Wankel-motort. Az első Skyactive-Z motorral szerelt Mazda a CX-5 következő generációja lesz, ami valószínűleg 2027-ben debütál majd.
A Mazda megcsinálta, győz a Wankel
Az egyrotoros hatótávnövelővel a Mazda villanyautója már simán elmegy bő 600 kilométert, majd tankolás után annyit, amennyit akarsz. Ügyes kombináció.
Az elektromos autók fejlesztése sem szorul teljesen a háttérbe. A Mazda továbbra is gőzerővel dolgozik – a Changannal közösen – a Mazda 6e-n, ami a jelenlegi tervek szerint már idén nyáron elérhető lesz Európában. Emellett dolgoznak egy SUV változaton is Mazda CX-6e néven, ami nem a Changannal való együttműködésből származik, hanem házon belül készül. Egyelőre elég keveset árultak el róla: csak annyit tudunk, hogy az elektromos SUV-t japánban gyártják majd és a Panasonic Energy Corporation szállítja hozzá az akkumulátorokat.
Végre egy rendes, hátsókerekes prémium szedán Japánból! Vagy Kínából?
A klasszikus prémium szedánok piacán folytatja pályafutását a kínai alapokra épített új Mazda 6e.
Forrás: Mazda

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
