auto

Gyorsul a villanyautók gyártása, megemelte éves célkitűzését a Xiaomi

Átadta vásárlóinak a kétszázezredik villanyautóját a Xiaomi, és rögtön ezután az idei éves értékesítési célkitűzést is megemelte. Továbbra is óriási a kereslet az SU7 szedánra.

A Xiaomi Auto legelső autómodelljének piaci bevezetésére tavaly március 28-án került sor, ezt követően 229 nap kellett az első százezer példány átadásához, majd mindössze 119 nap alatt szállította le a második százezer autóját az elektronikai óriás.

A kétszázezredik SU7 vásárlói a Magenta színt választották. Forrás: Xiaomi

Annak ellenére, hogy az SU7 már majdnem egy éve a piacon van, még mindig tolonganak érte a vásárlók. A Pro változat megrendelőinek például jelenleg 43-46 hetet kell várniuk az autó érkezésére, így gyakorlatilag az idei évre már teljesen elfogyott ez a típus.

A hosszú várakozási idő annak tudható be, hogy a kereslet továbbra is meghaladja a kínálatot, a Xiaomi egyelőre nem tudja olyan tempóban termelni a villanyautókat, ahogyan a vásárlók vinnék. Az elmúlt hónapokban azonban a cég gőzerővel dolgozott pekingi gyárának bővítésén és a gyártási kapacitás növelésén, ennek pedig most már látják is eredményét – ez indokolja azt a magabiztosságot, amellyel most az idei éves értékesítési célt 350.000 darabra növelték meg. Ez 50.000 darabos, azaz 16,7%-os emelés a korábbi célkitűzéshez képest.

A Xiaomi tavaly szeptemberben megkezdte a pekingi létesítmény második fázisának építését, az új csarnokokban a hamarosan érkező YU7 SUV készülhet majd.

Álca nélkül fotózták le a szabadban a Xiaomi új szabadidő-autóját

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.