- Gyenge eredményekkel zárta a Bentley a 2024-es pénzügyi évet.
- A márka teljes bevétele és nyeresége is csökkent.
- A nehéz helyzetért a kihívásokkal teli piaci környezetet okolja a gyártó.
Ahogy egyre inkább tavaszodik, úgy futnak be fokozatosan a különböző autógyártók pénzügyi jelentései a 2024-es üzleti évről. Ezúttal a Bentley adta a világ tudtára a saját számait, amik közel sem olyan fényesek, mint ahogy azt a gyártó szeretné.
Egy darabig úgy tűnt, az európai autóipari válság inkább a tömegmodellekre fókuszáló márkákat sújtja, a drága, felső kategóriás gyártóknál kevésbé voltak érzékelhetőek a negatív trendek. Nemrég azonban már a Porsche is visszaesésről számolt be, most pedig a Bentley-nél is hasonló tapasztalható.

A márka nyeresége 2023-ban még 589 millió euró volt, de ez a szám 2024-ben 373 millióra csökkent. Ez 37 százalékos visszaesést jelent. Ezzel párhuzamosan a teljes bevétel körülbelül 10 százalékkal csökkent: 2,938 milliárd euróról 2,648 milliárd euróra. Mindez annak tükrében különösen vészjósló, hogy Frank-Steffen Walliser CEO szerint az egy autóra jutó bevételük sosem volt még annyira magas, mint most.
A tény, hogy ennek ellenére is jelentős visszaeséssel zárta a márka 2024-et, különösen gyenge eladásokat sejtet. Mindezt alátámasztja az is, hogy Walliser szerint a márka mostantól nem fogja a közvélemény tudtára adni a pontos eladási darabszámait. Márpedig ilyen adatokat általában akkor titkol el egy gyártó, ha nem túl büszke az eredményekre.
A Bentley vezetői szerint a gyenge 2024-es eredményekért a kihívásokkal teli piaci környezet a felelős, különösen Kínában. Ami Donald Trump amerikai elnök által bevezetett, aztán egy nappal később felfüggesztett 25 százalékos vámokat illeti, ha a tarifák ismét életbe lépnek, a brit luxusmárka egyszerűen az ügyfelekkel fizetteti ki a plusz költségeket.
Forrás: reuters.com
