- Gazdaság
- audi hungaria
- audi
- győr
- autóipar
- járműipar
- autógyártás
- járműgyártás
- autó
- elektromos autó
- beszállító
- magyar autógyártás
Csilingelt a kassza az Audi Hungariánál, bónuszt fizetnek a munkavállalóknak

További Gazdaság cikkek
-
Nyert a Mol a bíróságon, Horvátországnak súlyos árat kell fizetnie
- Nagy lépés készül: állami beavatkozás jöhet a biztosítóknál
- Itt a kormány tervezete: milliós hozzájárulást is kérhetnek a betelepülőktől
- Ezt senki sem várta: a Trump-jelenség fordulópont lehet az Európai Uniónak
- Ennél a fontos gazdasági területnél elmaradt a repülőrajt
„Az autóipar átalakulása nagy hatással van az iparág valamennyi szereplőjének jelenére és jövőjére, így az Audi Hungariára is. Az Audi győri leányvállalata továbbra is stratégiai része az Audi Csoport nemzetközi gyártóhálózatának, és 2024-ben is jelentősen hozzájárult a Progressive márkacsoport sikeréhez és jövedelmezőségéhez” – mondta Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
2024-ben a motorgyár 1 580 991 hajtásláncot gyártott, ebből 151 899 elektromos hajtású volt. Az év végéig 179 710 jármű gördült le a gyártósorról a járműgyárban (beleértve az SKD-gyártást): ebből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 Cupra Terramar.
Új fejezet indul a győri Audi életében
Born in Barcelona, made in Győr. Már nem csak négykarikás modelleket gyártanak.
A vállalat 8,611 milliárd eurós – közel 3,42 ezermilliárd forintos – árbevételt ért el 2024-ben,
Az üzemi eredmény 368 millió euró (146 milliárd forint), míg az adózott eredmény 304 millió euró (120 milliárd forint). Ezek a számok megfelelnek a 2023-as üzleti eredményben szereplő adatoknak.
340 millió eurót (135 milliárd forintot) fektettek be. A fő beruházási projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak. A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró értékben valósult meg befektetés a telephelyen, így az Audi Hungaria a magyar autóipar legnagyobb befektetője.
„Célunk, hogy biztosítsuk a vállalat jövőbeni versenyképességét. Ennek során elsősorban a hatékonyság növelésére, valamint termék- és szolgáltatásportfóliónk célzott továbbfejlesztésére összpontosítunk. Ez különösen nagy kihívást jelent az autóipar jelenlegi helyzetében, de munkatársaink szakértelmével és rugalmasságával meg fogunk birkózni ezzel a kihívással” – mondta Achim Grewe, az Audi Hungaria igazgatóságának pénzügy-, beszerzés-, IT- és compliance-területekért felelős tagja.
Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkaadójaként 11 431 főt foglalkoztatott tavaly év végén –100 százalékos tulajdonú leányvállalatával, az Audi Hungaria Ahead Kft.-vel együtt az alkalmazottak száma összesen 11 930 fő.

További bővülést várnak 2025-ben
A csökkenő motorgyártási volumen ellenére továbbra is a győri Audi a világ legnagyobb motorgyára – globálisan 37 gyárat lát el motorral az Audi Hungaria.
2025-ben további bővülést várnak, köszönhetően annak, hogy az autógyártás maximális kapacitáson működik, a motorgyártás területén pedig a megújult termékskála ad okot bizakodásra az idei eredményt illetően.
Az Audi Q3 gyártása maximális fordulatszámon zajlik Győrben – idén az egymilliomodik modell szalagról való legördülésére is sor kerül. És bár napvilágot láttak olyan hírek, miszerint az ingolstadti gyár átvesz Q3-kapacitásokat, ám a cégvezetők elmondása szerint ez kizárólag abban az esetben fordul elő, ha a megrendelések száma túlmutat a győri gyártósorok kapacitásán.
Bónuszt fizetnek a dolgozóknak
A munkaerővel kapcsolatban elmondták: nem egyszerű megfelelően szakképzett munkaerőt találni. A vállalaton belül alacsony, 2 százalékos a fluktuáció, amit igyekeznek házon belüli képzéssel pótolni, valamint a győri Széchenyi István Egyetemen folytatott felsőfokú oktatás révén utánpótláshoz jutni.
Az Audi anyavállalat bejelentette, hogy 2029-ig 7500 fős leépítést hajtanak végre, ám a győri leányvállalat vezetői elmondták: ez kizárólag a németországi gyárakra vonatkozik
az Audi Hungariát nem érintik az elbocsátások.
Azt is bejelentették, hogy a vállalat nyereségbónuszt fizet munkavállalóinak, akik arról tájékoztattak, hogy az alapbér 1,2 szeresének megfelelő jutalomban részesülnek, amelyet a márciusi bérrel fizetnek ki.
A cégvezetők elmondták: intenzíven dolgoznak a bérköltség optimalizálásán a versenyképesség növelése érdekében. Az Index azon kérdésére, hogy ez elbocsátásokkal vagy akár a béremelések visszafogásával jár-e, úgy válaszoltak: a munkaerőpiaci verseny, illetve a gyártókapacitás maximális fordulatszámon pörgése okán nem kell elbocsátásokra számítani, a vállalat pedig kellő gondot fordít arra, hogy munkavállalóik versenyképes bérezésben részesüljenek.
Elektromobilitás: hisznek benne, és az élére állnának
Ahogy arról az Index beszámolt: az Európai Bizottság három évvel elhalasztotta az európai autógyártókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási kvóta szigorítását, ami jó hír az iparág szereplőinek, ugyanakkor ezzel nem lettek kisebbek a járműipar előtt tornyosuló kihívások, pusztán egy kis időt nyertek. Az Európai Unió fenntarthatósági tervei alapján a benzines és dízelautók évei meg vannak számlálva. Szakemberek – és az európai gyártók – szerint azonban van kézzelfogható megoldás arra nézve, hogy az elektromos járművek térnyerése mellett a belső égésű motorral hajtott autók is velünk maradjanak.
Az Audinál hisznek az autóipar elektromos átállásában, a termelési kapacitást is ehhez kalibrálják – hangsúlyozták az Index kérdésére. Hozzátette: mind az elektromos, mind a belső égésű motoros autókra érkező megrendeléseket kiszolgálják, rugalmasan képesek igazodni a vevői igényekhez. 2026-ban érkezik a belső égésű motorok legújabb generációja, amelynek életciklusa a 2030-as évek végéig kitart, ezáltal számolnak a belső égésű motoros autókkal a jövőben is, de rugalmasan alkalmazkodnak az európai döntéshozók járműgyártást, járműipart érintő intézkedéseihez.
Az elektromobilitásra való átállás egy maratonfutás, amely évekig eltart, tény azonban, hogy az eredetileg vártnál lassabban zajlik. A világ legnagyobb motorgyáraként azonban tematizáljuk az elektromos átállást. Az átállás rugalmasságot, versenyképességet követel meg valamennyi autóipari szereplőtől. Ehhez szükség van a vállalaton belüli struktúra, illetve a digitalizáció további fejlesztésére. Az elektromos átállással az Audi jövőjét kívánjuk szavatolni
– jelentette ki az Index kérdésére Michael Breme. Hozzátette: az elektromos autóknál jelen lévő kínai versenyelőnyt komolyan kell venni. „Ez a szabad piacgazdaság része. Kínában és Európában is versenyzünk a kínai gyártókkal, ám magabiztosan állunk ezen konkurencia elé, mert meggyőződésünk, hogy jobb terméket állítunk elő, a minőségbeli különbség pedig az eredményekben is vissza fog köszönni” – mondta.
(Borítókép: Szakemberek dolgoznak az Audi Hungaria Zrt. győri karosszériaüzemében 2017. május 23-án. Fotó: Krizsán Csaba / MTI)
Ismét Automotive Summit! 2025. május 21-én újra találkozik az autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson. Konferencia az autóipar jelenéről és jövőjéről, a legnagyobb vállalati vezetőkkel, döntéshozókkal, szakértőkkel. Ne maradjon le! - automotivesummit.hu

Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Nehezen felfogható mértékben drágulnak az autók
Az új autók piacán továbbra is a lízingelés mellett döntenek a magyarok.
április 20., 07:46
- Gazdaság
Orbán Viktor szerint fél éven belül eljöhet egy gazdasági megállapodás az Egyesült Államok és Magyarország között
A Donald Trump által kivetett vámok ellensúlyozására.
április 19., 19:50
- Gazdaság
Bill Gates elárulta, mennyit hagy a vagyonából a gyerekeire
A vagyonához képest meglepően keveset.
április 20., 07:11
- Mindeközben
Kárász Róbert jogi lépést fontolgat a motorbalesete után: Más idiotizmusa és felelőtlensége miatt váltam járásra képtelenné
tegnap, 19:30
- Gazdaság
Országos jelentőségű, a főváros működőképességének legkritikusabb beruházása zajlik
Jó tempóban halad az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése.
április 18., 10:56
- Gazdaság
Trump beleköpne a sörünkbe, még az alkoholmentesbe is
Fémhuzalok, kábelek, csövek, sör: keresd a kakukktojást!
április 18., 20:12
- Gazdaság
Indul az utolsó roham húsvét előtt, szombaton még minden beszerezhető, ami az ünnephez kell
Az áruházláncok és a piacok is a szokásos nyitvatartással várják a vásárlókat.
április 19., 06:49
- Címlapon
Zacher Gábor: Van egy fura függőség, amitől többen szenvednek, mint a drogoktól
Az új drogtörvény mellett kibeszéltük a szintetikus kábítószerek piacát és a kínai laborok szerepét is.
tegnap, 18:58
- Mindeközben
Nehéz időszakáról vallott Sajgál Erika: „A hajamnál fogva kihúztam magam a gödörből”
tegnap, 17:32
- Gazdaság
Amerikai-magyar védelmi együttműködésről tárgyalt Jászai Gellért az Egyesült Államok képviselőivel
A megbeszélések középpontjában a 4iG védelmi és haderőfejlesztési technológiái álltak.
április 18., 18:00
- Gazdaság
Sorsdöntő bejelentést tett a kormány, így képzelik a jövőnket
Nem váltak valóra a jóslatok, nem lesz fiskális alkoholizmus.
április 19., 09:01
- Gazdaság
Csaknem ötven embernek hiányzott egy szám ahhoz, hogy milliomos legyen
A hatos lottó főnyereménye tovább halmozódik.
április 20., 19:58
- Gazdaság
Érdemes résen lenni, április végén az OTP több szolgáltatása sem lesz elérhető
Fejlesztési munkálatokat végez el a pénzintézet.
április 18., 07:46
- Gazdaság
Egy magyar kutatás szerint a férfiak hamarabb esnek áldozatául az online átveréseknek
A hamis biztonságérzetük is közrejátszhat ebben.
április 20., 11:32
- Gazdaság
Még nem éreztetik hatásukat Donald Trump vámjai a kínai gazdaságban
Jobban növekedett a kínai GDP, mint azt az elemzők várták.
április 16., 09:17
- Mindeközben
Ő volt Törőcsik Franciska kedvenc világhírű színészkollégája a Hunyadiban: „Annyira kedves volt”
tegnap, 14:36
- Címlapon
Habebimus papam! – eldőlt, mikor kezdődik a pápaválasztó konklávé
Már csak a ceremónia hossza a kérdés.
tegnap, 15:28
- Címlapon
Hídfoglalásba torkollott Hadházy Ákos délutáni sétája, leterelik a tüntetőket a Szabadság hídról
Az Index élőben tudósított a helyszínről.
tegnap, 16:43
- Címlapon
Ettől a függőségtől haláláig nem tudott szabadulni Ferenc pápa, de nem is akart
Vérbeli argentinként nem tudott élni nélküle.
tegnap, 13:22
- Címlapon
Elkezdett beteljesülni Nagy Márton rémálma
Soha ennyi pénz nem hevert még a lakosságnál.
tegnap, 08:25
- Címlapon
Súlyos sérülést szenvedett Magyar Péter fia, operálni kellett
Reagált az ügyre a Tisza Párt elnöke.
tegnap, 10:00
- Címlapon
Oroszország lassan közeledik Észtország felé a Narva folyón keresztül
A balti ország a problémát már megpróbálta napirendre tűzni a NATO-ban is, de a szervezet nem foglalkozott vele.
tegnap, 19:23
- Címlapon
Kína már a műholdas közelharcot gyakorolja, de ehhez Amerikának is van egy-két szava
Tovább éleződik az űrben az amerikai–kínai szembenállás
tegnap, 21:35
- Címlapon
Először meghátrált a kormány, de aztán jött a csavar a történetben
Az óvodák iskolásítása újra napirendre került egy módosító miatt.
tegnap, 16:21
- Címlapon
A Bloomberg szerint Orbán Viktort meg kellene fosztani a jogaitól, és erre lennének is eszközök
Gyakorlatilag szankcionálnák a magyar miniszterelnököt.
tegnap, 13:32
- Gazdaság
Vámkáosz, és ami mögötte van: Donald Trump tűpontos terve vagy Amerika hattyúdala?
A Makronóm Intézet vezető szakértőjét kérdeztük az amerikai elnök mestertervéről.
április 20., 10:34
- Gazdaság
Trump miatt menekíteni kell a pénzeket – ítéletet mondott a régiónk egyik legjelentősebb bankja
Szélsőséges időket élünk.
április 17., 19:11
- Címlapon
Nyert a Mol a bíróságon, Horvátországnak súlyos árat kell fizetnie
Hamarosan csörren a kassza.
tegnap, 15:10
- Mindeközben
Dér Heni a harmadik gyerekről: „A férjem el tudná képzelni, és én sem zárkózom el tőle”
tegnap, 13:28