Csilingelt a kassza az Audi Hungariánál, bónuszt fizetnek a munkavállalóknak

7afbd52d-cc95-4431-915b-a7507f83aaed
2025.03.19. 11:48
Az Audi Hungariát sem kerülte el az autóipar átalakulása, ennek ellenére 2024-ben is jelentős, 8,6 milliárd eurós árbevételt könyvelhetett el a német autógyártó győri leányvállalata – derül ki a vállalat beszámolójából. Az igazgatósági elnök leszögezte: az Audi Hungaria továbbra is Magyarország egyik legnagyobb gazdasági szereplője, beszállítóival és szolgáltatóival együtt a magyar autóipar szerves része. Bejelentették, hogy idén még magasabb szintre kapcsol a motorgyártás, bónuszt fizetnek a munkavállalóknak, továbbá azt is, hogy elkötelezettek az elektromobilitás irányában.

„Az autóipar átalakulása nagy hatással van az iparág valamennyi szereplőjének jelenére és jövőjére, így az Audi Hungariára is. Az Audi győri leányvállalata továbbra is stratégiai része az Audi Csoport nemzetközi gyártóhálózatának, és 2024-ben is jelentősen hozzájárult a Progressive márkacsoport sikeréhez és jövedelmezőségéhez” – mondta Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.

2024-ben a motorgyár 1 580 991 hajtásláncot gyártott, ebből 151 899 elektromos hajtású volt. Az év végéig 179 710 jármű gördült le a gyártósorról a járműgyárban (beleértve az SKD-gyártást): ebből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 Cupra Terramar.

Kapcsolódó
Új fejezet indul a győri Audi életében

Új fejezet indul a győri Audi életében

Born in Barcelona, made in Győr. Már nem csak négykarikás modelleket gyártanak.

A vállalat 8,611 milliárd eurós – közel 3,42 ezermilliárd forintos – árbevételt ért el 2024-ben,

Az üzemi eredmény 368 millió euró (146 milliárd forint), míg az adózott eredmény 304 millió euró (120 milliárd forint). Ezek a számok megfelelnek a 2023-as üzleti eredményben szereplő adatoknak.

340 millió eurót (135 milliárd forintot) fektettek be. A fő beruházási projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak. A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró értékben valósult meg befektetés a telephelyen, így az Audi Hungaria a magyar autóipar legnagyobb befektetője.

„Célunk, hogy biztosítsuk a vállalat jövőbeni versenyképességét. Ennek során elsősorban a hatékonyság növelésére, valamint termék- és szolgáltatásportfóliónk célzott továbbfejlesztésére összpontosítunk. Ez különösen nagy kihívást jelent az autóipar jelenlegi helyzetében, de munkatársaink szakértelmével és rugalmasságával meg fogunk birkózni ezzel a kihívással” – mondta Achim Grewe, az Audi Hungaria igazgatóságának pénzügy-, beszerzés-, IT- és compliance-területekért felelős tagja.

Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkaadójaként 11 431 főt foglalkoztatott tavaly év végén –100 százalékos tulajdonú leányvállalatával, az Audi Hungaria Ahead Kft.-vel együtt az alkalmazottak száma összesen 11 930 fő.

További bővülést várnak 2025-ben

A csökkenő motorgyártási volumen ellenére továbbra is a győri Audi a világ legnagyobb motorgyára – globálisan 37 gyárat lát el motorral az Audi Hungaria.

2025-ben további bővülést várnak, köszönhetően annak, hogy az autógyártás maximális kapacitáson működik, a motorgyártás területén pedig a megújult termékskála ad okot bizakodásra az idei eredményt illetően.

Az Audi Q3 gyártása maximális fordulatszámon zajlik Győrben – idén az egymilliomodik modell szalagról való legördülésére is sor kerül. És bár napvilágot láttak olyan hírek, miszerint az ingolstadti gyár átvesz Q3-kapacitásokat, ám a cégvezetők elmondása szerint ez kizárólag abban az esetben fordul elő, ha a megrendelések száma túlmutat a győri gyártósorok kapacitásán.

Bónuszt fizetnek a dolgozóknak

A munkaerővel kapcsolatban elmondták: nem egyszerű megfelelően szakképzett munkaerőt találni. A vállalaton belül alacsony, 2 százalékos a fluktuáció, amit igyekeznek házon belüli képzéssel pótolni, valamint a győri Széchenyi István Egyetemen folytatott felsőfokú oktatás révén utánpótláshoz jutni.

Az Audi anyavállalat bejelentette, hogy 2029-ig 7500 fős leépítést hajtanak végre, ám a győri leányvállalat vezetői elmondták: ez kizárólag a németországi gyárakra vonatkozik

az Audi Hungariát nem érintik az elbocsátások.

Azt is bejelentették, hogy a vállalat nyereségbónuszt fizet munkavállalóinak, akik arról tájékoztattak, hogy az alapbér 1,2 szeresének megfelelő jutalomban részesülnek, amelyet a márciusi bérrel fizetnek ki.

A cégvezetők elmondták: intenzíven dolgoznak a bérköltség optimalizálásán a versenyképesség növelése érdekében. Az Index azon kérdésére, hogy ez elbocsátásokkal vagy akár a béremelések visszafogásával jár-e, úgy válaszoltak: a munkaerőpiaci verseny, illetve a gyártókapacitás maximális fordulatszámon pörgése okán nem kell elbocsátásokra számítani, a vállalat pedig kellő gondot fordít arra, hogy munkavállalóik versenyképes bérezésben részesüljenek.

Elektromobilitás: hisznek benne, és az élére állnának

Ahogy arról az Index beszámolt: az Európai Bizottság három évvel elhalasztotta az európai autógyártókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási kvóta szigorítását, ami jó hír az iparág szereplőinek, ugyanakkor ezzel nem lettek kisebbek a járműipar előtt tornyosuló kihívások, pusztán egy kis időt nyertek. Az Európai Unió fenntarthatósági tervei alapján a benzines és dízelautók évei meg vannak számlálva. Szakemberek – és az európai gyártók – szerint azonban van kézzelfogható megoldás arra nézve, hogy az elektromos járművek térnyerése mellett a belső égésű motorral hajtott autók is velünk maradjanak.

Az Audinál hisznek az autóipar elektromos átállásában, a termelési kapacitást is ehhez kalibrálják – hangsúlyozták az Index kérdésére. Hozzátette: mind az elektromos, mind a belső égésű motoros autókra érkező megrendeléseket kiszolgálják, rugalmasan képesek igazodni a vevői igényekhez. 2026-ban érkezik a belső égésű motorok legújabb generációja, amelynek életciklusa a 2030-as évek végéig kitart, ezáltal számolnak a belső égésű motoros autókkal a jövőben is, de rugalmasan alkalmazkodnak az európai döntéshozók járműgyártást, járműipart érintő intézkedéseihez.

Az elektromobilitásra való átállás egy maratonfutás, amely évekig eltart, tény azonban, hogy az eredetileg vártnál lassabban zajlik. A világ legnagyobb motorgyáraként azonban tematizáljuk az elektromos átállást. Az átállás rugalmasságot, versenyképességet követel meg valamennyi autóipari szereplőtől. Ehhez szükség van a vállalaton belüli struktúra, illetve a digitalizáció további fejlesztésére. Az elektromos átállással az Audi jövőjét kívánjuk szavatolni

– jelentette ki az Index kérdésére Michael Breme. Hozzátette: az elektromos autóknál jelen lévő kínai versenyelőnyt komolyan kell venni. „Ez a szabad piacgazdaság része. Kínában és Európában is versenyzünk a kínai gyártókkal, ám magabiztosan állunk ezen konkurencia elé, mert meggyőződésünk, hogy jobb terméket állítunk elő, a minőségbeli különbség pedig az eredményekben is vissza fog köszönni” – mondta.

(Borítókép: Szakemberek dolgoznak az Audi Hungaria Zrt. győri karosszériaüzemében 2017. május 23-án. Fotó: Krizsán Csaba / MTI)

Ismét Automotive Summit! 2025. május 21-én újra találkozik az autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson. Konferencia az autóipar jelenéről és jövőjéről, a legnagyobb vállalati vezetőkkel, döntéshozókkal, szakértőkkel. Ne maradjon le! - automotivesummit.hu

Ehhez a cikkhez ajánljuk

  • Gazdaság
Nehezen felfogható mértékben drágulnak az autók

Nehezen felfogható mértékben drágulnak az autók

Az új autók piacán továbbra is a lízingelés mellett döntenek a magyarok.

április 20., 07:46

  • Gazdaság
Orbán Viktor szerint fél éven belül eljöhet egy gazdasági megállapodás az Egyesült Államok és Magyarország között

Orbán Viktor szerint fél éven belül eljöhet egy gazdasági megállapodás az Egyesült Államok és Magyarország között

A Donald Trump által kivetett vámok ellensúlyozására.

április 19., 19:50

  • Gazdaság
Bill Gates elárulta, mennyit hagy a vagyonából a gyerekeire

Bill Gates elárulta, mennyit hagy a vagyonából a gyerekeire

A vagyonához képest meglepően keveset.

április 20., 07:11

  • Gazdaság
Országos jelentőségű, a főváros működőképességének legkritikusabb beruházása zajlik

Országos jelentőségű, a főváros működőképességének legkritikusabb beruházása zajlik

Jó tempóban halad az elmúlt 100 év legjelentősebb budapesti vasútfejlesztése.

április 18., 10:56

  • Gazdaság
Trump beleköpne a sörünkbe, még az alkoholmentesbe is

Trump beleköpne a sörünkbe, még az alkoholmentesbe is

Fémhuzalok, kábelek, csövek, sör: keresd a kakukktojást!

április 18., 20:12

  • Gazdaság
Indul az utolsó roham húsvét előtt, szombaton még minden beszerezhető, ami az ünnephez kell

Indul az utolsó roham húsvét előtt, szombaton még minden beszerezhető, ami az ünnephez kell

Az áruházláncok és a piacok is a szokásos nyitvatartással várják a vásárlókat.

április 19., 06:49

  • Címlapon
Zacher Gábor: Van egy fura függőség, amitől többen szenvednek, mint a drogoktól

Zacher Gábor: Van egy fura függőség, amitől többen szenvednek, mint a drogoktól

Az új drogtörvény mellett kibeszéltük a szintetikus kábítószerek piacát és a kínai laborok szerepét is.

tegnap, 18:58

  • Gazdaság
Amerikai-magyar védelmi együttműködésről tárgyalt Jászai Gellért az Egyesült Államok képviselőivel

Amerikai-magyar védelmi együttműködésről tárgyalt Jászai Gellért az Egyesült Államok képviselőivel

A megbeszélések középpontjában a 4iG védelmi és haderőfejlesztési technológiái álltak.

április 18., 18:00

  • Gazdaság
Sorsdöntő bejelentést tett a kormány, így képzelik a jövőnket

Sorsdöntő bejelentést tett a kormány, így képzelik a jövőnket

Nem váltak valóra a jóslatok, nem lesz fiskális alkoholizmus.

április 19., 09:01

  • Gazdaság
Csaknem negyven ember lett milliomos

Csaknem negyven ember lett milliomos

Kihúzták az ötös lottó nyerőszámait.

április 19., 21:20

  • Gazdaság
Csaknem ötven embernek hiányzott egy szám ahhoz, hogy milliomos legyen

Csaknem ötven embernek hiányzott egy szám ahhoz, hogy milliomos legyen

A hatos lottó főnyereménye tovább halmozódik.

április 20., 19:58

  • Gazdaság
Érdemes résen lenni, április végén az OTP több szolgáltatása sem lesz elérhető

Érdemes résen lenni, április végén az OTP több szolgáltatása sem lesz elérhető

Fejlesztési munkálatokat végez el a pénzintézet.

április 18., 07:46

  • Gazdaság
Egy magyar kutatás szerint a férfiak hamarabb esnek áldozatául az online átveréseknek

Egy magyar kutatás szerint a férfiak hamarabb esnek áldozatául az online átveréseknek

A hamis biztonságérzetük is közrejátszhat ebben.

április 20., 11:32

  • Gazdaság
Még nem éreztetik hatásukat Donald Trump vámjai a kínai gazdaságban

Még nem éreztetik hatásukat Donald Trump vámjai a kínai gazdaságban

Jobban növekedett a kínai GDP, mint azt az elemzők várták.

április 16., 09:17

  • Címlapon
Habebimus papam! – eldőlt, mikor kezdődik a pápaválasztó konklávé

Habebimus papam! – eldőlt, mikor kezdődik a pápaválasztó konklávé

Már csak a ceremónia hossza a kérdés.

tegnap, 15:28

  • Címlapon
Ettől a függőségtől haláláig nem tudott szabadulni Ferenc pápa, de nem is akart

Ettől a függőségtől haláláig nem tudott szabadulni Ferenc pápa, de nem is akart

Vérbeli argentinként nem tudott élni nélküle.

tegnap, 13:22

  • Címlapon
Elkezdett beteljesülni Nagy Márton rémálma

Elkezdett beteljesülni Nagy Márton rémálma

Soha ennyi pénz nem hevert még a lakosságnál.

tegnap, 08:25

  • Címlapon
Súlyos sérülést szenvedett Magyar Péter fia, operálni kellett

Súlyos sérülést szenvedett Magyar Péter fia, operálni kellett

Reagált az ügyre a Tisza Párt elnöke.

tegnap, 10:00

  • Címlapon
Oroszország lassan közeledik Észtország felé a Narva folyón keresztül

Oroszország lassan közeledik Észtország felé a Narva folyón keresztül

A balti ország a problémát már megpróbálta napirendre tűzni a NATO-ban is, de a szervezet nem foglalkozott vele.

tegnap, 19:23

  • Címlapon
Kína már a műholdas közelharcot gyakorolja, de ehhez Amerikának is van egy-két szava

Kína már a műholdas közelharcot gyakorolja, de ehhez Amerikának is van egy-két szava

Tovább éleződik az űrben az amerikai–kínai szembenállás

tegnap, 21:35

  • Címlapon
Először meghátrált a kormány, de aztán jött a csavar a történetben

Először meghátrált a kormány, de aztán jött a csavar a történetben

Az óvodák iskolásítása újra napirendre került egy módosító miatt.

tegnap, 16:21

  • Címlapon
Így teltek Ferenc pápa utolsó órái

Így teltek Ferenc pápa utolsó órái

Ápolója állt hozzá a legközelebb.

tegnap, 14:46

  • Címlapon
A Bloomberg szerint Orbán Viktort meg kellene fosztani a jogaitól, és erre lennének is eszközök

A Bloomberg szerint Orbán Viktort meg kellene fosztani a jogaitól, és erre lennének is eszközök

Gyakorlatilag szankcionálnák a magyar miniszterelnököt.

tegnap, 13:32

  • Gazdaság
Vámkáosz, és ami mögötte van: Donald Trump tűpontos terve vagy Amerika hattyúdala?

Vámkáosz, és ami mögötte van: Donald Trump tűpontos terve vagy Amerika hattyúdala?

A Makronóm Intézet vezető szakértőjét kérdeztük az amerikai elnök mestertervéről.

április 20., 10:34

  • Gazdaság
Levált az orosz olajról Csehország

Levált az orosz olajról Csehország

Mostantól nyugatról importálnak.

április 17., 21:28

  • Címlapon
Nyert a Mol a bíróságon, Horvátországnak súlyos árat kell fizetnie

Nyert a Mol a bíróságon, Horvátországnak súlyos árat kell fizetnie

Hamarosan csörren a kassza.

tegnap, 15:10