Kezdőlap Élelmiszeripar Visszatér a Traubisoda: egy legendás üdítőital új fejezete

Visszatér a Traubisoda: egy legendás üdítőital új fejezete

Traubisoda gyártósor, Felsőlajos, Márka üdítőgyártó
Fotó: Pelsőczy Csaba

A magyar üdítőital-piac egy ikonikus szereplővel bővül: a Traubisoda ismét elérhetővé válik a hazai fogyasztók számára. A 100 százalékban magyar tulajdonú Márka Üdítőgyártó Kft. 2025 elején megszerezte a legendás szőlőízű üdítő gyártási és forgalmazási jogát, így biztosítva a termék visszatérését a boltok polcaira – jelentette ki Tállai András, az Agrárminisztérium élelmiszergazdaságért és agrárszakképzésért felelős államtitkára a gyártósor ünnepélyes újraindításán, Felsőlajoson. 

Tállai András hangsúlyozta, a Traubisoda az 1970-es és 1980-as évek egyik legkedveltebb üdítőitala volt, amely generációk számára jelentett felejthetetlen ízélményt. A Márka Üdítőgyártó Kft. a nosztalgia és a modern fogyasztói elvárások ötvözésével éleszti újra a terméket, amely magas gyümölcstartalommal, minőségi alapanyagokkal és a legmodernebb élelmiszerbiztonsági előírásoknak megfelelően készül.  A hazai élelmiszerek iránti igény stabil, így a Traubisoda visszatérése nemcsak a fogyasztók számára, hanem a magyar gazdaság számára is előnyös lesz. Profitálnak a sikerből többek között a magyar termelők, akik alapanyagaikat a Márka Üdítőgyártó Kft.-nek értékesíthetik, valamint a környéken élő munkaerő is.

A kormány különböző támogatásokkal (GINOP, VP és NFA) több mint 3 milliárd forinttal támogatta a vállalkozást, amelynek eredményeként 6 hektáros területen zöldmezős beruházást hajtottak végre Felsőlajoson. Ennek köszönhetően a gyártás és raktározás napjainkban 14.000 négyzetméteren zajlik.

Az államtitkár hozzátette, hogy a Márka Üdítőgyártó Kft. a kiváló minőség iránti elhivatottságát azzal is bizonyítja, hogy a Traubisoda gyártásához kizárólag hazai beszállítóktól szerzi be az alapanyagokat. A cég a fenntarthatóság jegyében folyamatosan fejleszti technológiáját, és kiemelt figyelmet fordít a csomagolás környezetbarát megoldásaira. A termékek kiváló minősége és a magas gyümölcstartalma a siker záloga.

A Traubisoda gyártásának újraindításával egy olyan magyar márka kel életre, amely nemcsak a múlt egy szeletét hozza vissza, hanem a jövő felé is nyit, hozzájárulva ezzel a fenntartható fejlődéshez és a gazdasági növekedéshez. A Márka Üdítőgyártó célja, hogy a Traubisoda a modern piacon is meghatározó szereplővé váljon, megőrizve eredeti értékeit és minőségét, miközben a hazai termékek iránti kereslet növekvő trendjét kihasználva folyamatosan erősíti pozícióját a globális piacokon. Jelenleg három ízvariációval indul: a hagyományos szőlő, a cukormentes Traubisoda Zéró és egy kékszőlő ízű változattal. (AM Sajtóiroda)

0Kövesse AzÜzletet a facebookon is!Tetszik

Friss

Forgalmazásra javasolja a Richter két termékét az Európai Gyógyszerügynökség bizottsága

Az Európai  Gyógyszerügynökség (European Medicines Agency, EMA) Emberi felhasználásra szánt gyógyszerkészítmények bizottsága (Committee for Medicinal Products for Human Use, CHMP) a Richter két termékének európai forgalomba hozatali engedélyezését javasolja

A bogácsi gyógyfürdőt uniós forrásból több mint 420 millió forintból fejlesztik

Összesen 423 millió forintos vissza nem térítendő európai uniós forrásból bővítik a Bogácsi Gyógy- és Strandfürdő szolgáltatásait, valamint túraútvonalakat alakítanak ki

A városi közlekedés jövője a WEMOVE Mobilitási Parkban

Megnyitott Budapest első integrált közlekedési kiállítási és képzési tere, a WEMOVE a városi mobilitás jövőjét mutatja be a Jövő Mobilitása Szövetség, a Magyar Autóklub és a Westend együttműködésében

Szabados Richárd: minden vállalkozásnak legyen saját honlapja

Az alapcsomag tartalmazza a tárhelyet, a domain nevet, a felület létrehozását és alapvető biztonsági funkciókat, a komplex csomag pedig egy magasabb szintű weboldalt és tanácsadás
Hirdetés

Hírek

A városi közlekedés jövője a WEMOVE Mobilitási Parkban

Megnyitott Budapest első integrált közlekedési kiállítási és képzési tere, a WEMOVE a városi mobilitás jövőjét mutatja be a Jövő Mobilitása Szövetség, a Magyar Autóklub és a Westend együttműködésében

Csányi Péter az OTP új vezérigazgatója

Az OTP történelmének legsikeresebb évét zárta 2024-ben, a bank kiemelkedő jövedelmezőséget ért el, tőkehelyzete rendkívül stabil, a régióban piacvezető

Tanulsz? Lakást kapsz! Bécsben

Bécs városa 2025. május 1-jétől új lakhatási akciót indít a felsőoktatásban tanuló diákok számára, aminek keretében akár 1.000 önkormányzati lakás válik elérhetővé számukra.

Új ökoturisztikai központ lesz a Nagyszéksós-tónál

Kiemelkedő ökoturisztikai beruházás kezdődik a Nagyszéksós-tónál 1,4 milliárd forintos uniós támogatással.

Zebrák a falvakban

Kihirdeti kedden a kormány az utcák és járdák felújítására szóló pályázatát a falusi önkormányzatok számára.

450 ittas sofőr ellen intézkedtek húsvétkor

A húsvéti ünnepek négy napja alatt 450 ittas járművezetőt szűrtek ki a forgalomból a rendőrök.

Újfajta visszaváltó automata jelent meg Magyarországon

Mostantól fesztiválokon és tömegrendezvényeken is könnyen visszaválthatjuk a palackokat, dobozokat, üvegeket.

Deviza – Erősödött a forint jegyzése

Erősödött a forint árfolyama kedd reggel a főbb devizákkal szemben a hétfő esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.
Hirdetés

Gazdaság

Július 1-től újabb szigor az online számlaadat-szolgáltatásban. Itt van mire figyeljünk.

Az Online Számla rendszerbe jelentett számlaadatok pontosságának javítása érdekében újabb szigorítás várható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal részéről a figyelmeztető- (WARNING) és hibaüzenetek (ERROR) kapcsán,

Devizapiac – Erősödött kissé a forint kedd reggelre

Erősödött kissé a forint a főbb devizákkal szemben kedd reggelre az előző esti jegyzéséhez képest a nemzetközi devizakereskedelemben.

Szokatlan mértékű túlterheléses támadás érte az OTP-t

Nemzetközi mércével mérve is szokatlan méretű túlterheléses támadás érte csütörtökön az OTP Bank digitális ügyfélkiszolgálási felületeit

Indul a Lakhatási Tőkeprogram, emelt keretösszeggel, 300 milliárd forinttal

A Lakhatási Tőkeprogram a nagy érdeklődés miatt 100 milliárd forinttal magasabb keretösszeggel, 300 milliárd forinttal indul el.