Az új 1000 kilowattos töltési teljesítményt hozó Super e-Platform első két autója a BYD Han és Tang modellek új generációja lesz.
Kínában már rendelhetőek.
Szupermotor a szupertöltés mellé
A Super-e platform részeként a BYD bejelentette új villanymotorját is, amelynek különlegessége, hogy
percenként 30.511 fordulatra képes.
Csak emlékeztetőül, a Tesla Model S Plaid motorja 2021-ben a 20 ezres határ áttörésével hívta fel magára a figyelmet, amivel hozta az egykori V10-es és V8-as Forma 1-es belső égésű motorok fordulatszámát. Ez a BYD villanymotor most 50 százalékkal többet tud.
A magas fordulatszámnak azért van jelentősége, mert ennek segítségével klasszikus váltómű és fokozatok nélkül lehet elérni kiemelkedő teljesítményt a magasabb sebességi tartományokban is. A legtöbb hagyományos váltó nem bírná sokáig a villanymotorok hatalmas nyomatékát ezért drága, speciális anyagokból gyártott különleges váltószerkezetek kellenének ehhez.
A fordulatszám növelése viszont a villanymotornál sem triviális. A Teslának szénszálakkal kellett megerősíteni a rotort, hogy ne hulljon szét ilyen megpróbáltatások közepette, és biztosak vagyunk benne, hogy a BYD is valami hasonlót kellett, hogy kitaláljon.
A megawatt korszak: 5 perc alatt lehet feltölteni a BYD következő generációs autóit
A rendkívül magas fordulatszám eléréséhez az egyébként 1000 voltos rendszeren működő motor 1500 voltot is elviselő speciális szilícium-karbid teljesítményelektronikát kapott, ami azt sejteti, hogy rövid időre valószínűleg 1000 volt fölé is mehet a feszültség.
Az új motor maximális teljesítménye 580 kW azaz 788 LE, a maximális nyomaték pedig 550 Nm.
Az új motorok a BYD márka két csúcsmodelljében a Han L szedánban és a Tang L SUV-ben debütálnak, amelyek megkapják az 1000 kilowattos töltési rendszert is. Előbbi 2,7, utóbbi 3,6 másodperc alatt van százon és mindkét jármű megkapja a God’s Eye névre keresztelt vezetéstámogató rendszert is.
A kínai induló árak európai szemmel rendkívül alacsonyak. A Han L 34-44 ezer eurónak, a Tang L 35-45 ezer eurónak megfelelő jüanért rendelhető, de ezek az összegek nyilván nem mérvadóak nekünk. A Tang jelenlegi változata akciósan 25 millió forintért kapható Magyarországon, de listaára 30 millió forint.
Az autók Kínában már előrendelhetőek és áprilistól érkeznek a szalonokba – írja a CnEVPost.
A megawatt korszak: 5 perc alatt lehet feltölteni a BYD következő generációs autóit