auto

7,6 milliárd eurós nyereségről számolt be a BMW

üzlet

A nagy európai autógyártók közül most a BMW-n volt a sor, hogy felfedje a 2024-es számait, és a többiekhez hasonlóan ők is a nyereség csökkenését jelentették.

7,6 milliárd euró lett a cég adózott eredménye tavaly.

Csökkenés

Ahogy arról már január közepén beszámoltunk, 2024-ben 4 százalékkal 2,45 millió darabra csökkentek a BMW Csoport eladásai. A bajorok nem voltak ezzel egyedül, a legtöbb nagy autógyártónak nem sikerült valami fényesre a tavalyi éve.

A részletes régiós bontás januári cikkünkben megtalálható (link az írás végén), de igazából Kína jelent komolyabb fejfájást a cégnek, itt volt jelentősebb, 13 százalék feletti a visszaesés.

Amiben viszont a BMW a többiek előtt járt tavaly az a tisztán elektromos eladások növelése a teljes értékesítésen belül.

A cég évek óta 2,5 millió körüli darabszámot értékesít, ám a villanyautók aránya folyamatosan növekszik és tavaly már meghaladta a 17 százalékot.

Európában ennél is magasabb, 22 százalék lett a tisztán elektromos portfólió részesedése.

Tavaly a BMW márka eladásai enyhén, 50 ezer darabbal csökkentek, míg a Rolls-Royce 300 vásárlót veszített. A Mini számai voltak a legrosszabbak, a 17 százalékos visszaesés az évek óta tartó modellpaletta megújítás egyik mellékterméke, de remélhetőleg idén már ennek csak a pozitív hatásait látjuk.

(a táblázat kattintásra nagyobb lesz)

A múlt pénteken a fenti számok mellé a bajor cég lerakta a pénzügyi adatokat is, amely azonban az értékesítési darabszám visszaeséséhez képest is meglehetősen nagy csökkenést mutattak.

A csoport árbevétele 8,5 százalékkal, azaz 13 milliárd euróval csökkent, és

mind az adózás és értékcsökkenés előtti EBIT, mind a nettó, adózott eredmény több mint a harmadával, 37 százalékkal lett kevesebb, mint 2023-ban.

Az eredményeket negatívan befolyásolta a kínai kereslet csökkenése a cég termékei iránt, a Continental hibás fékrendszere miatti visszahívás és kiszállítási stop a negyedik negyedévben, valamint az egyes piacokon tapasztalható, a villanyautók iránti keresletcsökkenés hatása az árazásra – fogalmazott a vállalat.

A cég által kiemelten kezelt, EBIT-ben meghatározott autóipari haszonkulcs 9,8-ról 6,3 százalékra csökkent tavaly.

(a táblázat kattintásra nagyobb lesz)

A cég tavaly 9 milliárd eurót költött beruházásokra, amelynek egy jelentős része a Neue Klasséhoz kapcsolódik. A BMW hangsúlyozza, hogy az új elektromos platformhoz kifejlesztett technológiák a jövőben sok más hajtáslánchoz, a hibridektől a hidrogénig felhasználhatóak lesznek, ezért kedvezőbb gyártási költséget eredményeznek, mint a jelenlegi felállás, ahol például az iX és az i4 technológiája, platformja teljesen külön életet él.

A vállalat tavaly több új és frissített járművet mutatott be, az idei évre viszonylag kevés puskapor maradt, de ezek közül a legfontosabb mindenképp a Neue Klasse lesz, amelynek érkezése az év végére várható.

Négy százalékkal csökkentek a BMW eladásai 2024-ben

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.