A Magna Steyr gyárthatja két kínai autógyártó vállalat elektromos modelljeit is a közeljövőben, miután az XPeng és a GAC is helyi létesítményből kívánja kiszolgálni az európai piacokat, kikerülve ezzel a Kínából történő szállítás importköltségeit.
Az osztrák sajtó információi szerint a tárgyalások már a végéhez közelednek, és várhatóan idén júniusban meg is kezdődhet a GAC Aion Y, valamint az XPeng G6 összeszerelése a Magna graz-i létesítményében. Úgy tudni, hogy kezdetben Semi Knocked Down (SKD) gyártásra kerül sor, azaz előre legyártott alkatrészek érkeznek Kínából, ezeket állítják össze kész autóvá Ausztriában.
Az együttműködés a bérgyártó számára is jókor érkezik, merthogy a közelmúltban több projekt is befuccsolt. A Jaguar például két modelljét is kivezette, a Fisker csődbe ment, és az Ineos is visszavonta a Magnánál leadott megrendelését. Így az egyébként évi körülbelül 200.000 autó gyártására kialakított üzem jelenleg súlyos túlkapacitással küszködik.
Az XPeng G6 a Model Y vetélytársa, a 4,7 méter hosszú villanyautó csúcsváltozata hatótávban 755 kilométert ígér a kínai CLTC szabvány szerint. A GAC Aion Y egy nála kisebb, 4,54 méteres modell LFP akkuval és 490 kilométeres CLTC hatótávval, mely várhatóan a pénztárcabarát kínai elektromos autók táborát erősíti majd Európában.