A cég a jelek szerint képtelen elengedni a terméktípust, amivel kapcsolatban az elmúlt évek során már számos kudarcos élménye volt.
Hirdetés
 

Potenciálisan akár már a héten bejelentheti az AdHawk Microsystems felvásárlását a Google – szellőztette meg belső forrásokra hivatkozva a minap a Bloomberg. Az összegszerűen nem túl jelentős (115 millió dollárosra taksált) üzlet érdekessége abban rejlik, hogy az egyedi szemkövetési technológiát fejlesztő startup megszerzésével ismét előkerülhet a keresőóriásnál az okostelefonok gyártásának témája.

Forradalmi technológia

A 2017-ben indított kanadai startup rövid története ellenére figyelemre méltó fejlesztéseket és ahhoz kötődő portfóliót alakított ki. Az AdHawk szemmozgást monitorozó technológiája más megoldásokkal ellentétben nem támaszkodik kamerákra, így az ezzel felvértezett eszközre sem kell nagyméretű és energiaigényes szenzorokat, illetve komoly számítási kapacitást biztosító hardvert pakolni.

A MEMS-alapú, azaz mikro-elektromechanikus szemkövető rendszer a cég állítása szerint a piacon lévő kamerás megoldásoknál ezerszer kevesebb mennyiségű adatot igényel, miközben tízszer olyan gyors tempóban dolgozva képes pontosabb eredményekre.

A startup a technológiára alapozva már több terméket készített, köztük a kutatási célokra szánt MindLink szemüveget, amely tesztadatokkal segít mélyebben feltárni a szem és az agy kapcsolatát. A kanadai cég ráadásul mindent házon belül fejleszt és gyárt, a szenzoroktól kezdve a feldogozást végző algoritmusokon át egészen a rendszert üzemeltető szoftveres csomagig.

Jöhet a következő Glass?

Bár a Bloomberg forrásai szerint a felvásárlás akár még ebben a késői státuszban is meghíúsulhat, amennyiben végül tényleg megszerezné magának a startupot a Google, az új lehetőségeket nyithat a keresőóriás számára. Például az sem elképzelhetetlen, hogy sokadszor is nekifutnának a saját okosszemüveg gyártásának.

Legutóbb szinte napra pontosan két évvel ezelőtt vonultatta vissza Glass márkájú AR-szemüvegét a Google, mert számos technológiai és üzleti változtatás után sem tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket.

A keresőóriás első AR-szemüvegével nagyon korán, még 2013-ban rajtolt el. Az első széria a termék kiforratlansága és a megfelelően nagy és tehetős érdeklődői kör hiánya miatt azonban nagyon csúnyán elhasalt. Az első körben végfelhasználókat célzó Glass horrorisztikus ára (1500 dollár) és elérhetőségének korlátozottsága egyenes út volt a kudarc felé. 2015 elején gyorsan nyugdíjba is vonultatták az úttörő szemüveget.

Ezzel ugyanakkor nem lett vége a Glass-sagának, hiszen még ugyanabban az évben bejelentették, hogy kifejezetten üzleti, ipari célú fókusszal készül a család újabb generációja. Mindennek 2017-re lett komolyabb eredménye: ekkor vált elérhetővé a Glass Enterprise Edition a kiemelt közönség számára. A 2.0-s vállalati szemüveg 2019-ben debütált. Elődjéhez képest formailag nem sok újdonságot hozott, de természetesen gyorsabb és okosabb lett. Mindez azonban nem nyűgözte le a célcsoportot annyira, hogy tömött sorokban lengessék céges bankkártyájukat érte, így a Google kénytelen volt másodszor is nyugdíjba küldeni a Glasst.

(Kép: AdHawk)

Konzumer tech

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.