Megbukott a pályaudvari ingatlanpanama

HírKlikk 2025. március 13. 09:00 2025. márc. 13. 09:00

A MÁV-csoport szerint akkora érdeklődést váltott ki a pályázat, hogy a feltételek pontosítására, új pályázati szakasz meghirdetésére van szükség. Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom elnöke szerint inkább arról lehet szó, hogy 2026-ban választások lesznek, a kormánynak pedig be kellett látnia, hogy törvényellenes a pályaudvarok hasznosítására kiírt pályázat.

Tavaly novemberben a MÁV oldalán az állomásfelújítási program részeként megjelentek a pályázati felhívások. Ezek országos szinten hét kiemelt, nemzetközi forgalmat is bonyolító nagyállomásról szóltak. Négy a fővárosban – Keleti, Nyugati, Déli, illetve Kelenföldi pályaudvar –, három pedig vidéken, Győrben, Debrecenben és Szegeden található. A kormány kiemelt nemzetgazdasági érdekre hivatkozva 99 évre adná magánkézbe a főbb budapesti pályaudvarok ingatlanhasznosítását – írja a Szabad Európa.

Vitézy Dávid rablóprivatizációnak nevezte a modellt, amely úgy dobná piacra a főváros legértékesebb ingatlanjait, hogy semmiféle város- vagy vasútfejlesztési elvárást nem fogalmaz meg a pályázóval szemben



A Podmaniczky Mozgalom elnöke arról számolt be Facebook-oldalán, hogy a MÁV a nagy érdeklődésre hivatkozva ír ki új pályázatot. Szerinte azonban inkább arról lehet szó, hogy 2026-ban választások lesznek, és Lázár Jánosnak be kellett látnia, hogy törvényellenes, ahogy kiírták a pályázatot. Ezt valószínűsíti a portál forrása is, aki szerint a kormány rájöhetett, hogy a pályázat ebben a formájában jogilag védhetetlen, egy új kormány akár semmissé is teheti, ami nem vonzó a befektetőknek.

Vitézy közösségi bejegyzésében arról is beszél, hogy a magántőke bevonása a sokszor lerobbant állapotban lévő pályaudvarok fejlesztésébe szerinte nem ördögtől való ötlet, az első feladat azonban a vasút fejlesztése lenne, ami a kormány dolga, a magántőke nem fogja helyette elvégezni.

A KlikkTV témához kapcsolódó korábbi, 2023. december 5.-i adása itt nézhető meg: