Hatvanéves múlttal, de modern köntösben érkezett meg Magyarországra a legújabb Ford Mustang.

Kínai márka veri a Suzukit a toplistán: ilyen autókat vesz valójaban a magyar lakosság 2025-ben
Bár a Suzuki S-Cross a legnépszerűbb autó Magyarországon a forgalomba helyezési adatok alapján, arányaiban messze nem ezt és nem is "A mi autónkat" vásárolta a legtöbb magánember. A Pénzcentrum a Datahousetól kikért adatok alapján megnézte, az egyes márkánál, típusoknál mekkora azon forgalomba helyezett járművek aránya, amelyek természetes személy üzembentartóhoz kerültek - azaz nem cégre vásárolták őket. Összességében elmondható, hogy idén az új autók kb. harmada volt ilyen. Sőt, egy magyar természetes személy még egy méregdrága McLaren sportkocsit is beújított.
Mint ahogyan arról korábban beszámoltunk, az év első két hónapjában összesen 19 700 új autót helyeztek forgalomba Magyarországon, ami 5 százalékos növekedést jelent 2024-hez képest. Az épp aktuális Datahose adatok alapján azt is rendre összeszedjük, melyek Magyarország kedvenc autói, azaz aktuálisan mely modellekből helyezték a legtöbbet forgalomba - fontos megjegyezni, hogy ezek az adatok nem a piac aktuális állapotát mutatják, hiszen a megrendelés és az autó leszállítása között sok esetben hónapok telnek el.
És a cégtől havonta megkapott adatokból az sem derül ki, hogy milyen új autókat vásárolnak leginkább a magánemberek, azaz ahogyan a statisztika hívja őket, a természetes személyek. Ezért most kikértük a Datahouse-tól az első két hónap forgalomba helyezési adatait olyan bontásban is, hogy az egyes márkák, modellek milyen arányban kerülnek természetes, illetve jogi személyek nevére.
A kapott adatokból kiderült, hogy az első két hónapban forgalomba állt 19 700 személyautó 69,7 százalékának jogi személy az üzembentartója, és csak 30,3 százalékban természetes személy. Még mielőtt jobban belemennénk, érdemes megjegyezni, hogy a kép még így sem lesz teljesen tiszta: hiszen vannak például egyéni vállalkozók is (pl. orvosok, szakik), akik ugyan a vállalkozásuk keretein belül vásárolnak autót, de a döntésben a magánhasználat szempontjai is nagyban érvényesülhetnek - kvázi magánemberként használják, csak cégre veszik.
Valaki névre vette a McLarent!
Első körben kezdjünk a legmeghökkentőbb dologgal:
2025-ben egy magyar magánember megtette, amiről nagyon sokan csak álmodoznak: a nevére iratott egy McLaren 570S-t!
A szupersportkocsi alaphangon 190 ezer euróba, azaz kb. 76 millió forintba kerül. Felbukkanása már csak azért is különös, mert az ilyen kaliberű autókat jellemzően cégek szokták megvenni, hiszen így éri meg pénzügyileg is - amortizáció, áfavisszaigénylés, kedvezőbb hitelfeltételek, stb. De magánember nevére került még idén az értékesebb darabok közül
- két Alpine A110,
- egy-egy Audi TT és Q5,
- egy Jaguar E-Pace,
- egy Porsche Cayman,
- egy Tesla Model S,
- és egy Toyota GR86.
A fenti vásárlással a McLaren és az Alpine is felkerült a toplista élére, minden autójukat magánemberre írták ebben az évben. De vissza a realitásokhoz: megnéztük, hogy mely márkák azok, amelyeknél többségében természetes személy lett az üzembentartó.
Nos, a két sportmárka után a Mitsubishi következik, amelynél ez az arány 88,64 százalék, és a Ssangyongnál is 80 feletti a magánszemély-arány. A toplistán ott van még a kínai MG, amely húzómodelljével, a ZS-el épp a Suzuki vitorlájából fogná ki a szelet, ezt majdnem 74 százalékban választották természetes személyek.
Itt az autóhitel kalkulátor! Válogass a bankok ajánlatai között
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
60 százalék feletti aránnyal áll a Honda, a szintén kínai Forthing, a Subaru és Suzukikból is 61,72 százaléknyi természetes személyhez került. Ezek mellett még a Mazda és az Alfa Romeo állt még 50 százalékon, vagy afelett február végén.
De mi a helyzet a legnagyobb volumenben forgalomba helyező márkákkal? Nos, február végén a Suzuki vezette ezt a rangsort, ennek eredménye fentebb már látható, és ez a második legjobb a top 20 márka közül, egyedül a 80 százalék feletti Ssangyong előzte meg.
Viszont a top 5 gyártó közül egyedül a Toyota rendelkezett még 40,64 százaléknyi természetes személy üzembentartóval, a Skoda és a Ford ebben a tekintetben kevesebb mint 13 százalékon állt, az ötödik Volkswagen pedig 17,22 százalékon. 30 százalék feletti eredményt produkált még a már említett Mazda (52,4%), a Kia (39,29%), az Opel (37,29%) és a Hyundai (30,11%) is.
Tényleg a legnépszerűbbeket veszik?
Kiváncsiak voltunk arra is, hogy a darabszám alapján legnépszerűbb modelleket valójában mekkora arányban választják a lakossági autóvásárlók. A listavezető Suzuki S-Cross esetében a természetes személyek aránya 62,25 százalékos volt, a harmadik Vitaránál pedig 54,25 százalék - a harmadik sláger Suzukiból, a Swiftből majdnem 87 százalékot írtak természetes személy üzembentartóra, eel ez nyerte a márkaversenyt.
Az sem meglepő, hogy a céges és állami flották királya, a Skoda Octavia eseetében csak 10,97 százalék volt ugyanez, ahogy a Ford Tourneo kisbuszt is csak minimális arányban választották lakossági vásárlók. A Ceed, a Qashqai és a Corolla is inkább a cégek választása, viszont a Kia Sportage-ek több mint 60 százaléka termésetes személyhez került. Ami még meglepő, hogy a másik nagy kedvencnek tartott Dacia Dusternél 20 százalék alatti volt a magánügyfelek aránya.
Ha csak és kizárólag a természetes személy üzembentartók aránya alapján rangsorolunk, és nem vesszük figyelembe a forgalomba helyezési darabszámot, kiderül, hogy a magyar magánemberek jobbára kisautókba ültek be az első két hónapban. A Hyundai Bayon vezeti, ezek több mint 90 százaléka került természetes személyhez, második a Hyundai i10-es 87,5 százalékkal, harmadik pedig a nemrég általunk is tesztelt Kia Stonic, amelynél szintén majdnem 87 százalék volt ez az arány.
De 80 százalék feletti aránnyt produkált pédául a Toyota Aygo is, ami szintén egy kisautó, illetve Magyarország legolcsóbb új autója a Mitsubishi Space Star. És közel áll hozzá az általunk is tesztelt, szintén a legolcsóbbak közül való Kia Picanto is, amelyből 79,49 százalék került természetes személyekhez az első két hónapban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


