Elérkezett a Lexus RZ ráncfelvarrása, ami elhozza végre a régen várt, prototípus állapotban már általunk is tesztelt steer-by-wire kormányzást. Ezen kívül virtuális kézi sebességváltót és nagyobb akkukapacitást ígér a modellfrissítés. A Lexus különleges villanyautójába a brüsszeli Toyota Kenshiki Forumon ülhettünk be.
A most bemutatott új RZ egyike annak a három tisztán elektromos modellnek, melyeket 12 hónapon belül ígér a Lexus, a Toyota csoporton belül vállalva, hogy elsőként kötelezi el magát az akkumulátoros-elektromos hajtás irányába.
A frissített RZ lesz az első modell, amely sorozatgyártásba viszi a steer-by-wire kormányzást, ami azt jelenti, hogy nincs fizikai kapcsolat a volán és az autó kerekei között. A kormány, amely ezúttal nem kerék, hiszen a felső része hiányzik, mindössze 200 fokban fordítható el a végállások között. A kerekek elfordulásának mértéke a jármű sebességétől függ, így szűk utcákon és parkolókban manőverezve nem kell többször is körbefordítani a kormányt.
Az RZ 550e F SPORT változatban, azaz a kínálat legerősebb és legsportosabb tagjában bemutatkozik a Lexus új Interactive Manual Drive megoldása is, amivel a vezető úgy használhatja a váltófüleket, mintha egy mechanikus nyolcfokozatú sebességváltó lenne az autóban, ami állítólag élvezetesebb vezetést nyújt. Persze a folyamatos nyomaték megszakítása valószínűleg a dinamizmus és versenypályán a köridő rovására fog menni. Valamit valamiért.
Továbbfejlesztették a DIRECT4 intelligens összkerékhajtási rendszert is, így a hátsó eAxle egység most már az elsőhöz hasonló teljesítményt nyújt, ennek köszönhetően még rugalmasabban oszlik meg a teljesítmény az első és hátsó tengely között.
A frissítéssel nagyobb, bruttó 77 kWh-s (az előzetes adatok szerint nettó 72 kWh-s) akkumulátor is érkezik, amely akár 100 kilométerrel nagyobb hatótávolságot biztosít. Az új akkumulátor-előkondicionáló rendszer hideg időben is gyorsabb DC töltést ígér, a 22 kW-os fedélzeti töltő pedig az AC töltési időt csökkenti körülbelül felére.
Minden autóba ilyen kormányt akarok! – Lexus RZ450e első benyomások