auto

Egy hét után lezúzta Xiaomi Ultráját egy peches vásárló – videó

Több mint 120 km/h-s sebességgel csapódott a gumifalba egy sofőr a Xiaomi SU7 Ultra típusú elektromos autójával egy kínai versenypályán. Ez az első dokumentált balesete a teljesítménycentrikus, 1526 lóerős sportszedánnak, melynek vásárlói átadásai csupán bő egy hete kezdődtek meg.

Forrás: Weibo/CarNewsChina

A balesetet egy másik autó fedélzeti kamerája felvette, így látható, hogy a Xiaomi egy kanyarból kiérkezve felgyorsít, ám a következő kanyar előtt későn kezd el fékezni, így kisodródik a gumiabroncsokból épített falba. A sofőr nem sérült meg, de az autó eleje súlyosan roncsolódott.

A carnewschina.com hírportál megjegyzi, hogy az alap SU7-tel korábban is fordultak elő ütközések a versenypályán, de azt az autót nem is oda tervezték – a gyenge pont a fék, ami a megterhelő igénybevételtől egyes esetekben szétégett, és ez okozta a balesetet.

Forrás: Weibo/CarNewsChina

Az alapmodellel ellentétben azonban az Ultra változat már nem csupán utcai használatra készült, hanem a versenypálya aszfaltján is megállja a helyét – feltéve, hogy a pilóta is felkészült arra, ami rá vár az 1770 Nm nyomatékú, 1,98 másodperc alatt gyorsuló autóban.

Európában is bemutatták a több mint 1500 lóerős Xiaomit

A Xiaomi vezetősége korábban többször is hangsúlyozta, hogy versenypályázás előtt érdemes hivatalos tréningen részt venni, például a Xiaomi saját Xiaomi Auto Elite Driving Training programján, ahol a tulajdonosok ellenőrzött körülmények között tapasztalhatják ki, mire képes autójuk.

Piacon a Xiaomi új villanyautója, ezrek ugrottak rá rögtön

A hírportál értesülései szerint egyébként a Xiaomi SU7 Ultra teljesítménye és végsebessége 900 lóerőre és 140 km/h-ra van korlátozva, amikor kigurul a gyárból. Ezt a limitet akkor oldja fel az autó, amikor a tulajdonosa 300 kilométert vezetett vele – a Xiaomi így próbálja elkerülni, hogy tapasztalatlan sofőrök rögtön a csúcsra pörgessék a bivalyerős bestiát, veszélyeztetve saját és mások életét.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.