Lakásbiztosítási kampány: négy biztosító vitte az új biztosítások 70 százalékát az első héten

2025. 03. 10., 20:10

A lakásbiztosítási kampány első hetének adatai szerint viszonylag koncentrált a verseny az új lakásbiztosítási szerződésekért: az Insura.hu biztosításközvetítő adatai szerint a Groupama, a Köbe, az Uniqa és az Alfa biztosítóknál kötötték az összes új szerződés 70 százalékát. Az eddig megrendelt szerződések átlagdíja 38 600 forint volt, ami csupán ezer forinttal magasabb a tavaly közvetített szerződések átlagos éves díjánál. Az online csatornán zajló kötések átlagdíja 36 200 forint körül alakult.

A lakásbiztosítási kampány időszakában idén is a biztosítók által kínált jelentős díjkedvezmények mozgatják a piacot, melyek igénybevételével az eredeti díjból összességében most akár 50 százalékos díjcsökkenés is elérhető. Ily módon az ügyfelek az eddiginél jobb feltételekkel rendelkező biztosításhoz is hozzájuthatnak úgy, hogy közben díjat is megtakarítanak. A díjkedvezmények iránti érdeklődést jól mutatja, hogy immár az ügyfelek 61 százaléka választja a nagyobb díjkedvezményt kínáló éves fizetési gyakoriságot – ez az arány előző kampányban még csak 48 százalék volt. Szintén a kedvezmény miatt morzsolódott tovább a csekkes fizetést választók aránya, ami a tavalyi 15 helyett idén immár alig éri el a 10 százalékot. Néhány százaléknyi engedmény fejében tízből kilenc ügyfél vállalja a biztosítóval való kapcsolattartásra az elektronikus kommunikációs csatornákat.

„Kedvező tapasztalat, hogy a díjcsökkentés igénye mellett az ügyfelek más szempontokat (például az adott módozat feltételei, a választandó biztosító iránt táplált bizalom stb.) is figyelembe vesznek a választás során – hangsúlyozza dr. Kozma Gábor, az Insura.hu vezérigazgatója. – Ezt mutatja az is, hogy az összehasonlítást követően az ügyfelek többsége nem a legkedvezőbb díjú ajánlat mellett döntött: a kalkulációs lista első helyén szereplő biztosítót csak 47 százaléknyian választották. A második helyen állóra 20, a harmadik helyen állóra 10 százaléknyian voksoltak, további 13 százalék pedig a még magasabb díjú módozatok valamelyikét favorizálta.”

A kampány első hetében közvetített szerződéseknek csaknem 30 százaléka az MNB standard követelményeinek megfelelő minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO-k) közül került ki, ami azt jelzi, hogy ebben a kampányban is folytatódik e biztosítástípus fokozatos térnyerése a teljes lakásbiztosítási állományban.

Az Insura előrejelzése szerint az idei kampányban várhatóan a tavalyinál is több, mintegy 350 ezer lakásbiztosítási szerződést cserélhetnek le az ügyfelek, ami a teljes állomány több mint 10 százalékát teszi ki. Emellett nagyságrendileg ugyanennyi szerződés átdolgozására kerülhet sor. Jelenleg 14 biztosító kínál lakásbiztosítási termékeket, közülük hagyományosan négy szereplő, az Alfa, a Generali, a Groupama és az Allianz uralja piacot, amelyen együttes részesedésük mintegy 80 százalék. Közülük két szereplő, a Groupama és az Alfa láthatóan kampányban is sikeresen gyűjti az új szerződéseket. Ugyanakkor saját csatornáikon a többi hagyományos szereplő is igen aktívan igyekszik a korábbinál kedvezőbb biztosítási feltételekkel maradásra bírni meglévő ügyfeleit, amit a gyakorlatban a meglévő szerződések átdolgozása révén valósíthat meg.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 04. 22., 09:05
A társadalmi egyeztetésre bocsátott törvénytervezet alapján eddig példa nélküli felhatalmazást kapnak az önkormányzatok a betelepülések szabályozására, ami a helyi és környékbeli lakóingatlan-piacokra is hatással lehet – olvasható az ingatlan.com elemzésében, amely a várhatóan július 1-től életbe lévő jogszabály lehetséges lakáspiaci hatásait mutatja be.
2025-04-22 23:05:00
Tájékoztató kampányt indított a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Erdészeti Szakértői Hálózata. Az „Erdőgazdálkodás változó környezetben: eszmecsere a lehetőségekről és a kihívásokról” című rendezvénysorozat célja, hogy segítse az EU Közös Agrárpolitika erdészeti támogatásainak hatékony felhasználását, valamint fórumot teremt a klímaváltozás erdőkre és az erdészeti ágazatra gyakorolt hatásainak megvitatására.
2025-04-22 22:40:04
A tengerészeti iparág referenciaeseményét, a Maritime Business Weeket 2025. május 20-23. között rendezik meg a Konstancai Ipari, Kereskedelmi, Hajózási és Mezőgazdasági Kamara szervezésében.
2025-04-22 20:10:00
A Budapesti Ingatlan Tanácsadók Egyeztető Fóruma – amelynek tagjai a CBRE, a Colliers, a Cushman & Wakefield, az Eston International, az iO Partners és a Robertson Hungary – közzétette 2025 első negyedévére vonatkozó irodapiaci jelentését.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.
Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS

A paksi atomerőmű bővítésének keretében megkezdődött a hatodik blokkhoz szükséges reaktortartály gyártása Oroszországban, és ezzel párhuzamosan az ötödik blokk turbinájának első elemeit is gyártani kezdték Franciaországban – jelentette be Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.