A Ferrari csodálatos hűsége az alapértékeihez

A Ferrari részvényárfolyama a szűk tíz évvel ezelőtti tőzsdei bevezetés óta tízszerezett. Mindezt tette úgy, hogy közben csak duplájára növelte a legyártott autóinak a számát. A minőségre való koncentrálás azonban busásan megtérült, mert eközben olyan pénzt keres egy autóján a Ferrari, amiről a többi autógyártó álmodni sem mer.

picture

A Ferrari mindig eggyel kevesebb autót fog leszállítani, mint amennyi a piaci kereslet.

Enzo Ferrari szavai ezek, amelyet a vállalat az elmúlt években még a legendás cégalapító korábbi alapvetésénél is sokkal komolyabban vesz. A világon az ezredforduló óta hatalmas gazdagodás ment végbe, de ha egy ábrára tesszük 2000 és 2024 között a dollármilliárdosok számának alakulását és a Ferrari eladott autóinak számát, jól látjuk, hogy utóbbi növekedése elmarad az előbbitől:

Miközben egy negyedszázad alatt az értékesített Ferrarik darabszáma 238 százalékkal nőtt, addig a dollármilliárdosok száma 491 százalékos növekedésen ment keresztül. Még jobban láthatjuk a trendet, ha egyszerűen elosztjuk az értékesített autók darabszámát az adott évre vonatkozó dollármilliárdosok számával:

De a Ferrari nemcsak az értékesítésben marad el a világ leggazdagabbjainak gyarapodásától, hanem a gyártási teljesítményben is. Míg a 2000-es évek elején egy milliárdosra egy adott évben 8-9 legyártott Ferrari jutott, addig az elmúlt 12 évben egy kivétellel 4 és 5 között volt ez a szám.

Ha valaki azt gondolná, hogy a Ferrari hibát követett el azzal, hogy nem pörgette fel jobban a gyártási kapacitásait, akkor annak érdemes egy pillantást vetnie a lassan tíz éve íródó tőzsdei történelemre, és megtekintenie a részvényárfolyam alakulását. A Ferrari részvényárfolyama így alakult a 2015 októberi tőzsdei bevezetéstől napjainkig:

A 2015 végi és 2016 eleji 40 és 50 dollár közötti részvényárfolyam az elmúlt 12 hónapot nézve 400 és 500 dollár közé emelkedett.

Az árbevételünk minősége sokkal fontosabb a gyártási számainknál: Hiszek benne, hogy ez magyarázza legjobban a kimagasló pénzügyi eredményeinket 2024-ben.

Ezek pedig Benedetto Vigna vezérigazgató szavai voltak még február elején a negyedik negyedéves gyorsjelentés közzétételekor.

Az aktuális Ferrari-vezér szavait kiválóan alátámasztják a következő ábra számai, amelyek azt mutatják, hogy egy-egy gyártónak hány autót kell ahhoz leszállítania, hogy ugyanakkora üzemi eredményt érjen el, mint amekkorát a Ferrari realizál egyetlen autójának az értékesítéskor:

Az imént bemutatott ábrák kiválóan mutatják, mennyire megérte a Ferrarinak, hogy hű maradt a kivételes luxusgyártói minőségéhez, és mesterségesen generált szűkösséget tartott fenn az autóiból.

picture

Bitcoin, Porsche, Ferrari, Rolex

A Concorde Podcast a mai adásában a Bitcoin-Porsche-Ferrari-Rolex láncreakciót elemzi ki. Az európai luxusgyártókkal kapcsolatos kérdésekről beszélget Nagy Bertalan, Somlai-Kiss Máté és Jónap Richárd.

Hasonlóan sikeres mind az eredményességében, mind pedig a tőzsdei szereplését tekintve a francia luxusgyártó, a Hermés is.

picture

„Európa Nvidiája” táskákat gyárt

Jelen pillanatban a Hermés ugyanúgy az éves árbevétele 18-20-szorosát éri, mint az Nvidia. Innen érkezik mai adásunk címe is: „Európa Nvidiája” táskákat gyárt.

Míg a Ferrari a harmadik legértékesebb olasz tőzsdei vállalat, addig a Hermés a második helyen áll a hasonló francia ranglistán. Köszönhető elsősorban annak, hogy a Ferrari az eddigi 86 éves, míg a Hermés az aktuálisan 188 éves élettörténete során mindvégig hű maradt alapértékeihez.

Jelen blogbejegyzés a szerző magánvéleményét tükrözi, amely nem feltétlenül egyezik a Concorde Csoport hivatalos álláspontjával.


Ajánló

picture

Európai autóipar: elértük a gödör alját?

Olvasási idő: 3 p
Az elmúlt hónapban visszavágott vállalati előrejelzések után már csak kevés negatív hír láthat napvilágot az európai autógyártók kilátásaival kapcsolatban.
picture

Nem csak az embereknek, az autóiknak is súlyproblémáik vannak

Olvasási idő: 2 p
Nem lennék meglepve, ha hamarosan újra súlyadóról beszélnénk majd, vagy a behajtási engedélyt nemcsak a károsanyag-kibocsátáshoz, hanem az autó tömegéhez is kötnék egyes városokban.
picture

A Forma-1, mint az autóipari innováció egyik kulcsszereplője

Olvasási idő: 4 p
Megoszlanak a vélemények a sorozat jövőjével kapcsolatban, a versenyt sokan kritizálják nagy károsanyag-kibocsátása miatt. A kritikák nem alaptalanok, de a Forma-1 hozzáadott értéke még mindig nagyobb, mint a környezetre mért hatása.