auto

Megjelent a Honda új modellcsaládjának első villanyautója Kínában

A Honda még tavaly áprilisban jelentette be, hogy vadonatúj modellcsaládot vezet be a kínai autópiacra, Ye néven. Ennek az első tagja csatlakozott a kínálathoz éppen aznap, amikor egy másik japán autógyártó, a Toyota is elindította újdonságát, a bZ3X SUV-t.

A Honda elektromos szabadidő-autója végül hátrahagyta a Ye jelölést, és csupán az S7 modellnevet viseli. 4750 mm hosszú, 1930 mm széles, és 1625 mm magas, tengelytávolsága pedig 2930 mm, így minden külső dimenzióját tekintve nagyobb a konkurens márka villanyautójánál.

A Honda S7 hátsókerék-hajtású, 200 kW teljesítményű változatban, valamint kétmotoros, összkerekes, 350 kW teljesítményű verzióban lépett piacra. Mindkét esetben egy a CATL által gyártott, 89,8 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor tárolja az energiát, amely egy töltéssel 650, illetve 620 kilométerre elég a CLTC szabvány szerint.

A cnevpost.com megjegyzi, hogy a jármű nem nyűgözte le a közönséget a 259.900 jüanos, átszámítva 13,2 millió forintos vételárával, merthogy csupán egy kevés ráfizetéssel már Tesla Model Y-t tud venni a vásárló. A duplamotoros változat pedig még ennél is drágább, 309.900 jüan, mintegy 15,7 millió forint.

Az S7-et a Dongfeng-Honda társulás gyártja, a modell – várhatóan P7 néven – a GAC-Honda társulás gyárában is futószalagra fog kerülni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.