A Jászai Mari-díjas, érdemes művész imádja az angol humort.
Nagyon szereti a humort, különösen az angol fekete humort Takács Katalin színésznő. Erről mesélt a budaörsi Latinovits Színház művésze, amikor arra kértük, ajánljon filmet vagy sorozatot. Aztán a beszélgetésből az is kiderült, mennyire tudja „civilként” nézni a külföldi kollégákat, valamint mennyire szeret és szokott szinkronizálni.
Az angol fekete humorral átszőtt sorozatok közül az After Life-ot, azaz a Mögöttem az élet címűt kedveli leginkább Takács Katalin. Nagyon tetszett neki, hogy mennyire hétköznapi problémákról szól, a humora hol otromba, hol meg kacagtató. Főszereplője egy újságíró, Tony Johnson, aki a kisváros ingyenes újságjánál dolgozik. Természete a smirglire emlékeztet, bármit kimond, amit gondol, és egyáltalán nem érdekli, kinek a lelkébe mászik bele. Mindez a felesége halálával fel is erősödik. A rákbeteg nő élete utolsó szakaszában videóüzeneteket vett fel a férjének, tanácsokkal, instrukciókkal látta el, és a közös emlékeikről mesélt. A férfi egyetlen öröme, ha ezeket a kisfilmeket nézheti. Az újságíró a kutyájával él, akinek azt mondja: „ha ki tudnád nyitni a konzervet, én már nem élnék.” Végállapotban van, de nem jut el odáig, hogy öngyilkos legyen. Az újságnál és a kisvárosban, az utcán, egyszer csak reagálnak az emberek a durvaságára, és ő meg elkezdi észrevenni, hogy mások is megszenvedik az életet. Például a temetőben egy idősebb nővel találkozik, aki beszélget az elhunyt férjével, és arra biztatja Tonyt, ne csak magával törődjön. A sorozat a Netflixen érhető el.
A komikus, standupos Ricky Gervais az írója, rendezője és főszereplője a sorozatnak. Ami további érdekesség: van benne egy remek komika, Diane Morgan, aki Philamona Cunk néven áldokumentum-sorozatot vezet szintén a Netflixen. A magyar színésznő visítva nevetett a Cunk szerint a Föld-szérián, majd a folytatáson, a Cunk szerint a világon.
„Morgannek csodálatosan áll ez a szerep, nagyon finoman játszik, zseniális, ahogy a kérdései billegnek az álhírek és a valóság között. Szerepe szerint teljes tévhitben él, a Wikipédiáról, közösségi médiából, pletykákból és összeesküvés-elméletekből tájékozódik. Valódi tudósokkal, egyetemi tanárokkal, szakértőkkel készít interjúkat, akik nyilván tudják, hogy nem egy vérkomoly műsorba hívták őket, de a döbbent arcukon is látszik: fogalmuk sem volt, milyen baromságokat kérdez majd tőlük Cunk – halál komoly fejjel. De egyik professzor sem ugrik fel, és távozik interjú közben, hanem próbál lavírozni – ki-ki a maga vérmérséklete szerint.”
A humort szereti a Grace és Frankie-ben is Takács Katalin. (A sorozat a Netflixen érhető el - a szerk.) Imádja, hogy két nyolcvanon túli színésznő – Jane Fonda és a standupos Lily Tomlin – felvállalja az öregséget, mindenféle nyavalyát, a hülyeséget. Bámulja, ahogy lendületet ad az életüknek ez a klassz barátság a két teljesen különböző karakterű nőnek. És ha már a kornál, a humornál, valamint a barátságnál tartunk, akkor még A Kominsky-módszert ajánlja, odavolt Michael Douglas és Alan Arkin színészi játékáért. Douglas egy kiöregedő színészt játszik benne, aki nem kapja meg a szerepet egy castingon, és mellette az idők során baráttá avanzsált producer, akit meg Arkin játszik. (Ez a sorozat is a Netflixen érhető el.)
Annyira jó úgy nézni egy filmet vagy egy sorozatot, hogy az ember azt érzi: „úristen, de remek vagy, milyen jó téged nézni!”
Alapvetően, ha romantikus vagy nagyon erős drámát választ a színésznő, megfeledkezik arról, hogy szakmailag nézze a sorozatot, sodorja magával a történet. De mivel A Kominsky-módszer sztorija a hivatásához kötődik, az ember ilyenkor kiélezettebben figyel. Az After Life-ban is rengeteg remek színész van. De aki nagy meglepetés: a legutóbbi Maigret-sorozatban – az EpicDrama csatornán – a Mr. Beanből ismert Rowan Atkinson. Fantasztikusan játszik benne, izgalmas, ahogy vezeti a nyomozást, és remekül fotózták az egész filmet.
Szinkronizálni is szeret Takács Katalin, de úgy érzi, mivel a nyolcvanas években egy évtizedet vidéken töltött, és 2012-től is négy évet, nem fedezték fel a szinkronrendezők.
„Persze vannak kivételek, akad néhány szinkronrendező, aki gondolkodik bennem, és elfogadja, hogy akár kétszer kell meghallgatnom az eredeti szöveget, netán belebakizom. De mindig örülök, ha egy-egy jó szereppel megtalálnak.”
Stern Dániel hívta a színésznőt az Éles tárgyak című nyolcrészes krimisorozatba dolgozni, itt Patricia Clarksonnak adta a magyar hangját. (A sorozat a MAX-on érhető el.) A 2022-es Babylonban az öreg kritikusnőt szinkronizálta Nikodém Zsigmondnak köszönhetően. A Rózsavölgyi Szalonbeli színészkollégája, Schneider Zoltán meg is jegyezte, mennyire nagyon jó lett az a film.
Takács Katalin fotója: Borovi Dániel