Dinamikusabb, digitálisabb és hatékonyabb az új Audi A6 Avant, mely a klasszikus kombik és tágas utazóautók értékeit őrzi modernebb formában.

Hagyományosan ehhez ért a legjobban az Audi, ezért az A6 Avantnak a lehető legjobbnak kell lennie, egyik feladatot sem veszik annyira komolyan Ingolstadban, mint ezt. Ez minden idők legáramvonalasabb belsőégésű motoros kombija az Auditól, melyben egyszerre van meg komfortos utastér, a nagy csomagtartó és a körülményektől független, audisan stabil vezetési élmény.

Stíluselemei annyira hasonlóak, hogy csak az apró részletek és egy mérőszalag segít megkülönbözteti az A5 Avanttól. Széles hűtőmaszkja van, melynek elnyúló mintázata vezeti tovább a szemet a mátrix LED fényszórókhoz, melyek burája alatt méhsejtmintás betét alól világítanak a menetfények. A rengeteg szegmensből álló fények rajzolatát a menüből lehet állítani, mint az Audi A5-ösnél. Hátsó lámpáinak sarkán levegőkilépőre emlékeztető betét van, alattuk pedig piros fénycsík fut végig az A6 Avanton.

Letisztult vonalai időtlenek, de funkcionálisak is, hiszen kiemelten fontos fejlesztési cél volt az aerodinamika. Az Audi A6 Avant oldalsó légcsatornáinak látványosan nagy belépője van, aktív hűtőnyílások vannak az orrában és a légterelő felül és oldalt is keretezi a hátsó szélvédőt. Motorváltozattól és kerékmérettől is függ, de a legkedvezőbb verzió légellenállási együtthatója 0,25. Ez éppen annyi, mint az 1999-ben megjelent Audi A2-esé, mely az Opel Calibrától vette át a legjobb aerodinamikáért járó vándorkupát.

Belülről különösen nehéz megmondani, hogy melyik Audi a sok közül az A6 Avant.

Osztott fényszóróival az A6 e-tron egyértelműen más karakterű autó, mint a klasszikus A6 Avant, de az utastér minden frissen bemutatott autójukban egyforma. A hatalmas hajlított lap alatt két kijelző van a vezető előtt, de az utas oldalán is van egy érintőképernyő az A6 Avantban, pontosan olyan, mint a Q6 e-tronban vagy az A5-ösökben. Elektrokromatikusan szegmensenként állítható üvegtető lehet az utastér felett, az utasokat pedig hangulatvilágítás veszi körül.

Opcionálisan fűthető és szellőztethető, masszírozó funkciós ülések vannak az Audi A6 Avantban, akusztikus üvegek teszik csendesebbé az utasterét és négyzónás klíma temperálja a teret megfelelő hőmérsékletűre. Mindent tud, amit a BMW 5-ös Touring vagy a Mercedes-Benz E-osztály T-modell.

Nagyon magasan van a léc, amit meg kell ugrania, ezért az A6 Avanttal mindent bevet az Audi.

Ellentétben a korábbi generációval, ez az A6 Avant már nem az eddig használt hosszmotoros MLB platformra épül, hanem az újonnan fejlesztett PPC (Premium Platform Combustion) az alapja. A közel ötméteres kombi alatt opcionálisan adaptív lengéscsillapítós, légrugós futómű van, melyben egyetlen gombnyomásra van egymástól a sportosan feszes és az andalítóan kényelmes beállítás.

Kezdetben három motorral elérhető az Audi A6 Avant, ezek közül a 2.0 TFSI (204 lóerő) és a 2.0 TDI (204 lóerő) elsőkerék-hajtással. Az igazán finom falat viszont a hathengeres 3.0 TFSI (367 lóerő és 550 Nm nyomaték), melyhez 48 voltos mild hibrid rendszer, hétfokozatú automata váltó és quattro összkerékhajtás csatlakozik.

Ez is érdekelhet:

Elektromos sportkombit villantott az Audi, itt az A6 és S6 e-tron!

Elektromos hajtással, megosztott fényszórókkal és aerodinamikus karosszériával több mint 700 kilométeres hatótávot ígér az Audi A6 e-tron.

Pontosan ott lett jobb az új Audi Q5, ahol már nagyon kellett

Hagyományos formátumban, de teljesen új műszaki alapokkal itt az Audi legnépszerűbb szabadidő-autója, az új Q5-ös, és a hathengeres SQ5 TFSI.

Sportosabb lett és feljebb lépett az új Audi A5 és A5 Avant

Harminc év után megszűnik az Audi A4, és az új A5 lesz az utódja.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A futás nem csak a rekortánpályán kezdődik! – Íme az NN Ultrabalaton két magyar ultrafutójának edzéstippjei

Verstappen: Én csak résztvevő vagyok ebben a bajnokságban

Őrületesen menő, retró hangulatú terepjárókat villantott a Jeep

További cikkeink a témában
NN Ultrabalaton 2025: Minden, amit tudnod kell a nagy futás előtt
Hirdetés