Közel 12 százalékkal nőtt éves alapon a Magyar Telekom negyedik negyedéves bevétele. 2025-re a menedzsment az inflációkövető díjkorrekciónál alacsonyabb növekedést vár, de van rá magyarázat.
Hirdetés
 

Erős volt a Magyar Telekom 2024-es utolsó negyedéve. A nettó bevétel éves szinten 11,9 százalékkal, 256,5 milliárd forintra nőtt. A növekedésben szerepet játszott a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció is.

A mobil bevételek 13,1 százalékkal, 148,9 milliárd forintra, a vezetékes bevételek pedig 11,8 százalékkal, 80,8 milliárd forintra nőttek. A mobil esetében az adatforgalom növekedése, a vezetékes szolgáltatásoknál pedig a szélessávú és televíziós ügyfélkör bővülése segítette ezt, természetesen az inflációkövető díjkorrekció mellett.

Nőttek a vállalat rendszerintegrációs és informatikai (RI/IT) bevételei is. Az üzletág 26,8 milliárd forinttal zárta az év utolsó negyedét. A bevétel 6,2 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A növekedést elsősorban a negyedév jelentős magyarországi projektjei segítették. A bevételeknél azonban nagyobb arányban nőttek az üzletág kiadásai: 11,2 százalékkal (20,6 milliárd forint).

A Telekom gazdasági vezérigazgató-helyettese, a posztjáró és a vállalattól február végén távozó Daria Dodonova elmondta, hogy a Telekom is követni szeretné azt a trendet, hogy a szolgáltatók leválasztják és külön cégbe szervezik a hálózati infrastruktúrájukat (pontosabban annak passzív elemeit) és annak üzemeltetését. Ehhez azonban közgyűlési döntés kell.

Több mint 300 milliárd hálózatmodernizálásra

Rékasi Tibor, a vállalat vezérigazgatója a vállalat eredményjelentése kapcsán tartott sajtótájékoztatón elsősorban a lakossági szolgáltatásokra helyezte a hangsúlyt. Külön kiemelte, hogy bár sokan temették-temetik a vezetékes szolgáltatásokat, a negyedik negyedév erre rácáfolt: míg a mobil adatforgalomból származó bevételek éves alapon 19 százalékkal, a vezetékesek 23 százalékkal bővültek.

A vezérigazgató elmondta, túl vannak egy jelentős hálózat-korszerűsítésen: tavaly év végéig 3600 bázisállomást modernizáltak. Nemcsak a hálózati teljesítmény javították; olcsóbbá vált az állomások üzemeltetése, és javult az energiahatékonyságuk is. Több mint 200 ezer gigabites pontot építettek ki tavaly, idén pedig további 250 ezret terveznek kiépíteni.

A cég hatékonyságának javulását mutatja, hogy miközben az előfizetői szám 3,9 százalékkal, az egy előfizetőre jutó bevételek 18,3 százalékkal nőttek.

Rékasi elmondta, hogy tavaly lezárult az új CRM-rendszer bevezetése, amely többek között új szolgáltatások bevezetését is lehetővé teszi. Külön kiemelte az ügyfélkosár funkciót, amelynek köszönhetően az ügyfelek különböző csatornák (pl. online és offline) között váltogatva mehetnek végig egy értékesítési folyamaton.

2025-re a Telekom 1-3 százalékos bevételnövekedést vár, ami alacsonyabb, mint az áprilistól érvényes inflációs díjkorrekció (3,7 százalék). Újságírói kérdésre Daria Dodonova ezt azzal magyarázta, hogy a díjkorrekció kizárólag az előfizetésekből származó bevételeket növeli, más bevételi forrásokra nincs hatással.

A sajtótájékoztatón röviden bemutatkozott a sajtó képviselőinek André Lenz, aki március elsejétől tölti be a gazdasági vezérigazgató-helyettesi pozíciót, valamint Nagy Péter, aki a Deutsche Telekomhoz távozó Lubor Zatko műszaki vezérigazgató-helyettes helyére érkezett. A két szakember kinevezéséről tavaly december elején számoltunk be.

Piaci hírek

Kizárólag MI-ügynökökből álló céget indítottak – nem lett jó vége

A kitalált szoftverfejlesztő vállalat egy tudományos kísérlet keretében működött. Már ha működésnek lehet nevezni azt a szerencsétlenkedést, amit a tesztelt modellek produkáltak.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.