A pletykák szerint a vezetőség többek között ezzel a lépéssel szeretné még feljebb srófolni a szolgáltatásokból származó bevételeket.

Ugyan az összbevétel kétharmadát adó iPhone-ok forgalma tavaly nem volt kimagasló, az Apple a legutóbbi ünnepi szezonban is képes volt rekordszámokat hozni. Utóbbiban nagy szerepet játszott a Szolgáltatások (Services) divízió, amely 14 százalékos éves növekedést produkálva immár évente több mint 26 milliárd dollárral járul hozzá a 125 milliárdot közelítő teljes forgalomhoz. A többek között az App Store bevételeit, a különböző előfizetéseket és egyéb szolgáltatásokat összefogó részleg ráadásul kiváló profitrátával dolgozik, így nem lehet csodálkozni azon, ha a vezetőség a jövőben még többet szeretne ezen a soron látni.

Az Apple-ügyekben tótumfaktumnak számító Mark Gurman Bloombergen megjelent legújabb hírlevele szerint ezt a tervet támogathatja a cég térképes alkalmazásának reklámosítása. A Maps kapcsán már korábban felmerült a lehetőség, hogy a kereséseket fizetett találatokkal monetizálják, de végül az ötletet nem követte gyakorlati bevezetés.

Belső forrásaira alapozva Gurman most arról ír, hogy a közelmúltban a felső vezetők egy a Maps teljes csapatával megtartott megbeszélésen újra elővették a reklámok témáját. Minden bizonnyal hasonló megoldást fontolgatnak, mint ahogy például a rivális Google Maps is működik, azaz a fizető partnerek kiemelt megjelenést kapnak a térképes felületen. A beszámoló alapján azonban ez még nagyon kezdeti fázisban tart, a tényleges munka sem kezdődött el, és így természetesen a bevezetés dátumát is teljes homály fedi.

Az biztos, hogy a cég az utóbbi időben több intézkedéssel igyekezett erősíteni a hirdetésekből származó bevételeit. Példaként említhető a cég saját híralkalmazása (Apple News) és pénzügyi appja (Stocks), amelyek egyaránt reklámokkal dúsítva futnak. Többek között ezek a lépések is hozzájárultak ahhoz, hogy a Services részleg immár az Apple forgalmának ötödét adja.

(Kép: Apple)

Mobilitás

A politikai felfordulás az MI-piacon is lerombolja az eddigi stratégiákat

A BCG friss tanulmányában vizsgálja, hogy a generatív MI hogyan formálja át a globális versenyt, és a geopolitikai változások milyen kihívásokat vagy lehetőségeket támasztanak az egyes nemzetek a vállalkozások előtt.
 
A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.