Idén ötvenéves a VW Polo, és ennek apropóján egész évben különleges időutazásokra számítunk a Volkswagentől.
Itt van rögtön ez a haragoszöld festésű példány 1977-ből, amelyet hegyi felfutóversenyekre készítettek fel.

Jól látható az ültetés és a szélesítés
Futóművét leültették, nyomtávját szélesebbre vették. A motort egy 110 lóerős 1,3-asra cserélték – összehasonlításként, a gyári sportmodell, a Polo GT szintén 1,3-as motorja 60 lóerős volt.
Mivel a hegyi felfutóversenyeken a gyorsítóképesség a legfontosabb, rövidebb végáttétellel szerelték a hajtásláncot, bár a végsebesség így is elérte a 150 km/órát.
A motorsport cockpittel és bukócsővel szerelt, mérges kisautó húsz éven át versenyzett, majd átmenetileg nyugalomba vonult. 2020-ban hozzáláttak a restaurálásához, majd amikor 2022-ben elkészült, a sikeres projekt örömére részt vett az osnabrücki hegyi felfutóversenyen.
A 2030 méteres útvonalának 3,7 százalék az átlagos emelkedése. A közel hatvanéves múltra visszatekintő versenyen 49,8 másodperc az eddig futott legjobb idő, amit azonban egy 481 lóerős Osella FA 30-assal értek el; gyanítjuk, hogy a különleges kis Polo ennél érdemben lassabb volt…