- Gazdaság
- autó
- autópiac
- autókereskedés
- autóeladás
- használt autó
- használtautó-piac
- csalás
- futásteljesítmény
- autótörténet
- járműtörténet
Erre mindenképp figyeljen: már az elektromos autókat is „visszatekerik” a csalók
További Gazdaság cikkek
- Orbán Viktor autójában csak gázpedál van, ám Matolcsy Györgyék megtalálták a féket
- Aggasztó a helyzet az egészségügyben: 940 betöltetlen háziorvosi praxis van
- A pénzpiacok „Vajákos Birije” ismét belengette: jön a hatalmas összeomlás
- Árgus és aggódó szemek vetődnek Kína történelmi jelentőségű beruházására
- Magyarországi Bosch-csoport vezetője: A sikerhez radikálisan újító innovációkra van szükség
Magyarország nem lép, ezért évente több száz millió eurótól esik el
Kevesen tudják, de tetemes bírság, sőt börtön is jár az autópiac egyik legismertebb csalásáért.
Az elektromos autók használt piacát sem kerülik el a csalások. Korábban beszámoltunk arról, hogy a tisztességtelen eladók miként változtatják meg a belső égésű motorral hajtott járművek futásteljesítményét, a csalások egyik központja pedig Magyarország.
Itt a nagy átláthatósági tanulmány: Magyarország az autócsalások egyik bázisa
Egy autó hamisított számlálóját idehaza átlagosan 74 786 kilométerrel tekerik vissza.
Partra úszott a használt piac, de az elektromos autók viharba kerülhetnek
A német használt autók uralják a magyar utakat. A legnépszerűbb modelleknél is gyakori a visszaélés.
Bár az elektromosautó-értékesítések Európa-szerte satuféket nyomtak, a villanyautók népszerűsége folyamatosan növekszik. Ennek köszönhetően már a használt piacon is egyre többen keresnek e-autót. A hagyományos használt autók környékén tevékenykedő csalók pedig sajnos a használt elektromos autókban is „fantáziát” látnak. Előfordul, hogy az akkumulátor valós állapotának eltitkolása, ezzel a jármű értékének növelése érdekében manipulálják az elektromos autók futásteljesítményét.
Mutatjuk, mire kell figyelnünk tehát, ha használt elektromos autót vásárolunk!
Letörheti-e az árakat a kínai elektromosautó-dömping? – Utánajártunk
Egyre népszerűbbek, ám keveset tudni róluk. Milyen hatásuk lesz az autópiacra a kínai elektromos autóknak?
A Tesla-modellek uralják a piacot
A drágább elektromos járművek gyorsabban amortizálódnak, ezért a vásárlók gyakran döntenek olyan többéves autó mellett, amely már jócskán veszített az értékéből. Ez különösen igaz azokra a járművezetőkre, akik lízingszerződéssel vásárolnak elektromos járművet, és szeretnék elkerülni a magas havi törlesztőrészleteket – derül ki a carVertical kutatásából.
Az autóadat-szolgáltató platformon leggyakrabban ellenőrzött elektromos jármű a Tesla Model 3 (az összes ellenőrzött elektromos jármű 16,1 százaléka), amely közismerten keveset veszít az értékéből, és igen népszerű a használtautó-piacon. A Model S (11,84 százalék), a Nissan Leaf (11,83 százalék), az Audi e-tron (9,8 százalék) és a Volkswagen Golf (9,5 százalék) szintén a legtöbbet ellenőrzött elektromos modellek közé tartozik.
A Teslákról kialakult kép meglehetősen pozitív az elektromos járművek piacán, így sok sofőr érdeklődik irántuk. Ezek az autók a biztonság és a technológia tekintetében is kiválóan teljesítenek, továbbá teljes feltöltés esetén nagy a hatótávolságuk. Az egyik legfontosabb érv azonban, amely mellettük szól, hogy nem veszítenek gyorsan az értékükből. Bár nem tartoznak a legolcsóbb elektromos járművek közé, egy használt Tesla Model 3 mindent egybevetve jó vétel lehet
– hangsúlyozta Matas Buzelis, a carVertical autószakértője.
Nagyobb futásteljesítmény, elhasználódott akkumulátor
A legtöbb autógyártó nyolc évig vagy 160 ezer kilométerig ad garanciát az elektromos autók akkumulátorára. Minél nagyobb az elektromos jármű futásteljesítménye, feltehetően annál gyengébb az akkumulátora. Az akkumulátor teljesítményének csökkenése azonban attól is függ, hogy hogyan töltötték az autót: gyakran vették-e igénybe a gyorstöltő állomásokat, vagy betartva a gyártók ajánlását, lassan, legfeljebb 80 százalékig töltötték.
Vitákat, indulatokat gerjeszt, de a következő tíz év erről fog szólni
Sorra nőnek ki a magyar földből, de vajon jó-e nekünk?
Az elektromos járművek esetében komoly gondot jelent a hamisított futásteljesítmény, ami megnehezíti az akkumulátor valódi állapotának felmérését. A vállalat adatai szerint
a platformon ellenőrzött elektromos járművek 2,6 százalékának manipulálták a kilométeróráját.
A hibrid (4,5 százalék), a benzines (5,4 százalék) és a dízel (6,2 százalék) autók futásteljesítményét még gyakrabban módosították.
Minél jobban elhasználódott egy elektromos jármű akkumulátora, annál rövidebb utat képes megtenni. Egy régebbi elektromos autó nem jut olyan messzire, mint az, amelyik éppen legördült a gyártósorról. Valószínűleg ez az egyik fő oka annak, hogy egyes sofőrök még mindig tartanak a korlátozott hatótávolságtól, ezért elvetik az elektromosjármű-vásárlás gondolatát.
Végtelennek tűnő bokszmeccset nézünk, a tét a bolygó és a pénztárcánk
A kék sarokban az elektromobilitás, a pirosban a hagyományos autók. De kell-e győztes egyáltalán?
Olcsóbb karbantartás, drágább javítás
Bár sok vásárló kifejezetten tart attól, hogy egy elektromos jármű karbantartása költséges lehet, ez nem felel meg teljesen a valóságnak. Az elektromos járművek felépítése általában egyszerűbb, mint a belső égésű motorral felszerelteké, és kevesebb bennük a mozgó alkatrész.
Pénzügyi katasztrófát jelenthet egy rossz autóvétel
Magyarországon a használt autók jelentős részének manipulálták a kilométeróra-állását.
Ám amennyiben
egy elektromos jármű súlyos közlekedési baleset során sérül, a javítási munkák több százezer forintba kerülhetnek, de akár milliós tételt is jelenthetnek.
A cég platformján ellenőrzött összes autó közül az elektromos járművek esetében volt a legmagasabb az átlagos kárérték – 2,7 millió forint, míg a hibrid (2,6 millió forint), a benzines (2,3 millió forint) és a dízel- (1,6 millió forint) autók átlagos kárértéke mind alacsonyabb volt.
Más járművekhez viszonyítva az elektromos autók ritkábban szenvednek balesetet. Míg a hibrid autók 45 százaléka, a benzinesek 49,1 százaléka és a dízelautók 46 százaléka sérült már legalább egyszer, addig a platformon ellenőrzött járművek között a korábban sérült elektromos gépkocsik aránya mindössze 35,4 százalék. Matas Buzelis szerint ennek az az oka, hogy az elektromos járművek kevésbé elterjedtek – a legtöbb országban még nem túl népszerűek, és az átlagéletkoruk is szembetűnően alacsonyabb.
Későn kapálózik a hagyományos autóipar, az elektromos autók már a spájzban vannak
Eközben rekordot dönt a használtautó-piac, miközben az árak is konszolidálódnak.
A tanulmány az Egyesült Királyságból, Litvániából, Észtországból, Lettországból, Lengyelországból, Romániából, Magyarországról, Franciaországból, Ukrajnából, Svédországból, Belgiumból, a Cseh Köztársaságból, Horvátországból, Bulgáriából, Szlovákiából, Szerbiából, Finnországból, Szlovéniából, Németországból, Olaszországból, Svájcból, Dániából, Spanyolországból, Portugáliából és Görögországból származó adatok alapján készült.
(Borítókép: Elektromos autó javítás közben. Fotó: Marijan Murat / Getty Images)
Ehhez a cikkhez ajánljuk
- Gazdaság
Hamarosan nyílnak az állami pénzcsapok, milliókat lehet felhasználni
Pénzbőségre számíthatnak januártól azok, akik lakásfelújításban, korszerűsítésben gondolkodnak.
2024. december 31., 06:22
- Gazdaság
Kiderült, mennyire függünk az orosz gáztól
A V4-es országok energiakitettség nélkül is előzték Magyarországot a GKI elemzése szerint.
2024. december 31., 08:09
- Gazdaság
Orbán Viktor autójában csak gázpedál van, ám Matolcsy Györgyék megtalálták a féket
A GDP-adatokon látszódhat, ám a valóságban külföldön köthet ki a profit.
3 órája
- Mindeközben
Csúnya baki a Tv2-nél, a finálé előtt kiderült, mi lett a Házasság első látásra szereplőinek végső döntése
4 órája
- Gazdaság
Elköszönt Tállai András, itt folytatja a munkát
Január egytől nyolcadik államtitkári kinevezésével folytatja a munkát a politikus.
2024. december 31., 09:52
- Gazdaság
Magyarország több mint 1 milliárd euró uniós forrást bukhat a jogállamisági mechanizmus miatt
Az Európai Bizottság szóvivője is megszólalt az ügyben.
2024. december 31., 07:47
- Gazdaság
Legtehetségesebb dolgozóikat veszíthetik el azok a munkaadók, amelyek nem rugalmasak
Kulcsfontosságúvá vált a hibrid munkavégzés feltételeinek megteremtése.
2024. december 30., 20:13
- Gazdaság
Leleplezték, hol szilveszterezik a magyarok többsége
Itt a toplista.
2024. december 30., 20:44
- Címlapon
Tim Cook leköszönőben, de ki veheti át a helyét az Apple-nél?
Nem valószínű, hogy messze esik az alma a fájától.
1 órája
- Gazdaság
Karácsonykor több településen elment a mobilnet és telefon szolgáltatás
Váratlanul megrongálódott egy Telekom-adótorony.
2024. december 30., 18:44
- Címlapon
„Oroszország azt kapja, amit megérdemel” – Ukrajna újabb intenzív támadást indított Kurszk ellen
Több irányból indított támadást az ukrán hadsereg.
1 órája
- Gazdaság
Túladóztat a kormány a szakértő szerint – ez vár a magyarokra jövőre a benzinkutakon
Várhatóan még az ideinél is drágább lesz a tankolás.
2024. december 31., 12:15
- Gazdaság
Mindjárt dézsából önti ránk a kormány a pénzt, így kell ügyesen aláállni
Ma-holnap még van egy lehetőség, amiről vétek lenne lemaradni.
2024. december 30., 17:32
- Gazdaság
Itt a fájó igazság a hitelezésről
Soha még ekkora összeget nem vettek fel a családok, mint 2024-ben.
2024. december 29., 18:34
- Címlapon
Ellopták Till Tamás sírjáról a plüssállatot, amit a szülei helyeztek oda
A szobájába viszont került egy kisebb angyal.
40 perce
- Gazdaság
Nem repedezik az üvegplafon: fizetésképtelenség nehezíti az albérletet keresők életét
Nem találkozik a bérlők és kiadók várakozása: jövőre is velünk maradhat a 250 ezres üvegplafon.
2024. december 30., 17:53
- Gazdaság
Orbán Balázs: A vendégmunkások nem maradnak az országban, hanem hazamennek
A miniszterelnök politikai igazgatója beszámolt 2024 legfontosabb tanulságairól is.
2024. december 31., 12:47
- Gazdaság
Még egy fontos terület, ahol Kína állva hagyja a világot
A napelemesek kezdhetnek örülni.
2024. december 30., 18:04
- Gazdaság
Financial Times: Magyarország több mint egymilliárd eurót veszíthet a Brüsszellel fennálló vita miatt
A lapnak nyilatkozó közgazdász szerint még sok vita várható a 2026-os választásokig a felek között.
2024. december 31., 14:40
- Gazdaság
Jönnek a kínaiak, és hozzák az álomfizetéseket: magyarok tömegei kezdtek kínaiul tanulni
A kecskeméti autógyári fizetést is lepipálja majd a szegedi.
2024. december 29., 17:44
- Címlapon
Jaj annak, aki autóba ül: a fél országban problémát okozhat az ónos eső
Kilenc vármegyére adtak ki figyelmeztetést.
3 órája
- Címlapon
A Dnyeper bal partján kapott hatalmas ütést Ukrajna, rejtett előnyhöz jutott ezzel Moszkva?
13 órája
- Címlapon
Rendőri intézkedés közben meghalt egy férfi Zagyvarékason
Megpróbálták a helyszínen újraéleszteni, de már a mentők sem tudták megmenteni az életét.
3 órája
- Gazdaság
Reszkethetnek az ételfutárok, Nagy Mártonék kipécézték őket
Jön a szuperhatóság, ami ha kell, lesújt a futárcégekre.
2024. december 30., 15:26
- Címlapon
Megoldódott a 19. század egyik nagy rejtélye
A DNS-elemzés megállapította, hogy ki nem volt a titokzatos Kaspar Hauser.
20 perce
- Címlapon
A rendőrség üzent a budapesti audis balesete miatt: El fogjuk kapni
A vétkes sofőrt már keresik a hatóságok.
1 órája
- Gazdaság
A legbiztonságosabbnak tartott befektetési eszköz is Trump várható lépéseit kémleli
A figyelem a megválasztott elnök gazdaságpolitikai döntéseire irányul.
2024. december 30., 16:26
- Gazdaság
Berúgták a magyarok a bankok kapuit, történelmi csúcson a háztartások hitelállománya
Megjöttek a III. negyedév adatai.
2024. december 30., 10:27
- Gazdaság
Joggal aggódnak-e a könyvelők a digitális reform miatt?
Közeleg a sorsdöntő pillanat, amikor elbúcsúzunk az Ügyfélkaputól.
2024. december 30., 10:54
- Gazdaság
Fontos változás fogadja majd az autósokat a hazai kutakon
Érdemes lesz résen lenni az év utolsó napján.
2024. december 30., 12:41
- Címlapon
Az osztrák elnök Orbán Viktor szövetségesével tárgyal a kancellár lemondása után
Mégis kormányt alakíthat az FPÖ vezetője?
1 órája