premier

Leleplezések zárt körben

2024.05.21.

Ahogy azt megszoktuk: a márka marketingasszonya lazán, szórakoztatóan indította a Hyundai újdonságainak magyarországi bemutatóját.

Ördög Ibolya bevezetője a szokásosnál is színesebbre sikeredett, ahogy a márka kínálata is. „Nem vagyok már mai csirke, de most jó Madámként négy újdonságot mutatok be. Mindenki megtalálja kínálatunkban a megfelelő partnert. Itt van a ráncfelvarrt i30-as és megszokott szeretőnk, az 1,5 literes benzines szívómotoros, aztán itt várakozik a csini Tucson, ami még szerethetőbb lett. És nem csak külső jegyei alapján.”

Ja, és ne feledkezzünk meg a két igazi újdonságokról, itt van az Ioniq 5N, meg az európai piac másik sikermodellje, a Santa Fe.

A modellek részletesebb ismertetése előtt a hazai piaci helyzetről is beszélt a Hyundai magyarországi igazgatója, Kovács Pál. Nem könnyű időszakon van túl az ágazat, az autóipar próbálta megoldani az ellátási gondokat. A magyar piacon az idén értékesített 2200 Hyundai nyolcvan százaléka Tucson és i30-as modell volt. Éves szinten 2024-ben 120 ezer új személyautóval lehet számolni itthon, ami 5 százalékos bővülést jelent.

Ezután jöttek sorban a fazonigazított modellek és az újdonságok.

Az i30 PE 2-eskódú autón minimálisak a változások, azokat is inkább a még tisztább EURO6-os motor, a másfél literes szívóváltozat teljesítménye 96 lóerő. Szeptembertől kötelező az intelligens táblafelismerő beépítése. Na jó, azért külsőleg is történ némi fazonigazítás, módosított a homlokfal és új fazonúak a keréktárcsák.

Az európai piac legsikeresebb SUV-modeljén, a Tucson negyedik generációján nem sok minden változott. A kínálatban szerepel hibrid és plugin hibrid változat, jó hír a klasszikusok kedvelőinek, hogy továbbra is marad a dízelmotor. Okosodott a plugin hibrid, mely a zöld zónákban automatikusan elektromosra vált, így is védve a kijelölt lakóterületek levegőjét.

Belül nagyobb kijelzőt és több rakodóhelyet kapott. A fényezés új színekkel, beltér változatosabb kárpitokkal, valamint bőr- szövet kombinációkkal bővült. Az új digitális kulcs nehezebben másolható, vagyis kódja már nem lopható le távolról, miközben a több felhasználós családokon belül megosztható, ami könnyíti a flottás használatot.

Intelligens fényszóró rendszere 23 szegmensű, a sok variáción belül másképp világít szembejövő, vagy előttünk haladó autó esetében.

Ja, és figyelmezteti a sofőrt, ha kocsi bezárása után gyereket, kutyát felejtett az utastérben.

Éjjel és nappali is jól látható a szélvédőre vetített (headup) kijelző.



Továbbra is marad a Tuscon jellegzetes lézervágott nappali menetfénye.

A logó a hátsó szélvédőre került, így nőtt az ablaktörlő és a lapát hatékonysága.

Sokak szívét megdobogtatja és akinek telik rá, az biztosan áldoz az IONIQ 5N modellre, mely akár menetközben, gombnyomásra sportos módra hangolja futóművét, hangját. A dedikált N módok között háromféle hangzás közül lehet választani: az egyik a klasszikus belső égésű motort idézi, de akad a tárban futurisztikus és szuperszonikus is. A műszerfal nyolc különböző környezetbarát anyagból, többek között újrahasznosított gumiból készül.

Nem változott a három méteres tengelytáv, de néhány centivel hosszabb és szélesebb lett az Ioniq 5N, melynek teljesítménye akár 650 lóerősre kapcsolható, így 3,4 másodperc alatt gyorsul százra.

Automatikus hűtőrendszere hatékonyabb, ahogy megállása is: performance fékrendszere 40 cm átmérőjű féktárcsákkal működik. Az új 21 colos felni alig nehezebb a 19-esnél, tömege 14,5 kg.

A stabilitást növelték a gyártási technológiával, melynek részeként a több hegesztési pont merevebbé tette a karosszériát.

A pilóták munkáját könnyíti az erősebb nyomatékú kormányrásegítés, miközben elektronikus rendszer figyeli az akkutöltöttsége. Az N sportolókat szolgálja a drift hajtásmód, a rajtautomatika.



A pilóta 11 -féle nyomatékelosztó mellett választhat a drag, track mód, a race, az endurance vagy a sprint és hétköznapi kanyarvadász beállítás közül, miközben a Nürburgingen is folyamatosan követheti az akku tartalékait.

Lehet három küllős kormánnyal és kamerás visszapillantóval rendelni, de ezt eddig sem választották a vevők. Jó hír, hogy fizikai gombokkal kapcsolható az ülésfűtés

Annak, aki csak a külsőre ad, annak ott az N Design csomag.

Az első Santa Fe 2000-ben jelent meg, legújabb generációja teljesen megújult. Erre a modellre azrt is szükség volt, mert több Tuscon flotta rendeléshez nagyobb felső vezetőhöz illő és tehetősebb családoknak is megfelelő modell kellett, olyan, aminek ára barátságosabb a vetélytársakénál, miközben sportosan elegáns.

Néhány pillatatra feltűnt a kivetítőn két titkos újdonság: az elérhető árú A-szegmensű elektromos SUV mellett nem kevésbé lesz érdekes a 2025-ös mini-van.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.06.03
Premiere Edition névre keresztelt csúcsváltozattal nemrég nálunk is piacra lépett a megújított, 130....
2024.06.03
Együtt fejleszti következő generációs elektrifikált motorjait a Toyota, a Subaru és a Mazda. ..
2024.06.03
Alig három óra leforgása alatt három járművezető is búcsút inthetett a jogosítványának. Alkoholt....
2024.06.03
Lélegzetelállító fináléval zárult a világ legexkluzívabb, történelmi jármű-különlegességeket....
2024.06.03
Veterán járművek bemutatójával és különleges programokkal várják az érdeklődőket a Volánbusz-....
2024.06.03
A Volkswagen-csoport logisztikai részlege (Volkswagen Group Logistics, VWGL) a nagyobb....
2024.06.03
Nagy a torlódás az M1-es autópálya Hegyeshalom felé vezető oldalán, Győr térségében terelés bontása....
2024.06.03
A szombati versenyen harmadik lett, míg a vasárnapi futamon egy defekt miatt csak az ötödik helyen....
2024.06.03
Baleset nehezíti a közlekedést a Ferihegyi Repülőtérre vezető úton, a Felsőcsatári út közelében, a....
2024.06.03
Tender 5.7 néven futnak majd a BMW 507 bodykittel ellátott Z4 kabriók, amiknek a látványától ma sem....