300 lóerős Alpine változat jön a Renault Rafaléból

2024.05.18. 07:08

  • Alpine jegyekkel színesített csúcsváltozatot mutatott a Renault a Rafale SUV-kupéból
  • Egy ráadás villanymotort adtak az E-Tech rendszerhez, így értek el a négykerék-meghajtás mellett a 300 lóerőt
  • A rendszer plug-in hibrid, akár 100 kilométer megtételére is képes elektromosan, míg a teljes hatótáv 1000 kilométer is lehet
  • A Rafale két felszereltségben is elérhető lesz, választhatunk Esprit Alpine vagy Atelier Alpine közül
  • Spéci adaptív futómű és hangolható összkerék-kormányzás is elérhető lesz az autóban

Tavaly nyáron mutatkozott be a Renault Rafale, és máris kapott egy baromi izgalmasnak tűnő változatot. Nem véletlen, hogy a fantasztikus sportautóiról híres Alpine jelvényével jelölik az SUV-kupé legerősebb kivitelét: nemcsak teljesítmény szintjén emelték a tétet, de dolgoztak a futóművön, a szerkezeti merevségen és a kormányzáson is.

A hajtás elég kacifántos, összesen három villanymotor dolgozik együtt egy 1,2 literes, háromhengeres, turbómotorral, ami 150 lóerő és 230 Nm nyomaték leadására képes. Így a Renault különleges E-Tech hibrid rendszerével 200 lóerő az alap Rafale, de ezt még tovább emelték az Alpine kivitelben, a rendszerbe ugyanis került egy 136 lóerős villanymotor a hátsó tengelyre 195 Nm nyomatékkal. Így nemcsak erősebb az autó, de megvan az összkerék-hajtás is. Az E-Tech rendszerben a fő villanymotor az első tengelyen van és 70 lóerőt, illetve 205 Nm nyomatékot ad hozzá a hajtáshoz, de nem szabad megfeledkezni a 34 lóerős és 50 Nm nyomatékot tudó villanymotor/generátorról sem.

Ezeket mind nem érdemes összeadogatni, hiszen nem mindig dolgoznak együtt és a teljesítménycsúcsuk sem feltétlenül jelentkezik azonos fordulaton. A Renault szerint viszont a rendszer így 300 lóerő leadására képes, amivel a sima Rafale 8,9 másodperces 0-100 gyorsulása helyett már 6,4-re képes.

A kibővített elektromos rendszer és a nagyobb teljesítmény mögé komolyabb háttér is kell, így az E-Tech 4x4 300hp Rafaléba 22 kWh-s akkumulátor került egy plug-in hibrid rendszer keretein belül. Ennek a töltése 0-ról 80 százalékra 2 óra 10 perc, míg tele 2 óra 55 perc. Ennyi idő alatt elméletileg 100 kilométerre elegendő (WLTP érték) áramot tudunk az akkumulátorba tölteni legfeljebb 7,4 kW-tal. Ezen felül kis érdekesség, hogy mindent összevetve az autó elméleti hatótávja így 1000 kilométer is lehet.

A Rafale 4x4 300hp nemcsak technikájában fog jobban mutatni, de külsőre is. Két opció közül lehet majd választani, az Esprit Alpine lesz az egyszerűbb. Ehhez különböző Alpine stílusjegyek, szőnyegek és 19 colos kerekek tartoznak. A drágábbik csomag lesz az Atelier Alpine, amihez jár ez a klasszikus Stain Summit Blue fényezés, még vadabb légterelők és 21 colos alumínium felnik.

A legérdekesebb rész mégis az adaptív futómű lesz, melyet egy az autó elején található kamerával hangol folyamatosan a rendszer. Figyeli az útviszonyokat és annak megfelelően állítja a csillapítást, illetve mi is választhatunk menetmódok között. Sőt, a futómű keménységének hangolása mellett beleszólnak a hátsókerék-kormányzásba is, ami megint komoly extrának számít. Hogy ezért a tudásért mennyit kell majd fizetni, azt egyelőre nem árulták el, de azt ígérte a Renault, hogy a Rafale E-Tech 4x4 300hp ősztől elérhető lesz Európában.

Forrás: Renault