kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hete

Melyik napon menjek be az irodába? - majd az AI megmondja

Ha a munkatársak részletekre lebontva láthatják a többiek beosztását, tartózkodási helyét és a munkahelyük, irodájuk telítettségét, könnyebben össze tudják hangolni a közös munkát és találkozókat. A Microsoft újonnan bemutatott Microsoft Places alkalmazása ezt a folyamatot egyszerűsíti le egy mindenki számára hozzáférhető rendszerrel.

Melyik napon menjek be az irodába? - majd az AI megmondja-

A flexibilis munkavégzés iránti igény számos ágazatban alapelvárása már a munkavállalóknak. Jared Spataro, a Microsoft munkahelyi mesterséges intelligenciáért felelős vállalati alelnökének cikke szerint céges kutatásaik azt mutatják, hogy globális alkalmazottak közel fele (48%) valószínűleg kérni fogja közvetlen vezetőjétől, hogy a következő egy évben rugalmasabb munkarendet vagy munkavégzési helyet biztosítson számára. A rugalmasan dolgozó munkaerővel való kapcsolattartás azonban kihívást jelent. Azok a szervezetek, amelyeknél az emberek nem tudnak megfelelő módón kapcsolódni egymáshoz a fontos pillanatokban, veszélyeztetik a cég iránti elköteleződést: a munkavállalók 43%-a érzi úgy, hogy elszakadt a cégétől a rugalmas munkavégzés alatt.

A munkahelyi rugalmasság és a cég iránti elköteleződés között megbújó feszültség nem új keletű, ezért innovatív megoldást igényel. Az AI-innováció már javítja a munkavégzés módját; a munkavégzés helyének optimalizálása a következő lehetőség. A rugalmas munkavégzést újragondoló Microsoft Places alkalmazással a mesterséges intelligencia még egyszerűbbé teheti a munkahelyi idő koordinálását és a munkatársakkal való kapcsolattartást - olvasható a cikkben. 

A jobb koordináció és kapcsolat elősegítése mellett ez az alkalmazás optimalizálja a munkahelyi hatékonyságot és a munkába való bevonódást. Fontos, funkciói az Outlookban és a Microsoft Teamsben is elérhetők, így a rugalmas munkakoordináció és kapcsolat a szokásos munkafolyamaton belül is megtörténhet.   

Így lehet koordinálni, hogy ki mikor és hová érkezik az irodába

Az irodai idő beosztása a munkatársakkal, valamint a szobák és az íróasztal előre történő lefoglalása rendszeresen említett kihívás a rugalmas csapatok számára. Amikor az alkalmazottak beérnek az irodába, nem akarják, hogy egy tengernyi üres asztal fogadja őket - szeretnének találkozni a vezetőjükkel és azokkal a munkatársakkal, akikkel a leggyakrabban dolgoznak együtt. 

A Places segítségével egyszerűbbé válik a koordináció a munkatársak és az iroda különböző helyiségei között. Az alkalmazás helymeghatározási funkciójával könnyebb lesz beállítani és megosztani a munkatársakkal a javasolt helymeghatározási ütemtervet.

microsoft places alkalmazás
 Egy kattintással módosítható az időbeosztás, és meg lehet tudni, hogy kik azok a legközelebbi munkatársak, akik tervezik, hogy bejönnek

2024 második felében az alkalmazást a Copilot nevű chatbottal is integrálják majd, így a mesterséges intelligencia még nagyobb szerepet kaphat a szervezésben. Segít eldönteni, hogy mely napokon érdemes bejönni az irodába. A Copilot még azt is meg fogja mondani, hogy miért érdemes bizonyos napokon bejönni, kiemelve olyan tényezőket, mint a személyes megbeszélések, a vezető várható jelenléte, vagy hogy várhatóan melyik napon lesz bent a legtöbb munkatárs az irodában. A Copilot megkérhető lesz arra, hogy ezen információk alapján módosítsa beosztást - az ajánlott napokon a munkavégzés helyét az irodára változtathatja, és átütemezheti a személyes megbeszéléseket.

Miután a munkavállaló eldöntötte, hogy mely napokon fog bejönni, meg kell találnia a megfelelő helyiségeket a megbeszélésekhez és a koncentrált munkához. Az Outlookban elérhető keresővel kereshet helyiségeket és íróasztalokat, és további információkat kaphat a foglaláshoz. A Places finder képeket mutat a szoba vagy íróasztal-állományról, térképet tartalmaz arról, hogy a helyiség hol található az irodában, és részleteket kínál a rendelkezésre álló technológiáról vagy egyéb kényelmi szolgáltatásokról. 

microsoft places alkalmazás
 

Az alkalmazás betekintést és elemzést is biztosít a terek kihasználtságáról. A rendszer segítségével az alacsony kihasználtságú napokon az emeletek összevonásáról lehet hasznos döntéseket meghozni, a pazarlás elkerülése érdekében az étkezési szolgáltatásokat módosítani, vagy az új munkamódszerek támogatásához több tárgyalóterem elérését megteremteni. A változtatások jelentős hatással lehetnek egy szervezet működési költségvetésére és fenntarthatósági céljaira.

Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy - olvassa el korábbi cikkünk!

  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
5 dolog, amit már most könnyen digitalizálhatnánk a munkában

Már régen elmúltak azok az idők, amikor minden szerződést és számlát papír alapon, postai úton kellett eljuttatni a célszemélyhez, és egy ideje... Teljes cikk

A vezetők sürgetik az AI bevezetését, a munkavállalók nem örülnek

A vezérigazgatók nagy része szerint az AI sikere inkább az emberek elfogadásán múlik majd, mint magán a technológián. Teljes cikk

Melyik napon menjek be az irodába? - majd az AI megmondja

Ha a munkatársak részletekre lebontva láthatják a többiek beosztását, tartózkodási helyét és a munkahelyük, irodájuk telítettségét, könnyebben... Teljes cikk