Belföld

Ügyeleti átalakítás: a pomázi polgármester szerint a járásban 600 ember eltűnt a rendszerből

Adrián Zoltán / 24.hu
Adrián Zoltán / 24.hu

Nem javul az ügyeleti ellátás a Dunakanyarban – írta a Népszava. A lap szerint Vitályos Eszter kormányszóvivő korábban azt ígérte, hogy májustól a nyári időszakra visszaállítják a tahitótfalui ügyeletet, ám a mai napig nem történt semmi. Az egykori tahitótfalui orvosi ügyelet udvarát felverte a gaz. Az újság kérdéseket küldött az Országos Mentőszolgálatnak, de nem kaptak választ.

A hét elején Szentendrén „Mi lesz veled Pest megyei ügyelet?” címmel tartottak fórumot.

A Dunakanyarban nem először, durva államosítás történt, és az itt élőknek most egy rosszabb ellátással kell beérniük

– mondta a pomázi polgármester, aki szerint az orvosi ügyelet megszervezésének városi feladatnak kellene maradnia.

Leidinger István közölte, hogy a szentendrei járásban a korábbi három – a pomázi, a szentendrei és a tahitótfalui – ügyelethez körülbelül 104 ezer ember tartozott, és havonta együtt 1200 esetet láttak el. Amikor viszont áprilisban Takács Péter egészségügyért felelős államtitkár az átszervezés utáni első hónap, február adatait elküldte, a számokkal máris baj volt. Az ő adataik szerint ugyanis a járás egyetlen megmaradt ügyeleti pontját Szentendrén egy hónap alatt mindössze 411-en keresték fel. „Úgy gondolom – hangsúlyozta Leidinger István -, hogy 600 ember eltűnt a rendszerből. Hogy velük mi lett, az nem derült ki az állami adatokból.”

Úgy sejtem – mondta – egy részük megjelenthetett az amúgy is túlzsúfolt főváros sürgősségi osztályokon, biztosan voltak olyanok is, akik meghaltak, vagy megvárták a soron következő háziorvosi rendelést. Azt nem tudja, hogy a várakozással romlott-e az érintettek állapota.

A szentendrei járásban az új ügyeleti rendszer kezdetétől online kérdőívvel és mobil applikáción is gyűjtik a lakossági panaszokat. A fórumon a közönség soraiban ülő szentendrei polgármester, Fülöp Zsolt elmondta: az államtitkárral való találkozójuk óta beérkezett véleményeknek bőven a háromnegyede negatív, különböző problémákat sorolnak fel az ellátásra szorulók. Szerinte az önkormányzati felmérés egyebek mellett azt is igazolta, hogy a kijelölt váci ügyeletre továbbra is nehezen jutnak el a bajban lévők. Az ellátásra szoruló válaszadók mintegy kétharmadának másfél-két órába telt, mire a Dunakanyarból eljutott a segélyhelyre.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik