Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Amikor az autó több lesz, mint közlekedési eszköz
2024.06.02 08:17A klímaváltozás súlyosabbá teheti a turbulenciát
2024.06.02 04:20Töretlenül halad előre a győri Audi – ez történt a 22. héten
2024.06.01 16:23Kína alkut köthet Európával?
2024.06.01 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Olcsó kínai autókat fog Európában gyártani a Stellantis
A Stellantis és a Leapmotor véglegesítette korábbi megállapodását egy vegyesvállalat létrehozásáról. A frigy megköttetett, a Leapmotor International névre hallgató vállalat 2024 szeptemberében kezdi meg működését Európában.
Amennyiben tényleg elindul a Stellantis és a Leapmotor együttműködése ősztől, úgy olcsó kínai autókkal lepheti el az európai utakat a két vállalat. A megállapodás szerint szeptembertől Belgium, Franciaország, Görögország, Hollandia, Németország, Olaszország, Portugália, Románia és Spanyolország lesz a Leapmotor International működési területe. Ezekben az országokban összesen 200 kereskedést nyitnak még az idén, 2026-ra pedig 500-ra növelik ezt a számot.
Az említett országokban a Leapmotor T03 nevű kisautót fogják forgalmazni. Ez egy tisztán elektromos modell, egy igazi városi kisautó a maga 3,6 méter hosszával és 1,6 méter szélességével. A jármű 75 lóerős teljesítménnyel bír majd, amit a 36,5 kilowattórás akkumulátor tesz lehetővé. A T03 hatótávolsága a WLTP szerint 265 kilométer.
Olcsó elektromos autót Európának!
A T03 már most is elérhető egyes európai piacokon, Franciaországban az ára 20 ezer euró körül mozog, azaz kevesebb, mint 8 millió forint – írja az electrive.com. Ez azt jelenti, hogy a Stellantis újabb modellel beszáll az olcsó elektromos kisautók versenyébe Citroën C3 elektromos verziója mellett. A szegmensben a Renault erős a Dacia Springgel, valamint ezt célozza majd az új R5-tel, ahogy ide próbál lőni a Volkswagen is a leendő ID.2-vel.
Ahogyan arról az autopro.hu is beszámolt, a kisautó gyártási helyszíneként felmerült Olaszország (Torino) és Lengyelország (Tychy) is – egyelőre utóbbi tűnik befutónak, bár a lengyel piacot egyelőre nem vette célba a vegyesvállalat.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!